مقالات, بلاگ

آشنایی با خواص کیوی – بخش اول

آشنایی با خواص کیوی - بخش اول

آشنایی با خواص کیوی – بخش اول

آشنایی با خواص کیوی – بخش اول
آشنایی با خواص کیوی - بخش اول
کیوی این میوه پرزدار، دارای مواد غذایی بالا و میزان کالری بسیار پایینی است، به این خاطر در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح‌تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند.کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

کیوی بمبی ضد استرس

استرس و کمبود خواب روی بدن انسان اثر می گذارد. هرکس می خواهد به این وضع دچار نشود باید در روز ۴ عدد کیوی بخورد. ۴ عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح’ ظهر’ بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند.

خواص کیوی برای معده:

متأسفانه آنزیم های کیوی در معده به وسیله اسید معده از بین می رود. اما اسید معده بعد از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زیاد مقداری خنثی می شود و آنزیم های کیوی می توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است تا مواد پروتئینی در اثر این آنزیم ها به قطعات کوچکتری تجزیه شوند و این امر عمل هضم غذاهای سنگین را در معده و روده آسانتر می کند.

خواص درمانی میوه کیوی
• درمان بیماری آسم از خاصیت کیوی: میوه کیوی چون دارای ویتامین C است، بیماران مبتلا به آسم می توانند روزانه یک عدد کیوی میل نمایند چراکه باعث خس خس در ریه ها شده و تنفس بیماران آسمی را بهبود می بخشد.

• افرادی که دیابت نوع اول یا دوم دارند هم می توانند کیوی بخورند.

• کیوی موجب می شود گوارش در بدن آسان تر شود و تجزیه پروتئین در روده به راحتی امکان پذیر شود. افرادی که دچار اختلال گوارشی می‌شوند، از کیوی استفاده کنند.

• میوه کیوی چون غنی از ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. از کیوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید