مقالات, بلاگ

آیا نوشیدن آبمیوه در وعده صبحانه مفید است؟

آیا نوشیدن آبمیوه در وعده صبحانه مفید است؟

آیا نوشیدن آبمیوه در وعده صبحانه مفید است؟

آیا نوشیدن آبمیوه در وعده صبحانه مفید است؟

آیا نوشیدن آبمیوه در وعده صبحانه مفید است؟

میوه ها و آب میوه ها بخش مهمی از تغذیه در نظر گرفته می شوند، از این رو توصیه می شود که به عنوان بخشی از برنامه روزانه قرار داده شوند. اما باید مراقب نحوه و زمان مصرف آنها بود تا فواید تغذیه ای بهینه داشته باشند. شما می توانید از میوه های دارای قند کم هر روزه استفاده کنید اما استفاده از میوه های پرقند باید به دو بار در هفته کاهش یابد.

مصرف اصولی صبحانه:

متخصصان می گویند: «صبحانه را مانند یک پادشاه، ناهار را مانند یک شاهزاده، و شام را مانند یک گدا بخورید.» در حالی که ما به معایب ناهار و شام نمی پردازیم، ولی مطمئناً در نظر خواهیم گرفت که واقعاً صبحانه چقدر مهم است.

متخصصان تغذیه و پزشکان می گویند که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، زیرا برای شروع روز به شما سوخت کافی را می دهد و هم برای بدنسازان و هم برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند، به عنوان یک غذای اصلی توصیه می شود.

نوشیدنی ها اغلب به عنوان همراه غذا مصرف می شوند و صبحانه شما نیز نباید متفاوت باشد. نوشیدنی‌ها نه تنها طعم متنوع‌تری به غذای شما می‌بخشند، بلکه مواد مغذی بیشتری را برای داشتن یک وعده غذایی سالم‌تر و مغذی‌تر فراهم می‌کنند. بنابراین برخی از بهترین نوشیدنی هایی که می توان به عنوان بخشی از یک صبحانه سالم گنجانید کدامند؟

آب سبزیجات

این نوشیدنی برای افرادی که حس چشایی بهتر یا قوی تری دارند، مفید است اگر چه همه باید از مزایای آن لذت ببرند. هنگامی که سبزیجات در آب فشرده می شوند ممکن است طعم خوبی را ارائه نکنند، اما مطمئناً راهی آسان برای دریافت مواد مغذی اضافی فراهم می کند. چغندر، هویج و اسفناج معمولاً در آب سبزیجات فشرده می شوند تا برای بدن تعدادی ویتامین و مواد معدنی ضروری تامین کنند.

اسموتی میوه

تهیه معجون و ماست از میوه ها یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین همراهان صبحانه شماست. ماست پروتئین و مواد معدنی را برای شما فراهم می کند، در حالی که میوه فیبر و ویتامین را برای شما فراهم می کند. اسموتی میوه ای یک نوشیدنی کم کالری و بسیار مغذی است که می تواند همراه با صبحانه مصرف شود. اسموتی موز و توت فرنگی دو تا از محبوب ترین اسموتی ها هستند.

مصرف آب میوه ها

به گفته کاریشما چاولا متخصص تغذیه و مربی سبک زندگی، کنترل مصرف میوه ها و آب آنها به دلیل این است که آب میوه‌ها سرشار از قند هستند و می‌توانند منجر به افزایش سطح قند خون و افزایش انسولین و در نتیجه افزایش درصد چربی در بدن شود، به دنبال این موضوع می توانند سبب افزایش وزن شوند. چاولا اشاره کرد که گاهی اوقات آب میوه ها نیز در طیف نوشابه های قندی دسته بندی می شوند زیرا دارای قند زیادی هستند.

آب میوه‌ها اغلب در رژیم غذایی خام مصرف می‌شوند، و در تابستان‌ها که بدن غذاهای خنک‌تر مانند میوه‌ها، اسموتی‌ها و سالادها را ترجیح می‌دهد؛ مقدار مصرف آن افزایش می یابد. اما به جای افراط در آب میوه‌هایی که قند بالایی دارند و بر فواید تغذیه‌ای خود میوه‌ها غلبه می‌کنند، باید بر خنک کردن غذاهای سالم تأکید کرد.

مصرف آبمیوه در وعده صبحانه ؛یکی از سالم ترین گزینه های صبحانه است. آب میوه تازه نه تنها بر معده تأثیر می گذارد، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را نیز بدون ایجاد کالری اضافی برای شما فراهم می کند. آب پرتقال یکی از پرطرفدارترین آب میوه هاست و طعم بهتری با تخم مرغ و نان تست و کره دارد.

فواید نوشیدن آب پرتقال در زمان صبحانه

آب پرتقال منبع عالی ویتامین C است و نیاز روزانه به این ویتامین را تنها در یک وعده تامین می کند. خوشمزه و لذیذ است و سرشار از فواید دارویی و همچنین سلامتی است. آب پرتقال به دلیل داشتن بسیاری از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 ، بتاکاروتن، کلسیم، اسید فولیک و داشتن چربی کم و بدون کلسترول شناخته شده است.

اسید فولیک موجود در آب پرتقال برای رشد مغز و نخاع بسیار مفید است. در یک مطالعه اخیر، مشخص شده است که آب پرتقال برای کاهش وزن مفید است. آب پرتقال مزایای سلامتی مهم دیگری مانند کاهش مشکلات قلبی عروقی، دیابت، سرطان و اختلالات گوارشی دارد. آب پرتقال به دلیل وجود ویتامین C ایمنی شما را تقویت می کند. آب پرتقال دارای بالاترین ارزش مواد مغذی در بین تمام مرکبات است.

برخی از دلایلی که متخصصان معتقدند نوشیدن آب پرتقال با معده خالی بهتر است به شرح زیر است:

• کنترل وزن و فعال سازی متابولیسم

• نوشیدن روزانه آب پرتقال می تواند به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید