وبلاگ

مقالات, بلاگ

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت پنجم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت پنجم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت پنجم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت پنجم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت پنجم)

عاشقان دسر و شیرینی در همه جای دنیا وجود دارند و دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین خوشمزه‌های کره زمین هستند؛ اروپا با کشورهای متعددی که دارد، دسرهای بی‌نظیری دارد که دیدن‌شان شما را مدهوش خواهد کرد، چه برسد که طعم آن‌ها را بچشید!

دسرها یکی از پرطرفدارترین میان‌وعده‌های غذایی هستند که در شکل‌ها و طعم‌های مختلفی سرو می‌شود که در هر کشور و هر فرهنگ متفاوت است که در اروپا تنوع بالایی دارد. کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق کیک، بستنی و نان‌ خامه‌ای نباشد. اگر شما هم از عاشقان این خوشمزه‌های زیبا و هوس‌انگیز هستید، ما را در این مقاله همراهی کنید تا با معروف‌ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید.

ماکوویک (Makowiec)؛ لهستان

این دسر در اغلب مراسم‌های کشور لهستان رایج بوده و در کل روزهای سال در جای‌جای این کشور یافت می‌شود. دسر ماکوویک به لایه‌ای از خمیر شیرین نان گفته می‌شود که داخل آن با لایه‌ای ضخیم از خشخاش پر شده و در بعضی مواقع رویه آن نیز با آیسینگ پوشانده می‌شود.

Diples؛ یونان

Diples یا Thiples یکی از شیرینی‌های اصیل یونان است که برای سال نو و کریسمس و همچنین مراسم‌های خاص تهیه می‌شود. این شیرینی از خمیر نازکی تهیه می‌شود که در روغن سرخ شده تا طلایی شود، سپس آن را با پدر قند، عسل یا دارچین آغشته می‌کنند.

Crêpes Suzette؛ فرانسه

Crêpes Suzette نوعی دسر است که بیشتر شبیه یک غذا است و به‌راحتی در خیابان‌های پاریس می‌توان آن را پیدا کرد. کرپ‌ها در این دسر با نوعی سس شیرین که طعم پرتقال دارد، سرو می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری به آن می‌دهد.

ترافل؛ انگلستان

ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه‌های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می‌شود. در این دسر لایه‌های کیک، میوه و خامه به‌ترتیب روی هم قرار داده می‌شود و اغلب یک شب زودتر آن را تهیه می‌کنند تا مزه مواد تشکیل‌دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی‌شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.

KäseKuchenیا چیز کیک؛ آلمان

چیز کیک یا کیک پنیر دسری است که اساس آن پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه است که به دو صورت پخته شده و یخچالی سرو می‌شود. چیز کیک نیویورکی یکی از معروف‌ترین‌ها در این نوع است، اما در کشور آلمان نیز این چیز کیک کمی نرم‌تر و شفاف‌تر تهیه می‌شود که باید حتما مزه آن را چشید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

سایدبار
فروشگاه
حساب کاربری من