مقالات, بلاگ

با میوه ی لوکوما آشنا شوید

با میوه ی لوکوما آشنا شوید - وبسایت بستنی نوبهار

میوه ی لوکوما 

با میوه ی لوکوما آشنا شوید

این میوه بومی آمریکای جنوبی است و اخیراً در آمریکا و دیگر کشورها هم طرفداران زیادی پیاده کرده است. در تمدن اینکاها از این میوه به خاطر طعم شیرین و خواص زیاد آن استفاده می کردند.

با میوه ی لوکوما آشنا شوید - وبسایت بستنی نوبهار

از آنجا که برخی از خوانندگان بخش ما را کاربران خارج از ایران تشکیل می دهند، گاهی برخی از میوه ها را که در ایران خیلی یافت نمی شود اما در آن جا ممکن است در دسترس باشد، معرفی می کنیم تا با خواص آن ها بیشتر آشنا شوند؛ لوکوما یکی از آن دست میوه ها است.

لوکوما میوه ای سرشار از ویتامین B3، پروتئین ها، آهن و زینک (روی) است. در حال حاضر پودر این میوه نیز به فروش می رسد. در این مطلب شما را بیشتر با این میوه آشنا می کنیم. اگر در کشوری زندگی می کنید که این میوه را دارد حتماً از آن استفاده کنید. اگر به پودر آن دسترسی دارید از آن برای تهیه انواع نوشیدنی ها، کیک و شیرینیجات استفاده کرده و میل کنید.

لوکوما برای پوست

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که میوه ی لوکوما خواص ضدالتهابی دارد و عصاره ی این میوه برای پوست فوق العاده است. در واقع عصاره ی این میوه برای تسریع روند بهبود زخم ها و احیای سلولی مفید است.

لوکوما منبع آنتی اکسیدان ها

هافینگتون پست گزارش داده است که لوکوما حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از بروز آسیب های سلولی پیشگیری می کنند. لوکوما خواص ضدپیری دارد و بیماری ها را از بدن دور می کند.

لوکوما میوه ای سرشار از ویتامین B3، پروتئین ها، آهن و زینک (روی) است. در حال حاضر پودر این میوه نیز به فروش می رسد

لوکوما نوعی راحت الحلقوم است

بلع راحت این میوه آن را به میوه ای مناسب برای کودکان کم سن تبدیل می کند. چون اولاً شیرین و خوش طعم است و ثانیاً به راحتی خورده می شود.

لوکوما سرشار از فیبر است

میوه ی لوکوما را منبع فیبرهای غذایی می دانند. این فیبرها برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش فوق العاده بوده و از بروز یبوست پیشگیری می کند. به گزارش مایوکلینیک فیبرها برای رسیدن به وزن مناسب و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی مؤثر هستند.

لوکوما منبع مواد معدنی

به عقیده ی متخصصان، میوه ی لوکوما حاوی 14 ماده ی معدنی مختلف است که نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کنند. پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم و فسفر جزو مواد معدنی مهم این میوه محسوب می شوند. از دیگر ترکیبات این میوه می توان به آهن، مس، زینک و ید اشاره کرد.

لوکوما جایگزینی برای قند

خیلی از افراد به دلیل ابتلا به دیابت و یا نگرانی از افزایش قند خونشان به دنبال جایگزین های طبیعی قند می گردند. پودر لوکوما می تواند یک جایگزین مناسب برای قند باشد. این پودر می تواند بدون افزایش قند خون، غذاها و نوشیدنی ها را شیرین کند. افزودن این پودر به ترکیب کیک ها، شیرینیجات، بیسکوییت ها و حتی ماست و غیره طعم خوبی به آن ها داده و شما را از مصرف قند زیاد دور می کند. اگر پودر لوکوما را جایگزین شیرین کننده های مصنوعی موجود در مواد غذایی شیرین کنید از دریافت کالری بیهوده دور خواهید بود.

منبع : تبیان

دیدگاهتان را بنویسید