مقالات, بلاگ

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش دوم

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان - بخش دوم

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش دوم

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان - بخش دوم

نوشیدنی غیر الکلی و ماءالشعیر بیتر زنجبیلی (جزایر کارائیب) از بهترین نوشیدنی ها و پرطرفدار

ترکیب ماءالشعیر بیتر و زنجبیل یکی از بهترین نوشیدنی­ها در دسته غیر الکلی جهان را به وجود آورده است. نوشیدنی بیتر با طعم تندش برای نخستین بار در جزایر کارائیب تولید شد. این نوشیدنی از ترکیب انواع عصاره­های گیاهی تهیه می­شود. یکی از معروف­ترین شرکت­های تولید کننده بیتر، شرکت ترینیداد در آنگستورا است. ساکنین بومی کارائیب معتقدند این نوشیدنی خواص دارویی داشته و برای درمان بیماری­هایی مانند معده درد، عطسه و سکسکه بسیار مفید است. ماءالشعیر زنجبیلی نیز یکی دیگر از نوشیدنی­های محبوب غیر الکلی گازدار است که طعم و عطری دلپذیر دارد.

نوشیدنی کومیس (مغولستان) از بهترین نوشیدنی ها در جهان

منشاء این نوشیدنی لبنی به زمان باستان در مغولستان بر می­گردد. با گذشت زمان کومیس در سراسر آسیای میانه پخش شد. در حقیقت کومیس یک فرآورده لبنی تخمیر شده است که شبیه کفیر می­باشد. به طور سنتی کومیس از شیر خام مادیان که قند بیشتری نسبت به شیر بز و گاو دارد، درست می­شود. این شیر سرشار از پروتئین و ویتامین C است. اکومیس که یکی از بهترین نوشیدنی ها در دنیا است، کمی ترش مزه بوده و طعمی مانند بادام دارد. در قرقیزستان و مغولستان این نوشیدنی را سرد و در فنجان­های کوچک سرو می­کنند.

ماکتیل­ ها (Macktail) از بهترین نوشیدنی ها

به­طورکلی کوکتل­ها نوشیدنی­های ترکیبی هستند که از ترکیب چند طعم مختلف درست می­شوند. برای درست کردن یک کوکتل خوش­طعم به دانش صحیح مایعات و طعم شناسی نیاز است. می­توان گفت کسانی که کوکتل­های عالی درست می­کنند، هنرمندان عرصه طعم و میکس طعم­های مختلف هستند.

کوکتل­ها از دسته نوشیدنی­های سرد هستند که در دو نوع الکلی و بدون الکل سرو می­شوند. نوع بدون الکل آن که در کشورهای اسلامی طرفداران زیادی دارند، ماکتیل نامیده می­شوند. از انواع ماکتیل­ها می­توان از ماکتیل­های رنگین کمانی، ماکتیل­های موهیتو و … نام برد.

شکلات داغ و مارشمالو (آمریکا) از دیگر بهترین نوشیدنی ها در جهان

اگر در یک صبح سرد زمستانی به دنبال یک نوشیدنی گرم می­گردید که روحتان را نیز مانند جسمتان گرم کند، باید شکلات داغی را که قطعات مارشمالو در آن غوطه­ور هستند را امتحان کنید. عطر فوق­العاده شکلات به همراه طعم شیرین مارشمالو شما را به مهمانی طعم و عطر برده و به شما انگیزه کافی برای شروع یک صبح سرد زمستانی را می­دهد.

نوشیدنی آپفل چورل (آلمان)

یکی از بهترین نوشیدنی­های غیر الکلی دنیا را می­توان آپفل چورل آلمان دانست. این نوشیدنی آلمانی در کشورهای دیگری مانند سوئیس و اتریش نیز طرفداران زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده آپفل چورل، آب گازدار و آب سیب هستند. این نوشیدنی یکی از انواع گسترده نوشیدنی تحت عنوان فورت چورل به حساب می­آید که شامل آب هر نوع میوه­ای به همراه آب گازدار می­شود. اما آپفل­چورل از انواع دیگر رایج­تر بوده و از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوشیدنی از آب سیب خالص شیرین­تر بوده و کالری کم­تری نسبت به نوشیدنی­های دیگر دارد که همین امر نیز یکی از دلایل محبوبیت آن می­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید