مقالات, بلاگ

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش سوم

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش سوم

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان

نوشیدنی هورچاتا (آمریکای جنوبی) از بهترین نوشیدنی ها و خوش طعم

به طور کلی به هر نوع نوشیدنی ساخته شده از شیر گیاهی با طعم، مزه و شکل مشابه هورچاتا (Horchata) گفته می­شود. هورچاتا از بهترین نوشیدنی­ها است که در کشورهای آمریکای جنوبی می­توانید امتحان کنید. البته طرز تهیه آن در کشورهای مختلف کمی با هم فرق دارد به عنوان مثال در اسپانیا این نوشیدنی خوش­طعم را با استفاده از مغزهای اویارسلام زرد خیس خورده که آسیاب و شیرین شده­اند، درست می­کنند. اما در مکزیک و دیگر مناطق آمریکای جنوبی برای تهیه این نوشیدنی از برنج سفید استفاده می­نمایند.

در کشورهای آفریقای غربی مانند نیجریه و مالی نوشیدنی مشابهی درست می­شود که به آن کانا آیا (kunnu aya) گفته می­شود.

هورچاتا ، یکی از خوش­طعم­ترین نوشیدنی­های دنیا هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو می­شود. از این نوشیدنی برای طعم­دهی نوشیدنی­های دیگر مانند قهوه فراپه نیز استفاده می شود.

لیموناد مصری از بهترین نوشیدنی ها

شاید شما پیش از این هم نام این نوشیدنی ساده را که از لیمو، آب و شکر درست می­شود، شنیده باشید. اما ندانید که قدمت این نوشیدنی فرح­بخش تابستانی به حدود 1500 سال پیش باز می­گردد. در متون قدیمی آمده است که لیموناد سبب می شود کودکان به فرشته­های شاد و بزرگسالان به کودکانی خوشحال تبدیل شوند.

پانچ هندوانه و خیار (بین ­المللی)

اگر به دنبال یک نوشیدنی خاص تابستانی می­گردید تا روح شما را تازه کند و نشاط را به شما هدیه دهد، پیشنهاد می­کنیم پانچ هندوانه و خیار را امتحان کنید. درست کردن این نوشیدنی کار خیلی سختی نیست. شما می­توانید این دو میوه را که خاصیت طراوت­بخشی زیادی دارند در یک میکسر بیندازید و مقداری شربت آبلیمو به مخلوط اضافه کنید. حالا نوشیدنی شما آماده است.

سالگام یا آب شلغم (ترکیه)

یکی از بهترین نوشیدنی­های کشور ترکیه نوشیدنی سالگام است. این نوشیدنی خیابانی که بر پایه سبزیجات درست می­شود در شهرهای آدانا و مرسین در جنوب ترکیه از محبوبیت بالایی برخوردار است. درست است که سالگام در ترکی به معنای شلغم است اما این نوشیدنی را با هویج بنفش، بلغور آسیاب­شده، نمک، مخمر و آب نیز درست می­کنند. سالگام را با شلغم معطر تخمیر شده که در زبان محلی به آن شلم (çelem) گفته می­شود، طعم­دار می­کنند. این نوشیدنی را به طور سنتی در لیوان­های بزرگ به همراه ورقه­های بلند ترشی هویج، به شکل خنک سرو می­کنند. برخی اوقات درست پیش از سرو یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز تند به آن اضافه می­کنند. محلی­ها معتقدند این نوشیدنی خوش­طعم برای سلامتی مفید بوده، هضم غذا را سریع کرده، تورم را کاهش داده و اشتها را زیاد می­کند.

ایر ماتا کوسینگ ( Air mata kucing) ( مالزی) از بهترین نوشیدنی ها

اهالی مالزی توانسته­اند به ترکیبی جادویی برای یک نوشیدنی خوش طعم دست یابند. ایرماتا کوسینگ را شیرین، خنک و به همراه مقداری از میوه­های استوایی سرو می­کنند. به جرأت می­توان گفت این نوشیدنی یکی از خوش طعم­ترین نوشیدنی­های دنیا است که اگر گذرتان به مالزی افتاد باید حتماً آن را امتحان کنید. در مالزی ایرماتا کوسینگ را با شکر کریستال شده و میوه “چشالو” شیرین شده و مقداری طالبی تهیه می­کنن دو با قیمت پائینی می­فروشند.

دیدگاهتان را بنویسید