بلاگ, مقالات

به 24 دلیل مهم روغن فلفل سیاه مصرف کنید

به 24 دلیل مهم روغن فلفل سیاه مصرف کنید.

روغن فلفل سیاه مناسب برای رفع اضطراب و سلامت بدن

 

به 24 دلیل مهم روغن فلفل سیاه مصرف کنید.

 

فلفل سیاه یکی از رایج ترین ادویه ها در سراسر جهان می باشد نه تنها از آن به عنوان یک عامل طعم دهنده در انواع وعده های غذایی استفاده می شود بلکه فواید بسیار دیگری نیز دارد در طول چند دهه گذشته محققان زیادی مزایای روغن اسانس فلفل سیاه به عنوان (piperine) بررسی کرده اند.

فواید فوق العاده روغن فلفل سیاه

فلفل سیاه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد در ادامه 7 اثر دارویی روغن اسانس و فلفل سیاه را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن اسانس فلفل سیاه دارای خواص شفابخش متعددی می باشد این خواص عبارتند:از دیورتیک ، دیافراکتی ، ضد التهابی قوی ، آنتی اکسیدان ، آنتی باکتریال ، آنتی سپتیک ، کمک در دفع ادرار داروی ضد اسپاسم و محرک قوی و غیر می باشد.

1. روغن فلفل سیاه آنتی اکسیدان باورنکردنی :

خواص آنتی اکسیدان قابل توجه این روغن در پیشگیری و درمان برخی بیماریها و مرض ها تأثیرگذار می باشد این به این معنا است که این روغن می توانند خطر بیماری های قلبی و عروقی مشکلات کبدی و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

2. روغن فلفل سیاه و خواص ضد باکتری قوی :

روغن اسانس فلفل سیاه یک آنتی باکتریال یا ضد باکتریال قوی محسوب می شود که با مالیدن فلفل سیاه به نقاطی که حشرات باعث آن شده اند کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری آترو اسکلروز را کاهش می دهد.

3. بهبود در عملکرد دستگاه گوارش با روغن فلفل سیاه:

فلفل سیاه باعث افزایش اسید هیدروکلرویک در معده می شود که در نتیجه این عمل عمل هضم افزایش می یابد فلفل سیاه برای جلوگیری از اسهال و یبوست در ضروری می باشد.

4. رفع مشکل بلع از خواص روغن فلفل سیاه:

روغن فلفل سیاه در عین حال مشکلات مربوط به بلع را در افراد مسن برطرف می کند. مشکلات مربوط به بلع به خصوص در افراد مسن اغلب به مشکلات جدی همچون ذات الریه منجر می شود.

و علاوه بر این ، این روغن باعث کاهش نفخ معده می شود و می تواند باعث عروق کردن و ادرار بیشتر شود که در نهایت توانایی بدن در از بین بردن سموم و مواد زائد افزایش می یابد.

5. کاهش وزن با روغن فلفل سیاه:

لایه بیرونی فلفل قرمز می تواند سلول های چربی را بشکند و می تواند بدن را در سوزاندن چربی های اضافه تشویق کند که باعث کاهش وزن می شود.

6. کاهش سینوزیت با روغن فلفل سیاه:

روغن اسانس فلف سیاه می تواند سینوزیت و عفونت آنرا کاهش دهد.

7. استفاده از روغن فلفل سیاه برای بهبود سلامت پوست :

روغن اسانس فلفل سیاه می تواند در درمان پیری کمک کند. محققان دریافتند که فلفل سیاه حاوی پیپرین است که می تواند رنگدانه تولید کند بنابراین علائم این چنین را کاهش می دهد.

بهبود سلامت عصب از خواص دیگر روغن فلفل سیاه است:

محققان دریافته اند که پیرپرین که یکی از اصلی ترین خواص فلفل سیاه است می تواند خطرات احتمالی عصب را کاهش دهد و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

8. رفع دندان درد با روغن فلفل سیاه:

روغن فلفل سیاه به دلیل داشتن خاصیت ضددرد و ضد التهاب به رفع دندان درد کمک می کند.

چند قطره روغن فلفل سیاه را با 1 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی دندان آسیب دیده بمالید علاوه براین می توانید مقداری جوش شیرین یا نمک دریا اضافه تا حالت خمیری پیدا کند. حدود 5 دقیقه روی دندان قرار دهید ، سپس برداشته و با آب بشوئید.

9. بهبود اسپاسم عضلانی با روغن فلفل سیاه :

روغن فلفل سیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد اسپاسمی درمانی موثر برای گرفتگی عضلات، انقباض، تشنج است.

10. رفع گازمعده با روغن فلفل سیاه :

روغن اسانس فلفل سیاه به دلیل خاصیت ملینی که دارد به رفع گازهای معده و مهار باکتری های مسئول تشکیل گاز کمک می کند که مانع تشکیل گاز اضافی در معده و روده ها می شود.

11. پاکسازی بدن با روغن فلفل سیاه :

روغن فلفل سیاه خاصیت مسهل و ملینی دارد و بر خلاف سایر روغن های مسهل مانند روغن کرچک، برای سیستم بدن ایمن است. هم چنین به تمیز کردن روده ها همزمان کمک می کند و عفونت داخل دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

12. کمک به کاهش درد مفاصل با روغن فلفل سیاه :

از بهترین ویژگی های روغن فلفل سیاه ، می توان کمک به کاهش درد مفاصل را نام برد زیرا به دلیل طبع گرمی که دارد به بهبود و تحریک گردش خون و پاکسازی سموم مثل اسید اوره از خون کمک می کند در نتیجه باعث تسکین فوری روماتیسم و ورم مفاصل می شود به خصوص در طول زمستان که علائم شدیدتر است. استفاده از آن را به افرادی که مبتلا به روماتیسم مزمن، ورم مفاصل و نقرس هستند پیشنهاد می کنیم.

13. ادرارآوری با روغن فلفل سیاه:

روغن فلفل سیاه هنگامی که مصرف می شود تعریق و ادرار را افزایش می دهد. هر دوی این ویژگی ها نقش مهمی در پاکسازی سموم بدن، پاک سازی منافذ پوست و ضد عفونی کردن بدن و کاهش التهاب ایفا می کنند.علاوه براین عرق و ادرار کردن به کاهش آب و چربی اضافی بدن کمک می کند در نتیجه باعث کاهش وزن، کاهش فشار خون می شود.

14. پاکسازی بدن با روغن فلفل سیاه :

چنانچه در این بخش گفته ایم روغن فلفل سیاه بدن را از آسیب (رادیکال های آزاد)محافظت و به ترمیم آسیب های قبلی کمک می کند. همچنین اثرات پیری مانند کاهش بینایی و انحطاط چشم، چروک شدن پوست، انحطاط و شل شدن ماهیچه ها، از دست دادن تحرک مفاصل، اختلالات عصبی و کاهش حافظه را به تاخیر می اندازد.

15. ضد ویروس :

امروزه برخی از باکتری ها نسبت به داروها مقاوم هستند اما روغن فلفل سیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی می تواند راه حل خوبی باشد و از عفونت جلوگیری کند.

16. کمک به رشد مو با روغن فلفل سیاه :

فلفل سیاه گردش خون را در سر بهبود می بخشد به همین دلیل رشد مو را افزایش می دهد.

17. تقویت فولیکول های مو با روغن فلفل سیاه :

روغن فلفل سیاه به دلیل داشتن مواد مغذی موها را تغذیه و از ریزش و شکنندگی مو جلوگیری می کند.

18. از بین بردن آلودگی پوست سر با روغن فلفل سیاه :

یکی دیگر از خواص فلفل سیاه پاک کردن چربی و آلودگی های پوست سر است.

19. جلوگیری از سفید مو با روغن فلفل سیاه:

اگر به طور مداوم از روغن فلفل سیاه استفاده کنید حتما روند سفید مو با بهره مندی از خواص آن به تاخیر می افتد.

20. رفع شوره سر با روغن فلفل سیاه :

ترکیبات موجود در روغن فلفل سیاه در رفع شوره سر بسیار موثر است بخصوص اگر با روغن نارگیل گرم و کرچک ترکیب شود سلامت مو را بطور کل بهبود می بخشد.

21. ترک سیگار با روغن فلفل سیاه :

یکی دیگر از ویژگی ها شگفت انگیز روغن فلفل سیاه کاهش اضطراب و استرس ناشی از ترک سیگار و همچنین کاهش میل به سیگار با استشاق این روغن است.

22. بهبود فشارخون با روغن فلفل سیاه :

روغن فلفل سیاه به دلیل داشتن مقدار زیادی پیپرین به بهبود گردش خون و در نهایت کاهش فشار خون کمک می کند.

23. درمان بی اشتهایی در کودکان و بزرگسالان با روغن فلفل سیاه:

اگر از بی اشتهایی کودکتان رنج می برید به شما استنشاق روغن فلفل سیاه را پیشنهاد می کنیم زیرا با تحریک قشر اوربیتو فرنتال اشتها را بیشتر و موجب درمان بی اشتهایی در کودکان و بزرگسالان می شود.

24. بهبود سردرد و میگرن با روغن فلفل سیاه :

روغن فلفل سیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد درد و ضد التهابی درمانی عالی برای بهبود سردرد و میگرن بشمار می رود به همین منظور 1یا 2 قطره روغن فلفل سیاه را روی پیشانی یا گیجگاه ماساژ دهید تا سردرد تسکین پیدا کند.

توجه :توصیه می شود تا این روغن را به صورت خوراکی مصرف کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.
تجویز این روغن می تواند بدن شما را با آنتی اکسیدان های قوی روبرو سازد که در نتیجه این عمل باعث عرق کردن و ادرار شما می شود که بدن شما را از شر سموم خلاص می کند. همچنین این روغن می تواند کسیه صفرا را در معده شما تحریک کند.
اگر این روغن را همراه با روغن هایی مانند اسطخودوس میل کنید می تواند باعث کاهش استرس شما شود.
فایده استفاده از این روغن به صورت موضعی :اگر این روغن را به صورت موضعی استفاده نمایید. عضلات را تسکین می دهد که علاوه بر این خواص ضداسپاسم این روغن می تواند عضلات گرفته شده را تسکین دهد در حالی که خواص آنتی اکسیدان می تواند اسید اوریک خون را از بین ببرد.

عوارض مصرف روغن فلفل سیاه :

مراقب باشید روغن فلفل سیاه را به بینی یا چشم نمالید زیرا موجب تحریک ،عطسه و سوزش چشم و بینی می شود، علاوه بر این زیاده روی در مصرف این روغن باعث بی حالی ، استفراغ ،بی خوابی ، التهاب روده می شود.

این روغن نیز برای افرادی که از بیماری های چون نقرس ، روماتیسم و ورم مفاصل رنج می برند می تواند تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید