مقالات, بلاگ

تاثیر آب آلبالو در بهبود بی خوابی

آب آلبالو چگونه بهبود بی خوابی کمک می کند؟

تاثیر آب آلبالو در بهبود بی خوابیتاثیر آب آلبالو در بهبود بی خوابی

تاثیر آب آلبالو در بهبود بی خوابی

تقریبا همه ما تجربه بی خوابی را داشته ایم.بعضی از افراد برای رفع مشکل بی خوابی خود از قرص های خواب آور  یا مکمل های ملاتونین و برخی از دم نوش ها و مواد طبیعی استفاده می کننداین مطلب برای کسانی که از مصرف داروهایی شیمیایی خودداری می کنند و همچنین اشخاصی که گزینه های دارویی کمتری را در لیست موارد مصرفی خود دارند بسیار خوشحال کننده است.

آب آلبالوی ترش یک داروی طبیعی برای رفع بی خوابی است که حاوی ملاتونین و دارویی طبیعی خواب می باشد.

اگر می خواهید بدانید ملاتونین چیست ، کمی صبور باشید تا آن را برای شما معرفی کنیم. ملاتونین هورمون خواب است که با شروع فرایند خواب مغز آن را ترشح می کند و در طول شب سطح ملاتونین افزایش می یابد . با نزدیک شدن به ساعات اولیه صبح به اوج خود می رسد و سپس با افزایش کورتیزول هرمون هوشیار کننده ، میزان ملاتونین موجود در بدن شما کاهش می یابد.

مطالعات انجام شده حاوی نتایج جالبی بوده اند. این مطالعات نشان داده اند که استفاده از ترکیب گیلاس های ترش و آلبالوی ترش در رژیم غذایی ، به تنظیم چرخه خواب شما کمک می کند و فرایند خواب شما را به راحتی انجام می دهند.

طبق مطالعه انجام شده در سال 2001 ، محققان نشان دادند که گیلاس ترش حاوی مقادیر بالایی از ملاتونین است تقریبا 6 برابر آلبالوی شیرین است. و همچنین محققان در یک مطالعه انجام شده در سال 2010 روی بزرگسالان مبتلا به بی خوابی نشان داند که آب آلبالوی ترش نسبت به مکمل های والری یا ملاتونین تاثیر مشابه و بهتری درشروع خواب دارد. با این حال ، محققان خاطر نشان کردند که همه این داروهای طبیعی در رفع بی خوابی به عنوان درمان بیماری های روانی و افسردگی ها موثر نیستند.

در تحقیقات انجام شده ، افرادی که در طول روز دو وعده آب آلبالو می نوشند ، سطح ملاتونین بالاتری را نسبت به همسالان خود در زمان خواب  و درطول خواب نشان داده اند. و نیز با افزایش مدت خواب آن ها به نسبت گذشته تجربه کرده اند. طبق این تحقیقات نوشیدن آب آلبالو 84 دقیقه مدت زمان خواب را افزایش می دهد.

افراد مورد تحقیق قرار گرفته شده در رده سنی 50 سال به بالا و دارای مشکل بی خوابی بوده اند که با مصرف روزانه دو لیوان تارت آب آلبالو پیش از خواب و هر روز صبح ، این نتایج را به ثبت رسانده اند.
تاثیر آب آلبالو در بهبود بی خوابی

آب آلبالوی ترش علاوه بر ملاتونین سرشار از پروسیانیدین ها و آنتوسیانین ها است. قابل ذکر است که زغال اخته نیز سرشار از این مواد شیمیای است. زغال اخته خاصیت ضد التهابی می باشد که می تواند به خواب کمک کند. آب آلبالوی ترش کینورنین سطح خون را کاهش می دهد که عاملی در بروز افسردگی است.

آیا باید به جای مصرف مکمل ملاتونین از تارت آب آلبالو استفاده کنیم؟

درحالی که تحقیقات انجام شده امیدوار کننده بوده اند اما هنوز هیچ مطالعه ای در مرد عوارض جانبی منفی حاصل از مصرف آب آلبالو صروت نگرفته است. به عنوان مثال ، 8 میلی لیتر آب آلبالو حاوی 25 گرم شکر است که برای افرادی که رژیم دارند و یا به دیابت مبتلا هستند حائز اهمیت است. و همچین تحقیقات صورت گرفته روی افراد بزرگسال و مسن انجام شده است که لزوما نماینده جامعه مورد درمان نیستند. تمرکز این تحقیق انجام شده روی افراد سالخورده به دلیل خطرات بی خوابی بر سلامتی آنها است که موجب پایین امدن سیستم ایمنی بدن، آلزایمر و زوال عقل می شود. با این حال برخی افراد تمایلی به مصرف مکمل ملاتونین ندارند و ترجیح می دهند سطح ملاتونین بدن خود را از طریق مواد غذایی افزایش دهند. نوشیدن دولیوان تارت آب آلبالو به صورت روزانه جایگزین بسیار مقوی برای مکمل های ملاتونین است.

آب آلبالو علاوه بر بهبود کیفیت خواب ، تاثیر مثبتی بر بهبود ماهیچه ها برای دوندگان با مسافت های طولانی و وزنه برداران و نیز کاهش درد و التهاب مفاصل مبتلایان به ارتوروز را دارد.

منبع: وگال

دیدگاهتان را بنویسید