مقالات, بلاگ

تفاوت کوکتل و موکتل چیست؟

تفاوت کوکتل و موکتل چیست؟

تفاوت کوکتل و موکتل چیست؟

تفاوت کوکتل و موکتل چیست؟

تفاوت کوکتل و موکتل چیست؟

کوکتل و موکتل دو نوع نوشیدنی سرد دل‌چسب و بی‌نظیر هستند که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارند. این دو نوشیدنی پای ثابت منوی اکثر کافی‌ شاپ‌ها و کافه رستوران‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در منزل تهیه کنید.

تفاوت کوکتل و موکتل چیست ؟

تفاوت کوکتل ها و موکتل ها شاید سوال شما هم باشد. در این مطلب درباره این دو نوع نوشیدنی سرد بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

کوکتل

کوکتل‌ ها نوشیدنی‌های الکلی هستند که معمولاً با آب میوه و ترکیبات دیگر تهیه می‌شوند. کوکتل‌ها بسته به نوع آن معمولاً قبل و یا بعد از شام سرو می‌شوند. به عنوان نمونه کوکتل whisky sour و martini قبل از شام سرو شده و کوکتل‌های شیرین و خامه‌ای همانند انواع فراپه‌ ها بعد از شام سرو می‌شوند. آماده سازی کوکتل شامل یک روش استاندارد است که در آن آب انواع میوه‌ها به همراه الکل ترکیب می‌شوند.

چند نمونه از کوکتل ها

کوکتل‌ها معمولاً به‌دلیل ترکیب شدن با الکل دارای مزه تلخ و ترش اند که از انواع آن‌ها می‌توان به منهتن (Manhattan)، الکساندر (Alexander)، درتی مارتینی (Dirty Martini)، فرنچ کنکشن (French Connection) و گرین راشن (Green Russians) اشاره کرد.

موکتل

موکتل ها نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های سرد محبوب‌اند که غیر الکلی هستند. در ترکیب موکتل‌ها از انواع آب میوه‌ها، چای سرد و بسیاری از ترکیبات دیگر استفاده می‌شود و افرادی که اهل نوشیدنی‌های الکلی نیستند از موکتل استفاده می‌کنند. این دسته نوشیدنی‌ها معمولا دارای طعم شیرین‌ بوده و در آن‌ها در کنار انواع آب میوه‌ها از سیروپ شکر نیز استفاده می‌شود. روش تهیه موکتل‌ها معمولاً دارای استاندارد خاصی نیست و به سادگی می‌توان آن‌ها را در منزل تهیه کرد.

چند نمونه از موکتل ها

توجه داشته باشید، درصورتی‌که موکتل‌ها چند ساعت پس از تهیه نوشیده نشوند طعم و مزه اصلی خود را از دست می‌دهند. برخی از انواع موکتل‌ها می‌توان به موهیتو (Mojito)، فایر آیس (fired iced)  ، کویینز پانچ (queens punch)  نوشابه خامه‌ای ایتالیایی (Italian cream soda) اشاره کرد.
نوشیدن یک موکتل خنک و گوارا همانند موهیتو در کنار پایین آوردن دمای بدن‌مان، انرژی تازه‌ای به ما می‌دهد. موهیتو دارای انواع مختلفی است و در ترکیب اصلی آن از آب گازدار، برگ نعنا، شکر و آب لیمو استفاده می‌شود. در ادامه فیلم آموزشی موهیتو پرتغال، موهیتو آناناس، موهیتو انبه، موهیتو هندوانه و موهیتو کیوی را به همراه توضیحات بررسی می‌کنیم.


برای تهیه ابتدا در هریک از این لیوان‌های سرو به‌طور جداگانه ۴ تکه لیموی تازه را به همراه چند برگ نعنا و ۱/۲ قاشق غذاخوری شکر ریخته و ترکیبات را با به ‎خوبی می‌کوبیم. سپس چند کیوب یخ به ترکیب اضافه می‌کنیم.
در گام بعدی داخل هر یک از لیوان‌ها ۱۵۰ میلی‌لیتر آب پرتغال، آب آناناس، آب انبه، آب هندوانه و آب کیوی را به همراه چند کیوب یخ می‌ریزیم. سپس تکه‌های میوه را به آن اضافه می‌کنیم. در گام نهایی آب گازدار را داخل لیوان‌ها ریخته و با استفاده از نی نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنیم. نوش جان!!

دیدگاهتان را بنویسید