مقالات, بلاگ

ثعلب چیست؟-بخش دوم

ثعلب چیست؟

ثعلب چیست؟-بخش دوم

ثعلب چیست؟

ثعلب چیست؟

بخش اول 

4. مردان

در طب سنتی ثعلب به عنوان یکی داروی مقوی قوای جنسی مردان شناخته می شود؛ گفته می شود که عصاره ثعلب به درمان اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان کمک می کند.

5. درمان درد های عصبی

ثعلب به عنوان یک تونیک اعصاب شناخته می شود که می تواند به درمان درد های عصبی کمک کند و استرس روی اعصاب بدن را از بین ببرد.

طرز استفاده ثعلب به عنوان تونیک اعصاب

مقداری پودر ثعلب را با غذا یا یک لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید.

6. درمان اسهال

ثعلب به دلیل مقادیر بالای لعابی که دارد به بهبود حرکات روده کمک کرده و به عنوان یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان اسهال به ویژه اسهال کودکان استفاده می شود.

7. تقویت سیستم ایمنی بدن

ثعلب دارای خواص ضد میکروبی قوی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و خطر ابتلا به سرفه و سرماخوردگی را کاهش دهد.

عوارض و مضرات ثعلب

تاکنون هیچ گونه عوارض جانبی برای ثعلب گزارش نشده است اما توصیه می شود که برخی افراد مانند افراد مبتلا به وریکوسل در مصرف آن دقت کنند.

بارداری و شیردهی

هنوز اطلاعات دقیقی از اثر ثعلب بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده اما در برخی منابع آمده که ثعلب می تواند باعث سقط جنین شود به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.

طبع ثعلب چیست؟

طبیعت ثعلب گرم و مرطوب می باشد. ثعلب حاوی مقادیر بالای لعاب، نشاسته و آلبومین است.

نحوه استفاده و کاربرد ثعلب

پودر ثعلب را به دلیل لعابی که دارد و همچنین به عنوان طعم دهنده در آشپزی و برای تهیه انواع دسر ها از جمله مربا، پودینگ، بستنی (به ویژه بستنی سنتی ایران) و شیر موز استفاده می کنند.

پودر ثعلب را برای تهیه چای و دمنوش آن و انواع نوشیدنی های داغ به کار می برند.

در ترکیه از ترکیب ثعلب با شیر داغ، دارچین و شکر یک نوشیدنی پر طرفدار تهیه می شود که سالپ (Salep) نام دارد.

ثعلب را از کجا تهیه کنیم؟

توجه داشته باشید که ثعلب های موجود در بازار ممکن است به روش های شیمیایی تهیه شده باشند به همین دلیل توصیه می کنیم که در خانه آرد ثعلب را تهیه کنید؛ غده های ثعلب را از عطاری ها خریداری کرده و در خانه با آسیاب به آرد تبدیل کنید.

منبع : کوکا

دیدگاهتان را بنویسید