مقالات, بلاگ

میوه برای بیماران دیابتی

 انبه برای بیماران دیابتی

میوه برای بیماران دیابتی

میوه برای بیماران دیابتی

بیماران دیابتی مقدار بیش از حد قند در خون دارند.  این مقدار بالای قند به عروق آسیب می رساند  شاید تعجب کنید انبه با این همه  طعم شیرین چطور برای دیابتی ها مفید است. اطلاعات زیر هر گونه شک و تردید را برطرف میکند. انبه حاوی آهن، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین A، C و B6، مواد مغذی و فیبر است .  با توجه به مطالعه انجام شده  ‘انبه از میوه هایی است که در سراسر جهان زیاد مصرف می شود و پرطرفدار است طبق پژوهشهای  انجام شده این یک باور غلط است که چون  انبه یکی از شیرین ترین میوه هایی است که ما داریم،پس چاق کننده است.  مطالعات متعددی  در سراسر جهان اثبات کرده است که انبه قند خون را ثابت نگه می دارد  و آنرا کنترل می کند.

در مطالعه اخیر انجام شده توسط دانشمندان، ۲۰ بزرگسالان در گروه سنی ۲۰ سال و ۵۰ سال انتخاب شدند. دسته ای از بزرگسالان شامل ۱۱ زن و ۲۰ مرد. دانشمندان سطح BMI و قند  را در آغاز آزمایش محاسبه  کردند در طی مدت پژوهش به هر کدام  هر روز ۱۰ گرم انبه دادند.در پایان ماه سوم، زمانی که سطح  قند  آنها را بررسی کردند، نشان داد که سطح قند خون پایین آمده در نتیجه، به این نتیجه رسیدند که بیماران مبتلا به دیابت ضرر ندارد.

انبه دارای یک آنتی اکسیدان به نام مالوالیک اسید  است که احتمالا می تواند دلیلکاهش سطح گلوکز باشد. اما مکانیسمی که دقیقا علت کاهش سطح گلوکز در خون  هنوز مشخص نشده است. بنابراین، مطالعات به وضوح بیان می کند که در حالی که انبه   یک میوه شیرین است، ولی در بدن انسان گلوگز را کنترل میکند؛ البته نه برای همه دیابتی ها! اگر یک زن باردار هستید و دیابت دارید،  انبه برای شما مناسب نیست. دیابت حاملگی یک بیماری است که تنها در طول دوره بارداری بوجود می آید. در این وضعیت، سطح قند  خون بیش از حد بالا می شود. اگر انبه بخورید، سطح قند بالا می رود. همچنین،  انبه  سطح گلوکز در بدن در طول دیابت حاملگی کنترل نمی کند، این نوع دیابت  وقتی کودک به دنیا آمد از بین می رود.

بیماران مبتلا به دیابت  می توانند هم انبه و  هم برگ آن را استفاده کند. مصرف برگ انبه،   نوشیدن آب ۲-۳ عدد برگ  آن است. این  به خوبی سطح قند را کنترل میکند. در حالی که تحقیقات بی ضرر بودن آن را ثابت کرده است ولی بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد مقدار انبه  با پزشک مشورت کنید.

منبع: پزشک برتر

دیدگاهتان را بنویسید