مقالات, بلاگ

خواص سیب زرد برای سلامتی و پوست

خواص سیب زرد برای سلامتی و پوست

خواص سیب زرد برای سلامتی و پوست

خواص سیب زرد برای سلامتی و پوست

خواص سیب زرد برای سلامتی و پوست

سیب زرد یکی از مفید ترین میوه هایی است که میتوان به صورت روزانه برای تامین فیبر موردنیاز بدن استفاده کرد و به دلیل خاصیت سیرکنندگی بالا جایگاه خاصی در رژیم غذایی کاهش وزن دارد.

سیب زرد ( به انگلیسی : Golden Delicious Apple ) بومی هندوستان است و قبل از رواج پیدا کردن در دنیا یک درخت مقدس محسوب می شد.

سیب زرد علاوه بر استفاده خوراکی برای تهیه داروهای گیاهی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مفیدترین میوه هایی که میتوانید به صورت روزانه استفاده کنید و خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد ، سیب زرد است.

در ادامه مقاله بیتوته شما را با خواص این میوه سالم و خوشمزه آشنا میکنیم.

ارزش غذایی سیب زرد

سیب سرشار از مواد مغذی است یک عدد سیب متوسط با وطن 182 گرم یا با قطر حدود 7.5 سانتی متر معادل 1.5 فنجان سیب خرد شده دارای مواد مغذی زیر است.

کالری 95
کربوهیدرات  25 گرم
فیبر 4 گرم
 ویتامین C حدود 14٪ مقدار مورد نیاز روزانه
پتاسیم  6٪ مقدار مورد نیاز روزانه
ویتامین K حدود 5٪ مقدار مورد نیاز روزانه

یک وعده سیب میتواند حدود 2 – 4 درصد مقدار مورد نیاز روزانه منگنز ، مس ، ویتامین ب 2 ، ویتامین ب 1  ، ویتامین ای ، ویتامین آ ، ویتامین ب 6 را تامین نماید.

برای استفاده حداکثری از مزایای سیب بهتر است میوه را با پوست بخورید ، پوست سیب حاوی نیمی از فیبر میوه و مقدار زیادی پلی فنول است.

کاهش وزن با سیب زرد

مقدار فیبر سیب زرد نسبت به سایر میوه ها بسیار زیاد است که همین امر سبب خاصیت سیرکنندگی بالای آن می شود. در مطالعه ای که در این زمینه انجام شده ، افراد یکه قبل از غذا سیب می خورند نیست به دیگران احساس سیری بیشتری دارند.

در این مطالعه مشخص شد افرادی که وعده غذایی خود را با سیب شروع میکنند به طور متوسط 200 کالری کمتر دریافت میکنند.

در مطالعه 10 هفته ای که روی 50 زن دارای اضافه وزن انجام شد ، گروهی که سیب می خوردند نسبت به گروهی که کوکی جودوسر با کالری و فیبر مشابه خورده بودند ،  به طور متوسط 1 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

مطالعه ای که روی موشهای چاق انجام شد نشان داد موشهایی که مکمل پوره سیب و کنسانتره آب سیب مصرف میکنند ، وزن بیشتری از دست میدهد و سطح کلسترول بد و تری گلیسرید خونشان کاهش پیدا میکند.

تقویت دستگاه گوارش با سیب زرد

روغن اسانس سیب زرد میتواند برای درمان مشکلات گوارشی از  جمله یبوست ، ناراحتی معده ، اسهال و اسهال خونی و معده درد مفید باشد.

سیب زرد فیبر زیادی داشته و خاصیت ملین دارد و به بهبود عملکرد روده ها کمک میکند.

نوشیدن آب سیب زرد به مدت 3 ماه میتواند به درمان یبوست و درد معده کمک کند.

درمان مشکلات پوستی با سیب زرد

برای درمان کهیر پوستی میتوانید ترکیب آب زیر ، آب سیب زرد و برگ بو را ، دو بار در روز روی کهیرها بکشید. این ترکیب برای درمان قرمزی پوست ، راش پوستی و پیسی نیز کاربرد دارد.

برای درمان آکه و کاهش چین و چروک پوستی میتوانید پوره سیب زرد را با عسل و خرما مخلوط کرده و به مدت 25 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس بشویید.

درمان زخم معده با سیب زرد

ترکیبات فنولیک سیب زرد خواص ضد اکسید دارد که زخم معده و زخم های گوارشی را درمان میکند. خواص ضد اکسید میوه میتواند سطح غشای مخاطی را متعدل کرده و هر گونه استرس اکسیداتیوم موجود در دستگاه گوارش را دفع کند.

تنظیم ترشح هورمون تیروئید با سیب زرد

سیب زرد با کنترل متابولیسم از پر کاری تیروئید پیشگیری کرده و باعث تنظیم ترشح هورمون تیروئید می شود.  بر اساس تحقیقات انجام شده برگ سیب زرد برای تهیه داروهای تنظیم کننده پرکاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت انرژی با سیب زرد

مصرف سیب زرد میتواند به سرعت انرژی بدن را افزایش بدهد . سیب زرد با تقویت عملکرد اعضای بدن  فرایند های متابولیک را تسهیل میکند .

دیدگاهتان را بنویسید