مقالات, بلاگ

خواص شگفت انگیز شیر جو دوسر برای سلامتی و نحوه مصرف آن – بخش اول

خواص شگفت انگیز شیر جو دوسر برای سلامتی و نحوه مصرف آن - بخش اول

خواص شگفت انگیز شیر جو دوسر برای سلامتی و نحوه مصرف آن – بخش اول

خواص شگفت انگیز شیر جو دوسر برای سلامتی و نحوه مصرف آن

خواص شگفت انگیز شیر جو دوسر برای سلامتی و نحوه مصرف آن - بخش اول

شیر جو دوسر یکی از بهترین شیر های گیاهی بدون لاکتوز جایگزین شیر گاو است که از ترکیب آب و جو دوسر پرک یا بلغور جو دوسر تهیه می شود.

شیر جو دو سر به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به تقویت استخوان ها کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و به عنوان یک ماده غذایی کاملا وگن شناخته می شود.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید شیر جو دوسر برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

فواید دارویی و درمانی شیر جو دوسر برای سلامتی

1. لاکتوز ندارد و وگن است

شیر جو دوسر با استفاده از جو دوسر و آب تهیه می شود به همین دلیل یک شیر گیاهی کاملا وگن محسوب می شود که لاکتوز و گلوتن ندارد.

2. منبع ویتامین های گروه B

شیر جو دوسر سرشار از ویتامین های گروه ب (ریبوفلاوین یا ویتامین B2 و ویتامین B12) است که به بهبود خلق و خو کمک می کنند، خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش داده و باعث سلامت پوست، مو و ناخن می شوند.

3. کلسترول خون و قلب

شیر جو دوسر حاوی مقادیر بالای نوعی فیبر به نام بتا گلوکان است که می تواند به کلسترول متصل شده و جذب آن را کاهش دهد، به همین دلیل می تواند باعث کاهش کلسترول خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داده که مصرف روزانه بیش از سه فنجان شیر جو دوسر به مدت 5 هفته کلسترول خون را تا 3 درصد و کلسترول بد خون یا LDL را تا 5 درصد کاهش می دهد.

4. پوکی استخوان

شیر جو دوسر حاوی مقادیر بالای کلسیم و ویتامین D است که به تقویت استخوان ها کمک می کنند و خطر ابتلا به شکستگی استخوان ها و بیماری پوکی استخوان را کاهش می دهند.

5. درمان کم خونی

مقادیر بالای آهن و ویتامین B12 موجود در شیر جو دوسر به افزایش تعداد گلبول های قرمز خون کمک کرده و برای پیشگیری و درمان کم خونی فقر آهن مفید می باشند.

6. تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین D موجود در شیر جو دوسر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به عفونت و بیماری های خود ایمنی از جمله ام اس (مالتیپل اسکلروزیس)، دیابت نوع 1 و بیماری کرون را کاهش می دهند.

7. سلامت پوست و مو

مقادیر بالای مواد مغذی و ویتامین های گروه ب موجود در شیر جو دوسر به تقویت پوست و مو کمک کرده و باعث بهبود سلامت آن ها می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید