مقالات, بلاگ

خواص لیمو ترش – بخش اول

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش – بخش اول

خواص لیمو ترش – بخش اول

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش میوه پر استفاده همه فصل ها:

لیمو ترش از جمله مرکبات خوشرنگ و بسیار ترش بوده که خواص منحصر به فردی دارد. انواع لیمو را می توان در بازار دید که هر کدام طعم و بوی خاص خود را دارد. از لیموترش زرد رنگ گرفته تا لیموی سبز شیراز که ما را به یاد طعم فالود می اندازد. امّا علاوه بر خوش رنگی و خوش بویی، مزیت هایی آن برای سلامتی بسیار است. اگر دوست دارید تا با خواص لیمو ترش، بیشتر آشنا شوید، ما را همراهی کنید.

لیموی ترش و فواید آن:

فواید لیمو ترش؛ نه تنها توسط علم روز ثابت شده است، بلکه از گذشتگان دور به صورت تجربی به این مهم دست یافته بودند. به طبع افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، به صورت روزانه به مقدار کافی از لیمو در غذای و نوشیدنی خود استفاده می کنند.

امّا شاید به تمامی تاثیرات آن آگاه نباشیم، پس اجازه دهید تا به صورت دقیق تری به خواص لیمو ترش، نگاهی بندازیم. لیمو یا Lemon (Citrus Limon)  به انواع غذاها طعم می دهد. از غذاهای پخته مثل سوپ و خورشت گرفته تا سالاد، سس، نوشیدنی و دسر و غیره  به همگی طعم می بخشد.

 سال ها هنگام عید همراه با ماهی سرو می شود تا بوی بد آن را از بین ببرد. این میوه ترش و خوش طعم، سرشار از ویتامین C است. یک لیموی 58 گرمی می تواند منبعی معادل 30 میلی گرم ویتامین ث برای شما تامین کند. بنابراین از مهمترین خواص لیمو ترش، جذب ویتامین ث لازم بدن می باشد.

کمبود این ویتامین می تواند باعث به وجود آمدن برخی بیماری ها، ازجمله «اسکوربوت» شود. در یک مستند، دریانوردان اشاره کردند که به دلیل عدم استفاده از مرکبات که لیمو ترش شامل آن می شود، لثه هایی خونی و سر انگشتانی تاول زده پیدا کرده اند.

این مسئله در کشتی های بادبانی که تجهیزات کمتری برای نگهداری میوه های تازه دارند، بیشتر رخ می دهد. امّا در همین شهرهای بزرگ نیز بسیاری افراد کوتاهی کرده و از لیمو استفاده نمی کنند و به چنین بیماریی دچار می شوند.

در ادامه قصد داریم تا خاصیت لیمو ترش را با جزئیات بیشتر بیان کنیم تا متوجه شوید استفاده چند قطره در روز چقدر می تواند به بدن شما کمک کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش:

از خواص لیمو ترش؛ در ابتدا می خواهیم به نحوه کمک کردن آن به هضم غذا اشاره کنیم. لیموهای ترش دارای 10% کربوهیدارت است که به صورت فیبر محلول و قندهای ساده هستند. فیبر اصلی آن پکتین است و فواید زیادی را به همراه دارد.

سلامتی روده ها و هضم قندها و نشاسته ها به وسیله این فیبر تامین می شود. امّا تنها استفاده از آبلیموی خالی کافی نخواهد بود. بله، استفاده از آن آسان تر است و شاید هزینه کمتری داشته باشد، منتها تاثیرش نسبت به لیمو تازه و پالپ های آن، کمتر خواهد بود. توصیه ما آن است که همواره آب لیمو تازه همراه با پالپ را مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید