مقالات, بلاگ

خواص لیمو ترش – بخش سوم

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش – بخش سوم

خواص لیمو ترش – بخش سوم

خواص لیمو ترش

نفس تازه با لیمو:

تا به حال از لیمو برای از بین بردن بوی سیر یا بوی قوی دیگری روی دست تان استفاده کرده اید؟ از خاصیت لیمو ترش، آن است که بوی بدن دهانی ناشی از خوردن غذاهایی با بوی قوی مانند سیر، پیاز یا ماهی را خنثی می کند.

می توانید با نوشیدن یک لیوان آب و لیمو در اول صبح، بوی بد دهان را از بین ببرید. درباره خواص لیمو ترش اشاره شده که لیمو، بزاق را تحریک می کند و آب، مانع خشکی دهان می شود و ترکیب آن ها، از ایجاد محیطی برای شکل گیری باکتری هایی که منجر به بوی بد دهان می شوند، جلوگیری می کند.

خواص لیمو ترش برای افزایش سیستم ایمنی بدن:

همان طور که اشاره کردیم، لیمو سرشار از ویتامین ث است که باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. اگر به صورت روزانه مصرف شود، تبدیل به یک ذخیره اضطراری خواهد شد تا بدن در زمانی که نیاز دارد، به آن دسترسی پیدا کند.

ماده ای شیمیایی در لیمو ترش به نام فیتونوترینت، دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند بدن را در برابر بیماری ها محافظت کند. ترکیب آب و لیمو برای ورزشکارانی که نمی خواهند جلسات تمرین خود را دلیل حملات ویروسی و عفونت های باکتریایی که معمولا با تمرینات شدید و آب و هوای نا مناسب ایجاد می شود، از دست بدهند، ضروری و مناسب خواهد بود.

خواص لیمو ترش برای افراد مبتلا به آسم:

افرادی که به آسم مبتلا هستند در زمانی سرماخوردگی، دچار حمله آسمی می شوند. مصرف Lemon و ویتامین C و سایر مواد مغذی مانند آن، کمک می کند تا این حملات کاهش یابند.

علاوه بر آن، تحقیقات نشان داده ویتامین C در افرادی که مبتلا به حساسیت برونش هستند، مفید خواهد بود. خواص لیمو ترش؛ می تواند کمک کند تا در مقابل بیماری قدرتمند تر ظاهر شوید. حملات آسم در زمان سرماخوردگی تشدید می شود. راه حل مناسب، پیشگیری از بروز چنین موقعیت هایی است. با مصرف روزانه لیمو و ویتامین ث و سایر مواد مغذی، می توانید چنین حملاتی را کاهش دهید.

فواید لیمو ترش و مراقبت از دهان و دندان:

خواص لیمو ترش، برای مراقبت از دندان شاید عجیب به نظر برسد. چرا که سیتریک اسید موجود در آن باعث از بین رفتن مینای دندان می شود. امّا ترکیب آب و لیمو و استفاده به اندازه از آن، علاوه بر اینکه باعث خنک و خوشبو شدن دهان می گردد، درد و تورم را نیز کاهش می دهد.

برای تسکین درد، چند قطره آب لیمو را همراه با مقداری کمی آب روی لثه ریخته و ماساژ دهید. این ترکیب علاوه بر کاهش درد، خونریزی لثه را متوقف می کند.

برخی افراد حتی از پوست لیمو برای خوشبو کردن دهان و جرم گیری دندان ها استفاده می کنند. همان طور که می بینید، خواص لیمو ترش، تنها در آب لیمو نیست. در ادامه به خاصیت لیمو ترش و هسته و پوسته آن بیشتر خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید