مقالات, بلاگ

خوراکی های مفید برای مغز که باید مصرف کنید! – بخش دوم

خوراکی های مفید برای مغز که باید مصرف کنید! - بخش دوم

خوراکی های مفید برای مغز که باید مصرف کنید! – بخش دوم

خوراکی های مفید برای مغز که باید مصرف کنید! – بخش دوم

خوراکی های مفید برای مغز که باید مصرف کنید! - بخش دوم

راه ‌های تقویت مغز

عملکرد مغز انسان در طول دوره جوانی به اوج خود می‌رسد و به‌تدریج با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. سبک زندگی مدرن نیز نقش بسیار مهمی در کاهش توانایی‌های شناختی دارد. برای پیدا کردن راه ‌های تقویت مغز باید چندین فاکتور مخرب مانند غذای رژیمی ضعیف، قرار گرفتن در معرض سموم، استرس، کمبود خواب و سایر فاکتورهای نادیده گرفته‌شده را مدنظر داشت. اگر به دنبال تقویت حافظه و یا هوش خود هستید و می‌خواهید از ۱۰۰ درصد مغزتان استفاده کرده و آن را فعال کنید باید به راه ‌های تقویت مغز توجه کرده و برخی راهکارها را رعایت کنید.

قسمت اول: تقویت فوری مغز

  1. طوفان ذهنی: طوفان ذهنی می‌تواند به مغزتان نیرویی که برای انجام کار لازم دارد را بدهد. یک تمرین دست‌گرمی عالی قبل از شروع هر فعالیت اصلی مانند نوشتن یک مقاله یا مطالعه برای یک امتحان. در بسیاری از اوقات طوفان ذهنی موجب تقویت خلاقیت شما می‌شود.
  2. کشیدن نفس عمیق: تنفس عمیق به افزایش جریان خون و سطح اکسیژن کمک می‌کند که این خود باعث می‌شود مغز عملکرد بهتری داشته باشد. هرروز به مدت 10 تا 15 دقیقه تنفس عمیق داشتن در بلندمدت به افزایش توانایی مغز منجر می‌شود
  3. چای سبز: بر اساس پژوهش‌های به‌عمل‌آمده، نوشیدن روزانه 5 فنجان چای سبز می‌تواند به کاهش 20 درصدی احتمال ابتلا به گرفتاری‌های روانی کمک کند. همچنین کافئین، مغزتان را در حالت آماده‌باش در تمام‌روز نگه دارد.
  4. استراحت کافی: یکی از راه‌ های تقویت مغز و شارژ دوباره آن استراحت کردن است. این استراحت می‌تواند 15 دقیقه در اینترنت گشت‌وگذار کنید یا برای مدتی به کاری متفاوت بپردازید تا ریتم کار مغزتان عوض شود.
  5. خندیدن: خنده بر هر بی‌درمان دواست. علاوه بر این باعث تحریک قسمت‌های مختلفی از مغز می‌شود و بدین ترتیب به شما اجازه آزادانه‌تر و وسیع‌تر فکر کردن را می‌دهد. خنده همچنین یک ضد استرس طبیعی است و استرس هم باعث کاهش قدرت‌های مغزی می‌شود.

قسمت دوم: تقویت مغز در بلندمدت

  1. غذاهای مقوی مغز بخورید.
  2. به‌اندازه‌ی کافی بخوابید.
  3. ورزش کافی انجام دهید
  4. مراقبه را بیاموزید
  5. مایعات کافی مصرف کنید
  6. استرس را کم کنید
  7. چیزهای تازه یاد بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید