مقالات, بلاگ

خوشمزه ترین شیرینی های گوشه و کنار دنیا – بخش اول

خوشمزه ترین شیرینی های گوشه و کنار دنیا - بخش اول

خوشمزه ترین شیرینی های گوشه و کنار دنیا – بخش اول

خوشمزه ترین شیرینی های گوشه و کنار دنیا

خوشمزه ترین شیرینی های گوشه و کنار دنیا - بخش اول

شیرینی‌های خوشمزه‌ای در کشورهای مختلف دنیا تهیه می‌شود، نظیر کلمپه ایرانی و اکلز کیک انگلیسی که باید در فهرست هر گردشگری قرار بگیرند تا بخشی از خاطرات سفرشان شود.

روش‌های مختلفی برای تهیه خمیر شیرینی وجود دارد و به همین دلیل شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای در اقصی‌نقاط دنیا پخته می‌شود که ارزش امتحان کردن دارند. در واقع چشیدن طعم معروف‌ترین شیرینی‌های یک مقصد جدید، از بهترین و لذیذترین تجربه‌های هر سفری است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید برخی از این شیرینی‌های خاطره‌انگیز را به فهرست پخت‌وپز خود اضافه کنید یا بازدیدی از قنادی‌های شناخته‌شده دنیا داشته باشید و طعم دلپذیر آن‌ها را بچشید، این مقاله را از دست ندهید که تعدادی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های گوشه‌وکنار دنیا را به شما معرفی خواهد کرد.

چیمنی کیک، رومانی

آیا تابه‌حال شیرینی خورده‌اید که روی آتش سرخ شده باشد؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، باید «چیمنی کیک»‌ (chimney cake) را امتحان کنید که به زبان محلی به آن «kurtoskalacs» می‌گویند و به منطقه مجار زبان رومانی، به‌خصوص ترانسیلوانی تعلق دارد. چیمنی کیک یا کیک دودکش را از این جهت نام‌گذاری کرده‌اند که شکلی شبیه دودکش با طعم دودی ملایم است. این شیرینی در دکه‌های خیابانی کشورهای اروپای شرقی فروخته می‌شود و اگر ایام کریسمس در پراگ باشید، به احتمال زیاد می‌توانید یکی از آن‌ها را در بازار کریسمس امتحان کنید.

قنادها برای تهیه این شیرینی، خمیری یک متری را دور سیخ می‌پیچند که برای چند ساعت روی زغال می‌چرخد تا بپزد. زمانی که سطح بیرونی آن به رنگ قهوه‌ای طلایی درآمد، آن را به ۶ قطعه ۲٫۵ سانتی برش می‌زنند و روی آن مخلوط پودر شکر و دارچین می‌پاشند.

شیرینی‌پزها گاهی اوقات برای مراسم عروسی یا سایر مناسبت‌ها، یک بطری نوشیدنی در شیرینی پخته مخفی می‌کنند. تجربه خوردن یک چیمنی کیک داغ با نوتلا را از دست ندهید.

کونچا، مکزیک

تاریخچه «کونچا» (Concha) از کشور مکزیک به دوران قبل از استعمار برمی‌گردد. بسیاری بر این باورند هنگامی که نانوایان فرانسوی در قرن هفدهم به مکزیک مهاجرت کردند، دستور پخت بریوش (بغیوش) خود را به این منطقه آوردند که پایه و اساس کونچا شیرین و اسفنجی را شکل داد و از آن به بعد تکامل یافت.

واقعا مشخص نیست چه کسی تاپینگ ترک‌خورده بیسکویت شکری را برای اولین بار روی کونچا اضافه کرد که الان به‌عنوان امضای این نان به حساب می‌آید. این تاپینگ بیسکویتی معمولا با طعم وانیل یا شکلات است و طوری شکل داده می‌شود که شبیه صدف باشد؛ هرچند مدل‌های خلاقانه آن در طعم و شکل‌های متنوع وجود دارد. علاوه بر این، کونچا اغلب با خامه فرم‌گرفته، کاسترد یا حتی حبوبات پخته و له‌شده پر می‌شود.

کوئه کلپان، اندونزی

«کوئه کلپان» (Kueh Klepon)، گلوله‌های برنجی سبزرنگی هستند که با شهد داغ پر شده و در برگ‌های موز پیچیده شده‌اند و یکی از شیرینی‌های خوشمزه اندونزی محسوب می‌شوند. آرد برنج چسبناک، پایه اصلی این شیرینی است که با برگ‌های پاندان یا دراسنا طعم‌دار می‌شود و در عین حال رنگ سبز ملایمی می‌گیرد. در ادامه زمانی که شیرینی‌ها در حال آب‌پزشدن هستند، مقداری شکر پالم مذاب در وسط آن‌ها قرار می‌دهند؛ شهدی که مشتریان بی‌خبر از همه‌چیز را به‌یک‌باره غافلگیر می‌کند. خوردن این میان‌وعده‌های پوشیده از نارگیل مثل چشیدن طعم رولت است که بی‌شک برایتان جذاب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید