مقالات, بلاگ

در فصل زمستان میوه‎های خشک بخوریم

میوه های خشک

در فصل زمستان میوه‎های خشک بخوریم

میوه های خشک منبع انرژی هستند، به‌طوری‌که هر زمان که شما گرسنه می‌شوید، می‎توانید میوه‎های خشک شده را مصرف کنید. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که ما باید به‌طور منظم در فصل زمستان میوه‎های خشک بخوریم.
میوه‎های خشک شده همچنین یک منبع ضروری از چربی سالم هستند که بدن به‌صورت روزانه به آن نیاز دارد.
میوه های خشک یکی از بهترین گزینه‎ها به‎جای میان وعده‌های سرخ شده و چرب هستند و یک راه عالی برای رفع نیاز غذایی ما در فصل زمستان محسوب می‌شوند.
میوه‌های خشک را جایگزین تنقلات مضر کنید تا با مصرف صحیح آن‎ها جسم و روحی سالم داشته باشید.
در فصل سرد زمستانی بدن ما به مواد مغذی، ویتامین و انرژی نیاز دارد. مصرف میوه‌های خشک، در واقع یک راه سریع و خوشمزه برای دریافت انرژی در یک روز سرد زمستانی هستند.

هیچ رژیم غذایی بدون میوه خشک، کامل نیست زیرا آن‎ها دارای مواد مغذی مختلف و همچنین چربی‌های ضروری بدن هستند.
در فصل زمستان پوست به شدت خشک می‌شود، از این رو مصرف میوه خشک که مزایای زیادی برای پوست دارند، تاثیر فوق‌العاده‎ای بر روی سلامت و زیبایی پوست می‎گذارد.

پنج میوه خشک را که باید در طرح رژیم غذایی فصل زمستانی در نظر گرفته شود، را توضیح خواهیم داد:

میوه خشک در اصفهان

بادام

بادام به‌عنوان پادشاه میوه‌های خشک شناخته می‌شود، زیرا آن‎ها سرشار از اسیدهای چرب، فیبر و پروتئین هستند. بادام منبع طبیعی روی، ویتامین E و سلنیوم می‎باشد. هم‎چنین بادام‌ها برای حمایت از گردش خون، بهبود سطح هموگلوبین و کاهش میزان کلسترول بسیار مفید هستند و از این طریق کمک می‌کنند تا از سرطان سینه و ریه جلوگیری شود. مزه‎ی بادام بسیار رضایت‌بخش است و به‌همین دلیل است که آن‌ها برای رژیم غذایی سالم ما به‎عنوان میان وعده در نظر گرفته می‎شوند. بنابراین ما می‎توانیم در روزهای سرد زمستانی برای تجدید میزان انرژی خود بادام را در برنامه‎ی غذایی خود قرار دهیم.

گردو

گردو بدون شک یکی از سالم‎ترین آجیل‎ها است که باید در طول فصل زمستان مصرف شود.
گردو حاوی اسید چرب امگا۳ است که برای موهای شما بسیار مفید است، به‌خصوص زمانی که آب و هوای بسیار خشک و سرد است.
گردو در کاهش سطح کلسترول کمک می‎کند، سبب بهبود خواب می‎شود و برای پوست و مو مفید است. اگر شما در زمستان گردو بخورید، بدن شما مقاومت خوبی در برابر سرما‌خوردگی و آنفولانزا پیدا می‎کند.

میوه خشک | پارسیا پخشدر فصل زمستان میوه‎های خشک بخوریم

انجیر

انجیر سرشار از مواد معدنی، ویتامین و فیبر است. منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین B1 ویتامین B2، آهن، منگنز، سدیم، کلسیم، فسفر است. انجیر غنی از پتاسیم است که به کنترل قند خون کمک می‌کند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است زیرا انجیر در کاهش میزان انسولین به بیماران دیابتی کمک می‌کنند.
از انجیر همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم، یبوست، سوء هاضمه، سرفه و برونشیت استفاده می‌شود، ازاین‎رو انجیر خشک و دنیایی از خواص بی‌شمار آن برای فصل زمستان بسیار سودمند است.

بادام زمینی

آجیل بادام زمینی یکی دیگر از میوه‌های خشک برای فصل زمستان است. بادام زمینی در کنترل سطح کلسترول، فشار خون بالا، پیشگیری از میگرن کمک می ‌کند و اگر به طور منظم مصرف شوند، در کاهش وزن کمک می‌کند آجیل بادام زمینی غنی از ویتامین E هستند و خواص ضد‌پیری دارند که از پوست شما در فصل زمستان محافظت می‎کند.

پسته

پسته‌ها آجیل سبز رنگی هستند که غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و فسفر هستند.
پسته هم‎چنین حاوی ویتامین E است که از پوست شما در برابر اشعه‌های بسیار خفیفی است که منجر به پیری زودرس و سرطان پوست می‌شود، محافظت می‌کند.
پسته سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست که از ناپایداری رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.
پسته‌ها عنصر منحصر به فردی هستند که حاوی کاروتنوئید، لوتئین و زاکسنتین هستند.

میوه خشک | پارسیا پخشدر فصل زمستان میوه‎های خشک بخوریم

میوه‌های خشک در برخورد با چندین بیماری مانند سرما و آنفولانزا مفید هستند.
از این رو خوردن میوه‌های خشک یک عمل سالم و مطمئن برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل سرد زمستان است.
اگر یک رژیم غذایی داشته باشید، میوه‎های خشک منبع عالی انرژی و فیبر هستند، اما باید در مصرف آن‎ها احتیاط کنیم، زیرا مصرف آن‎ها در هر وعده غذایی کالری مورد‎نیاز بدن ما را تامین می‎کند.
حمل انواع میوه خشک در کیف و یا نگهداری آن‎ها بسیار راحت است. میوه خشک شده دارای کالری و قند بسیار زیاد از جمله گلوکز و فروکتوز هستند. محتوای قند طبیعی میوه‎های خشک نظیر کشمش ۵۹٪، خرما ۶۶٪، آلو ۳۸٪، زردآلو ۵۳٪ می‎باشد.

می‎توانیم میوه‎های خشک را به‌شیوه‎های زیر مصرف کنیم:

  • همراه با چای داغ و به‎عنوان عصرانه بخوریم.
  • همراه با وعده صبحانه از انواع میوه خشک استفاده کنیم.
  • برای پخت انواع کیک و شیرینی از میوه خشک استفاده کنیم.
  • برای طبخ غذاهای مختلف
  • در محل کار از میوه‎های خشک به‎عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنیم.
  • در مدارس، می‌توانیم از میوه‌های خشک برای تغذیه فرزندان خود استفاده کنیم. املاح و مواد معدنی موجود در میوه‌های خشک، نه تنها انرژی فرزندان را در طول ساعات درس تامین می‎کند، بلکه برای یادگیری و تمرکز هم مفید هستند.
  • به‌صورت خام و به‌عنوان تنقلات در بین وعده‎های غذایی می‌توانیم از انواع میوه خشک استفاده کنیم.

میوه خشک | پارسیا پخشمیوه‌های خشک حاوی چربی‌های ضروری و منبع خوبی از چربی‌های امگا هستند. از آن‌جا که متابولیسم چربی‌ها به آرامی انجام می‌شود، بنابراین مصرف میوه‌های خشک باید در تمام فصل‏‌ها و به‌طور منظم مصرف شود. شما هم‌چنین می ‌توانید میوه‌های خشک را به‌طور مستقیم در مخلوط با شیر، ماست و غیره اضافه کرده و در زمان دلخواه خود مصرف کنید. بهتر است در اواخر شب از خوردن میوه‌های خشک اجتناب شود، علاوه‎بر این میوه‎های خشک شده باید در مقدار متوسط ​​مصرف شوند. شما می‌توانید قبل یا بعد از غذا، میوه‌های خشک را میل کنید، اما باید فاصله زمانی معینی را بین مصرف غذا و مصرف میوه خشک حفظ کنید. در فصل زمستان سیستم ایمنی ما نیاز به تقویت دارد، ما می‎توانیم با مصرف انواع آجیل و میوه‎های خشک، سیستم دفاعی بدن خود را برای مقابله با انواع بیماری‎ها تقویت کنیم.
از این رو بهتر است در برنامه غذایی همه‌ی افراد به‌خصوص کودکان و سالمندان میوه خشک گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید