مقالات, بلاگ

دمنوش اکالیپتوس – بخش اول

دمنوش اکالیپتوس

دمنوش اکالیپتوس – بخش اول

دمنوش اکالیپتوس

دمنوش اکالیپتوس

چای اکالیپتوس

اکالیپتوس بومی استرالیاست که از درختی بلند و پر رشد با برگهای بزرگ و ضخیم تولید می شود. برگهای آن دارای عطر و روغنی قوی است که می توان برای انواع مصارف پزشکی روغن آن را استخراج و استفاده کرد. برگ های اکالیپتوس به سادگی خشک شده و بریده می شوند و در تهیه چای اکالیپتوس استفاده میگردند.
فواید چای گیاهی اکالیپتوس :
• به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می کند و گردش تنفس را بهبود می بخشد
• به مبارزه با عفونت های تنفسی کمک می کند
• سفتی و تورم ناشی از آرتروز و روماتیسم را تسکین می دهد
• به تقویت انرژی ، کاهش استرس عاطفی و کاهش خستگی ذهنی کمک می کند
مزه ی اکالیپتوس : • اکالیپتوس طعم شیرینی دارد.
روغن اوکالیپتوس میتواند اثرات ضد باکتریایی بر باکتری های بیماری زا در دستگاه تنفسی فوقانی از جمله Haemophilus آنفلوانزا و طیف وسیعی از عفونت ها و برخی از گونه های استرپتوکوک داشته باشد.
اکالیپتوس در طیف وسیعی از موارد برای تسکین علائم سرماخوردگی ، به عنوان مثال ، سرفه و استنشاق ها مورد استفاده قرار میگیرد . طب گیاهی برای تسکین گلو درد ، سینوزیت و برونشیت توصیه می کنند از برگ های تازه در غرغره استفاده کنید .همچنین به نظر می رسد بخار روغن اوکالیپتوس هنگام استنشاق به عنوان ماده ضدعفونی کننده عمل می کند. این یک درمان خانگی محبوب برای سرماخوردگی و برونشیت است. این ممکن است به عنوان یک عامل تسکین دهنده برای خلط گلو و کاهش احتقان عمل کند.
از پتانسیل های ضد باکتری و ضد میکروبی اکالیپتوس برای استفاده در برخی از دهانشویه ها و مراقبت های دندان استفاده شده است. به نظر می رسد در ارتقاء سلامت دندان ، اکالیپتوس در مبارزه با باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان و پریودنتیت می شوند ، فعال است .
اکالیپتوس یک ماده دافع حشره و حشره کش موثر است. در سال 1948 ، ایالات متحده رسماً روغن اکالیپتوس را به عنوان یک حشره کش و میتسیدک به برلی کشتن و ریشه کن کردن کنه به ثبت رساند. روغن اکالیپتوس لیمو توسط بعضی از افراد به عنوان ماده دافع حشره توصیه می شود. در دور نگه داشتن پشه ها مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید