مقالات, بلاگ

دمنوش اکالیپتوس – بخش دوم

دمنوش اکالیپتوس - بخش دوم

دمنوش اکالیپتوس – بخش دوم

دمنوش اکالیپتوس

دمنوش اکالیپتوس - بخش دوم

تاثیر اکالیپتوس بر دفع حشرات

در سال 2012 ، محققان در دهلی نو ، در هند ، دریافتند که روغن E. globulus در برابر لاروها و شفیره های حیاط خانه مفید است. آنها پیشنهاد کردند که این امر می تواند گزینه مهمی برای استفاده در محصولات سازگار با محیط زیست برای کنترل گل سرخ ها باشد.
عصاره اکالیپتوس ممکن است به عنوان یک ضد درد عمل کند و تحقیقات نشان می دهد که روغن آن ممکن است دارای خاصیت ضد درد باشد. در مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی طب فیزیکی و توانبخشی منتشر شده است ، دانشمندان اکالیپتامینت را روی پوست قدامی 10 نفر اعمال کردند. اکالیپتامینت ، یک فرآورده OTC با نام عمومی موضعی متیل سالیسیلات موضعی است ، برای درمان دردهای عضلانی و مفاصل مرتبط با سویه ها و اسپری ها ، آرتروز ، کبودی و کمردرد استفاده می شود. دانشمندان نتیجه گرفتند که “اکالیپتامینت ، واکنشهای فیزیولوژیکی قابل توجهی ایجاد کرده است که ممکن است برای کاهش درد مفید باشد و یا برای ورزشکاران به عنوان یک شکل غیرفعال گرم کردن مفید باشد.” به گفته یافته های منتشر شده در ایمونولوژی BMC ، روغن اکالیپتوس ممکن است پاسخ سیستم ایمنی را تحریک کند . به طور خاص ، محققان دریافتند که روغن اکالیپتوس می تواند پاسخ فاگوسیتیک سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری زا را در یک مدل موش تقویت کند. فاگوسیتوز فرآیندی است که سیستم ایمنی بدن ذرات خارجی را مصرف و از بین می برد. سایر شرایطی که اکالیپتوس ممکن است به آنها کمک کند عبارتند از:
• آرتروز – بالقوه به دلیل خاصیت ضد التهابی آن است
• بینی مسدود شده
• زخمها و سوختگی ها
• زخمهای سرد – شاید به دلیل خاصیت ضد التهابی آن باشد
• بیماری های مثانه
• آنفولانزا
اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی اکالیپتوس :
براساس اعلام انجمن ملی آروماتراپی هالیستی (NAHA) ، برخی از روغنهای اساسی می توانند خطرناک باشند ، اما آنهایی که به صورت تجاری در دسترس هستند ، از منابع معتبر ، در صورت استفاده مناسب از آن استفاده بی خطر است . NAHA می گوید استفاده از “اسانسهای خالص ، معتبر و اصیل” بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید