مقالات, بلاگ

دمنوش های مفید برای سلامتی – بخش اول

دمنوش های مفید برای سلامتی - بخش اول

دمنوش های مفید برای سلامتی – بخش اول

دمنوش های مفید برای سلامتی – بخش اول

دمنوش های مفید برای سلامتی - بخش اول

دمنوش بابونه

چای های گیاهی قرن ها است که وجود دارد. با این حال ، با وجود نام آنها ، چای های گیاهی به هیچ وجه چای واقعی نیستند. چای های واقعی ، از جمله چای سبز ، چای سیاه و چای اولانگ ، از برگ گیاه Camellia sinensis تهیه می شود.
از طرف دیگر ، چای های گیاهی یا همان دمنوش های گیاهی از میوه های خشک ، گل ها ، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شود. این بدان معناست که چای های گیاهی می توانند طعم و مزه های متنوعی داشته باشند و جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب باشند. علاوه بر خوشمزه بودن ، بعضی از دمنوش های گیاهی دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند. در حقیقت ، دمنوش ها صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند. جالب است که ، علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای و دمنوش های گیاهی ، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.
برخی از این دمنوش ها به شرح زیر میباشد :
1. دمنوش بابونه :
چای بابونه بیشتر به دلیل اثرات آرامشی که دارد بخش شناخته شده است و غالباً به عنوان خواب آور استفاده می شود. در یک مطالعه از 80 زن پس از زایمان که دچار مشکل خواب هستند ، نوشیدن چای بابونه به مدت دو هفته منجر به بهبود کیفیت خواب و کاهش علائم افسردگی شد. یک مطالعه دیگر در 34 بیمار مبتلا به بی خوابی ، حاکی از بهبود حاشیه ای در بیدار شدن از خواب در طول شب ، زمان خوابیدن و عملکرد روز بعد از مصرف عصاره بابونه بصورت دو بار در روز بود. علاوه بر این ، بابونه فقط به عنوان یک کمک کننده برای خواب مفید نیست. همچنین اعتقاد بر این است که دارای اثرات ضد باکتری ، ضد التهابی و محافظت کننده از کبد است. مطالعات بر روی موش ها در شواهد اولیه نشان داده است که بابونه ممکن است به مبارزه با اسهال و زخم معده کمک کند. در یک مطالعه همچنین مشخص شد که چای بابونه علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد ، در حالی که یک مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث افزایش قند خون ، انسولین و چربی خون شده است. در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیرات مورد نیاز است ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای بابونه ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی را داشته باشد‌.

دیدگاهتان را بنویسید