مقالات, بلاگ

عادت های غذایی سالم برای لاغری و تناسب اندام – بخش دوم

عادت های غذایی سالم برای لاغری و تناسب اندام - بخش دوم

عادت های غذایی سالم برای لاغری و تناسب اندام – بخش دوم

عادت های غذایی سالم برای لاغری و تناسب اندام

عادت های غذایی سالم برای لاغری و تناسب اندام - بخش دوم

میان‌وعده‌های سالم بخورید

خوردن میان‌وعده‌های خوب، یکی از مهم‌ترین عادت های غذایی سالم است که برای کاهش وزن و حفظ آن باید در پیش بگیرید.

اگر تا به حال در خیابان، داخل ماشین یا دفتر کار خود گرسنه شده باشید، حتما متوجه شده‌اید که چقدر وسوسه برانگیز است که به سراغ کیک و شیر بروید یا مقدار زیادی بیسکوییت بخورید. این موضوع معمولا در مورد آقایان بیشتر است. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند همیشه میان‌وعده‌های سالم را در کشوی میز، کیف ناهار، یخچال اداره یا داشبرد ماشین خود نگه دارید.

انسان‌ها معمولا سعی می‌کنند راحت‌ترین مسیر را بروند. پس بهتر است وقتی که گرسنه هستید و در آسیب‌پذیر‌ترین شرایط به سر می‌برید، میان‌وعده‌های سالمی در اختیار داشته باشید تا بتوانید به عنوان عادت غذایی سالم از آنها استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که تنقلات حاوی پروتئین، فیبر و چربی سالم شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. به عنوان مثال، یک سیب، یک قطعه نان و پنیر، شیر و عسل، ماست میوه‌ای و هویج خرد‌شده همگی ترکیبات سیر‌کننده‌ای هستند که از جمله عادت های غذایی سالم محسوب می‌شوند.

قبل از غذا، یک لیوان آب و سالاد میل کنید

در اینجا یکی از عادت های غذایی سالم را بررسی می‌کنیم که اگر معده شما دچار مشکل نباشد می‌توانید آن را به کار ببرید. اگرچه متخصصان طب سنتی خوردن آب را در ابتدای غذا منع می­کنند، اما اگر ناهار و شام را با خوردن سالاد غنی از فیبر و نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید، کمتر احتمال دارد که زیاد غذا بخورید.

دکتر دانا الیس هانس، متخصص تغذیه بالینی در مرکز پزشکی UCLA و نویسنده کتابRecipe For Survival می‌گوید: «مصرف آب و سالاد می‌تواند به شما کمک کند به طور کلی کالری کمتری دریافت کنید، بدون اینکه شما را گرسنه نگه دارد».

مطالعه‌ای در سال 2008 در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا نشان داد که افراد مسنِ چاق که دو فنجان آب قبل از صبحانه می‌نوشیدند، نسبت به کسانی که قبل از صبحانه آب نمی‌نوشیدند، 13 درصد کالری کمتری در طول وعده غذایی خود مصرف می‌کردند. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2011 در مجله Obesity نشان داد افرادی که قبل از هر سه وعده غذایی به مدت 12 هفته آب می‌نوشیدند، حدود 5 پوند بیشتر از رژیم‌هایی که مصرف آب خود را افزایش نمی‌دادند، وزن کم کردند.

دکتر هانس همچنین مصرف سالادی متشکل از دو فنجان سبزی و حدود یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به عنوان یکی از عادت های غذایی سالم توصیه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید