مقالات, بلاگ

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن – بخش دوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن - بخش دوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن – بخش دوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن – بخش دوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن - بخش دوم

بستنی و افزایش سیستم ایمنی بدن

بستنی کمک می‌کند که بدن ما دچار عفونت‌های دستگاه تنفسی و البته عفونت‌های دستگاه گوارشی نشود. این دو دستگاه در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

ویتامین B12 

برای عملکرد طبیعی مغز بسیار مهم است. در تشکیل گلبول‌های قرمز نقش مهم و اساسی دارد و باعث می‌شود اسید فولیک به بدن جذب شود.

ویتامین C 

نوعی آنتی اکسیدان است. به سلامت قلب کمک می‌کند. از سرطان جلوگیری می‌کند. برای درمان سرماخوردگی ضروری است. و به بدن شما در جذب آهن کمک می‌کند.

ویتامین D 

به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. این ویتامین برای جلوگیری از ام اس، سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی لازم است.

ویتامین E 

از سلول‌های بدن محافظت می‌کند. به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. کمبود این ویتامین می‌تواند باعث آسیب به اعصاب و عضلات شود.

ویتامین K 

در ایجاد انعقاد خون و لخته در زمان خونریزی‌های داخلی و خارجی نقش بسیار پر رنگی دارد. برای سلامت قلب ضروری است. تاثیر مثبتی بر سلامت دندان نیز دارد.

سرشار از کلسیم

همان‌طور که می‌دانید ماده اصلی تشکیل‌ دهنده بستنی شیر است. کلسیم باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. به تقویت و زیبایی دندان‌ها و لثه‌های شما کمک می‌کند و البته باعث افزایش انرژی نیز می‌شود. شیر سرشار از خاصیت است و خوردن آن برای گروه‌های سنی مختلف مخصوصا کودکان توصیه می‌شود.

بستنی منبع مهمی از انرژی

بستنی منبع بسیار مهمی از انرژی است. این دسر لذیذ حاوی کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها است که تمام این مواد برای بدن ما لازم و ضروری هستند. نباید در خوردن بستنی زیاده‌ روی کرد. زیرا ممکن است باعث افزایش وزن بشود.

دیدگاهتان را بنویسید