مقالات, بلاگ

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 21 الی 30

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه - 21 الی 30

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 21 الی 30

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 21 الی 30

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه - 21 الی 30

21. گلاب جامون، هند

گلاب جامون، هند

این شیرینی های لذیذ سرخ شده ی هندی که عصاره ی شهددار و آبداری از طعم و مزه ی شیری می باشند، شبیه به دونات های ساده هستند.

دستورپخت سنتی خمیر گلاب جامون با یک شیرخشک حاصل از شیر گاو یا بوفالو شروع می شود که برای ساعت ها بر روی شعله کم به آرامی جوشیده شده و به محصول نهایی یک بافت سبک می دهد.

سرخ کردن گلاب جامون در گیه(نوعی کره)، طعم چربی را برای دومین بار پیش از خیس خوردن گندله ها در یک شربت معطر ترکیب شده با دانه های هل و گل سرخ به این شیرینی می دهد.

این شیرینی مغزی و پرطرفدار محبوب مردمان هند در جشن هایی چون عید فطر و دیوالی است اما نام آن اشاره به ایران دارد- گفته شده است که لشکریان ایرانی گلاب جامون را با خود به هند بردند.

22. چیزکیک ژاپنی
چیزکیک ژاپنی

برای طرفداران چیزکیک که چیزکیک نیویورکی را کمی سنگین می دانند، این شیرینی ژاپنی می تواند الهام بخش باشد. در این شیرینی خامه ای که چیزکیک خوش طعم را با یک کیک اسفنجی ترکیب می کند، سنگینی پنیر توسط یک بافت سبک و حباب دار جبران می شود.

راز این چیزکیک، تکنیک غیرمعمول ترکیب کردن سفیده های تخم مرغ همزده(مینرو) در یک خمیر گرم متشکل از پنیر خامه ای و وانیل است. انواع دیگر این چیزکیک را می توان در هر جایی از ژاپن، از مغازه های شیرینی پزی گرفته تا شیرینی پزی های سطح بالا یافت.

وقتی که چیزکیک درست می کنید یا برشی را می خرید، آن را آهسته تکان دهید تا بافت سبک و ترد و لطیفی حاصل شود.

23. کاشاتا، شرق آفریقا

کاشاتا، شرق آفریقا

در بازار شرق آفریقا به دنبال این شیرینی طلایی بگردید که صدای قرچ قرچ خوشایند شکر کاراملی شده را با بادام زمینی، نارگیل تازه و یا ترکیبی از این رو مخلوط می کند.

کاشاتا پلی میان بیسکوئیت و شیرینی می باشد و با هل معطر می گردد که این شیرینی ترد و شکننده را به سطح شیرینی های جهانی می رساند.

تاجرانی که همراه کشتی های یک دکلی عربی وارد ساحل شرق آفریقا شدند، با خود کلمات، طعم ها و ادویه های مختلفی را از مکان های مختلف آوردند و نام این شیرینی محبوب از زبان عربی گرفته شده است اما برای بسیاری از مردم، کاشاتا شیرین ترین و نوستالژیک ترین طعم شرق آفریقا محسوب می گردد.

24. کیف لی، مجارستان

کیف لی، مجارستان

در حالی که در کشورهای دیگر مردم مربا می خورند، اروپای مرکزی از طعم غنی کره آلو که طعم ترش آلو و زردآلوی رسیده ی آن ناحیه را دارد، لذت می برند. این مربای میوه ای دلچسب، یک جایزه ی خوشمزه در میان شیرینی های هلالی شکل است.

خمیر نرم و لایه لایه به شکل هلال ضخیم درمی آید که حاوی فیلینگ شیرین است و بر روی آن پودرقند ریخته می شود. کیف لی ها محدود به مرباهای میوه ای نیستند. این شیرینی ها که به خصوص در تعطیلات محبوب می باشند، اغلب با گردو و یا دانه های خشخاش شیرین شده پر می شوند.

25. کنافه، خاور نزدیک

کنافه، خاور نزدیک

خامه ی طلایی و شیرین، آجیل یا پنیر نمکی این دسر شهددار موجب ایجاد تضاد مطلوبی میان بافت و طعم می شود. مانند بسیاری از دسرهای خاورمیانه، کنافه در یک شهد معطر که ترکیبی از لایه ی داخلی و رویه ی شیرین با طعم شکوفه های رز و پرتقال است، خیسانده می شود.

در حالی که صف طولانی برای برش های شیرینی کنافه از اممان تا اسکندریه وجود دارد، بهترین مکان برای امتحان این دسر شهر نابلوس فلسطین است که مدعی خاستگاه کنافه می باشد.

در نوع نابلوسی این دسر، فیلینگ تند پنیر بز داخل لایه های ترد سمولینای قنادی یا سمولینای پخته شده، قرار می گیرد. برخی از دوستداران محلی کنافه حتی این شیرینی محلی را داخل دو پیتا قرار می دهند تا یک ساندویچ به یادماندنی حاصل شود.

26. کوئین امن، بریتانی، فرانسه

کوئین امن، بریتانی، فرانسه

زمانی که این شیرینی کمتر شناخته شده، بسیاری از دوستداران شیرینی را به بریتانی جذب کرد، رسماً به شهرت جهانی دست یافت. دومینک آنسل که یک شیرینی پز مشهور است با سرو کردن آن همراه با خرده های کراملی در قنادی SoHo، موجب شهرت بیشتر کوئین امن شد اما این کمال مطلق خود کوئین امن بود که موجب مشهور شدن آن گردید.

بریتانی برای کره و نمک دریایی باکیفیتش معروف است و کوئین امن در زبان برتون به معنی “کیک کره ای” است. آن لیاقت این نام را دارد. کوئین امن مانند کروسانت با لایه های کره رول می شود اما داشتن لایه های کمتر به معنی آن است که بافت کوئین امن، دندانه تر و ساده تر از نوع پیچیده ی شهری آن است.

با غلطاندن این رول در شکر و نکم دریایی بریتون، یکی از بهترین شیرینی های جهان پدید می آید.

27. کولفی، هند

کولفی، هند

در میان لذیذترین شیرینی های خانواده ی خامه یخی، این دسر یخی دارای بافت غنی وسوسه انگیزی است. در دستورهای سنتی باید برای ساعت ها شیر را تکان داد، ابتدا شیر تازه را روی شعله کم حرارت می دهند تا منجر به شیرینی کاراملیزه شده ی شکرهای طبیعی آن گردد.

در حالی که کولفی مدرن در طعم های مختلفی وجود دارد اما نوع کلاسیک آن ترکیبی از چندین طعم لذیذ هندی است.

از شهرهای مختلف این کشور برای امتحان کردن انواع مختلف کولفی با طعم های گل سرخ، هل، زعفران یا پسته دیدن کنید؛ با وجود این که دستور این شیرینی طی زمان تغییر یافته است اما گفته می شود که کولفی ریشه در امپراطوری مغول دارد.

28. تارت لیمو، فرانسه

تارت لیمو، فرانسه

لایه ی نازک کرم لیمویی در داخل این تارت فرانسوی کلاسیک قرار می گیرد که طعم آن، توازنی میان کره، ترشی آبلیمو و مزه ی خود لیمو است. نان تارت با بافتی شبیه به بیسکوئیت کره ای ترد، حالت کرانچی و چرب خود را حفظ می کند که تضاد ایده آلی با فیلینگ نرم داخلی آن دارد.

اگر به خوبی درست شود، این دسر طعمی بهشتی خواهد داشت و سادگی تارت، آن را تبدیل به یک نماد مناسب برای آشپزخانه ی شیرینی پزی فرانسوی می کند. با وجود محبوبیت نوع قدیمی آن، برخی از بهترین تارت های پاریس عرضه کننده ی انواع جذابی از این شیرینی هستند: تارت یوزوی ساداهارو آئوکی که از خانواده ی لیمو می باشد را امتحان کنید یا سری به پیر هرمه بزنید و مزه ی تارت لیمویی با مرکبات شیرین شده ی روی آن را بچشید.

29. تارت لینزر، اتریش

تارت لینزر، اتریش

این تارت نازک مانند نام شهر و خاستگاهش در اتریش، دسر محبوب قدیمی است که در قرن 21 ام نیز محبوب می باشد. روی خمیر غنی شده با بادام زمینی یا فندق و گردو، فیلینگ مربایی ریخته می شود تا این شیرینی حدوسطی میان کیک و تارت باشد.

دستورپخت تارت های لینزر از سال 1953 موجود می باشند و در خود خاستگاه تارت، لینز، مردم تغییرات این شیرینی طعم دار و مغزی را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند.

چاشنی ها همراه با طرح مشبک روی فیلینگ تارت، آخرین طعم جادویی را به این شیرینی ترد و لطیف می افزاید. در حالی که فیلینگ اغلب مربای میوه ای ساده است اما خمیر تارت با میخک، دارچین یا لیمو معطر و طعم دار می شود و این شیرینی اتریش را به شیرینی محبوب همیشگی تبدیل می کند.

30. مهانچا، مراکش

مهانچا، مراکش

با بریدن یک تکه از این شیرینی طلایی و نمایان شدن فیلینگ متشکل از آب پرتقال، آجیل و کندر رومی، به صمغ طبیعی می رسید که بوی شیرین آن از طنجه تا ترکیه به مشام می رسد. این شیرینی به همراه چای نعنایی سنتی مراکش تبدیل به یک دسر مجلل شده است که هر یک از مهمان ها را به چشیدن طعم و جدا کردن آجیل و دارچینی که روی آن ریخته شده اند، دعوت می کند.

خمیر لطیفی که از فیلو نازک تر است و برای این شیرینی مراکشی بکار می رود، ازطریق ورز دادن خمیر در ماهی تابه ی گرم تهیه می شود؛ عشق تاثیرگذاری که حاصل دستان ماهر و ساعت ها تمرین است.

دیدگاهتان را بنویسید