مقالات

معرفی 8 میوه قرمز رنگ و خواص فراوان آن ها

معرفی 8 میوه قرمز رنگ و خواص فراوان آن ها - وبسایت بستنی نوبهار

معرفی 8 میوه قرمز رنگ 

معرفی 8 میوه قرمز رنگ و خواص فراوان آن ها

معرفی 8 میوه قرمز رنگ و خواص فراوان آن ها - وبسایت بستنی نوبهار

قرمز از رنگ های پر طرفدار و پر جنب و جوش در دنیای میوه ها و سبزیجات است و به خصوص برای تزیین سبد میوه یا خوش رنگ و لعاب کردن دسرها نقش مهمی ایفا می کند.

اما مزیت استفاده از خوراکی های قرمز رنگ تنها به جذابیت آن ها محدود نمی شود بلکه بسیاری از میوه های قرمز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و سالم مانند لیکوپن و آنتوسیانین ها می باشند که طبق مطالعات انجام شده با بیماری های قلبی و سرطان پروستات مقابله کرده و خطر سکته مغزی و دژنراسیون ماکولا را – که از علت های اصلی نابینایی در افراد سالخورده است – کاهش می دهند.

به همین بهانه در این مطلب از سایت کوکا به سراغ قرمزهای دوست داشتنی و خوشمزه رفته ایم و قصد داریم شما را با خواص بی نظیر معروف ترین میوه های قرمز رنگ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

لیست میوه های قرمز رنگ

1. توت فرنگی

همه ما عاشق ظاهر جذاب و خوش رنگ و لعاب توت فرنگی هستیم. این میوه خوشمزه از توت های پر خاصیت و سرشار از ویتامین ها، فیبر، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، منیزیم و فاقد چربی و کلسترول است.

فولات موجود در توت فرنگی برای سلامت قلب مفید است و به خصوص در دوران بارداری خطر نقایص بارداری از جمله نقص لوله عصبی را کاهش می دهد.

توت فرنگی منبع خوب ویتامین C نیز محسوب می شود که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

این میوه برای دیابتی ها مفید است، خاصیت ضد التهابی دارد، عملکرد عروق خونی را بهبود می بخشد و به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

2. گیلاس

گیلاس خوش رنگ و براق مواد مغذی فراوانی در خود گنجانده که از آن جمله می توان به ویتامین های گروه B، ویتامین C و A و K، پتاسیم، کلسیم، اسید فولیک، فیبر، منگنز، مس و منیزیم اشاره کرد.

ویتامین C موجود در گیلاس برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست ضروری بوده و پتاسیم این میوه به انقباض عضلانی، تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد عصبی و بسیاری از عملکردهای مهم بدن کمک می کند.

فیبر گیلاس نیز که بیشتر در پوست آن حضور دارد برای هضم و سلامت سیستم گوارش مفید است.

3. سیب قرمز

سیب میوه ای با خواص خارق العاده است که در رنگ های مختلف یافت می شود و همه انواع آن مغذی و مفید هستند.

این میوه سرشار از پکتین است، نوعی فیبر محلول که با اتصال به کلسترول بد خون آن را از بدن خارج می کند و فلاونوئیدهای موجود در آن با مقابله با رادیکال های آزاد دیواره شریانی به سلامت قلب کمک می کنند.

4. هندوانه

هندوانه از میوه های آب دار و خوشمزه تابستانی است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد.

هندوانه حاوی لیکوپن است که با کاهش کلسترول بد خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این میوه با برخی سرطان ها به خصوص سرطان پروستات مقابله کرده و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

هندوانه عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشیده، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد، به آب رسانی بدن کمک کرده و برای سلامت پوست و مو مفید می باشد.

5. انار

این دانه های یاقوتی از پر طرفدارترین قرمزها در دنیای میوه ها هستند که به دلیل مواد مغذی موجود در آن ها به خصوص آنتی اکسیدان ها و پتاسیم به شهرت رسیده اند.

این میوه خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد، خطر ابتلا به سرطان پروستات و سینه را کاهش می دهد، برای کاهش فشار خون و بهبود حافظه مفید است و به کاهش درد مفاصل و آرتریت کمک می کند.

6. گلابی خار دار

گلابی خاردار میوه نوعی گیاه کاکتوسی بومی مناطق جنوب غربی ایالات متحده و مکزیک است که نه تنها میوه آن بلکه تمام قسمت های این گیاه خوراکی می باشد.

این میوه شیرین و آب دار خاصیت ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی قوی دارد، از سلول های عصبی محافظت می کند، برای تنظیم قند خون مفید است و به درمان پروستات بزرگ شده کمک می کند.

7. پرتقال خونی

پرتقال خونی همانند دیگر میوه های خانواده بزرگ مرکبات خواص زیادی دارد و سرشار از ویتامین C و آنتوسیانین ها می باشد.

آنتوسیانین ها از آنتی اکسیدان های مشهور هستند که از بدن در برابر سرطان و بیماری های قلبی محافظت کرده، به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند و عروق خونی را منعطف و قوی نگه می دارد.

8. گریپ فروت صورتی

گریپ فروت صورتی یکی دیگر از مرکبات قرمز رنگ و مفید است که نسبت به گریپ فروت معمولی خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری داشته و ویتامین C موجود در آن نیز افزایش یافته است.

این میوه سرشار از پکتین نیز می باشد که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

منبع : کوکا

دیدگاهتان را بنویسید