مقالات, بلاگ

میوه برای درمان اسهال: ۱۰ میوه و سبزیجات عالی برای درمان اسهال – پارت دو

میوه برای درمان اسهال: ۱۰ میوه و سبزیجات عالی برای درمان اسهال - پارت دو

میوه برای درمان اسهال: ۱۰ میوه و سبزیجات عالی برای درمان اسهال – پارت دو

میوه برای درمان اسهال: ۱۰ میوه و سبزیجات عالی برای درمان اسهال – پارت دو

میوه برای درمان اسهال: ۱۰ میوه و سبزیجات عالی برای درمان اسهال - پارت دو

۵. بلوبری

بلوبری میوه‌ای است پر از مواد مغذی و واقعا برای درمان اسهال بسیار عالی است. این میوه مزایای شگفت‌انگیزی برای بهبود سلامتی دارد و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله اسهال را درمان کند. درمان اسهال با بلوبری بسیار ساده است. شما فقط باید هر روز از این میوه بخورید تا بتوانید معده‌تان را تسکین بدهید زیرا بلوبری منبع خوبی از آنتوسیانوزیدها است. بلوبری دارای آنتی‌اکسیدان و خواص ضد باکتری و تانن‌هایی است که می‌توانند به طور موفقیت‌آمیزی با اسهال مبارزه کنند.

۶. شاه توت

۱ یا ۲ قاشق غذاخوری شاه توت یا برگ‌های خشک شده‌ی شاه‌ توت را در یک و نیم فنجان آب به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بجوشانید. از این مایع گرم چند بار در روز بنوشید. شاه توت سرشار از تانن اثرات درمانی خوبی در معالجه‌ی اسهال دارد. این میوه خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد.

۷. لیمو

از لیمو نیز به عنوان میوه برای درمان اسهال می شود استفاده کرد. لیمو خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد که به درمان اسهال کودکان و همچنین بزرگسالان کمک می‌کند. لیمو به تسکین ناراحتی معده و همچنین تعادل pH بدن نیز کمک می‌کند. به فرد مبتلا به اسهال ۴-۵ بار در روز ۱ قاشق آب لیمو بدهید تا اسهالش بند بیاید. می‌توانید کمی نمک هم به آن اضافه کنید.

۸. هویج

آب هویج یا هویج آب پز را می‌توان به عنوان درمانی موثر برای اسهال استفاده کرد. این سبزی منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. هویج بعد از مصرف انرژی زیادی می‌بخشد. این سبزی منبع پکتین است و به حفظ آب بدن کمک می‌کند.

۹.سیب‌زمینی

سیب‌زمینی به دلیل خواص ضد التهابی شگفت‌انگیزی که دارد، یک ماده‌ی خوراکی مفید است. این ماده‌ی غذایی همچنین بدن را به خوبی قلیایی می‌کند و باعث کاهش درد پشت، درد مفاصل و اگزما می‌شود، فرآیند از دست دادن وزن را پشتیبانی می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد، سلامتی را بهبود می‌دهد، نقرس را درمان می‌کند و سبب سم‌زدایی بدن‌تان می‌شود. سیب‌زمینی مقدار فراوانی نشاسته دارد و سیستم گوارشی را بهبود می­بخشد، مدفوع را غلیظ می‌کند و از اسهال جلوگیری می‌کند.

۱۰. خرما

خرمای رسیده حاوی پتاسیم است؛ پتاسیم به شکلی بسیار موثر می‌تواند اسهال را کنترل کند. هم‌چنین خرما به آسانی هضم می‌شود که همین مسئله به کنترلِ طبیعتِ غیر قابل پیش‌بینی اسهال مزمن کمک می‌کند. فیبر محلول موجود در خرما نیز با حجیم کردن مدفوع و بهبود سلامت و عملکرد دستگاه دفع در بدن می‌تواند به تسکین اسهال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید