بلاگ, مقالات

میوه کامو کامو چیست و چه فوایدی دارد؟

میوه کامو کامو چیست و چه فوایدی دارد؟

میوه کامو کامو چیست و چه فوایدی دارد؟

میوه کامو کامو چیست و چه فوایدی دارد؟

میوه کامو کامو چیست و چه فوایدی دارد؟-وبسایت نوبهار

کامو کامو (نام علمی : Myrciaria dubia) درختچه ای است که در مناطق باتلاقی یا آب گرفتگی جنگل های بارانی آمازون پرو، برزیل، ونزوئلا و کلمبیا رشد می کند. از میوه و برگ های این گیاه به عنوان دارو استفاده می شود.

میوه کامو کامو یک توت ترش درست مانند آلبالوست و عمدتا به دلیل داشتن مقدار زیادی از مواد مغذی خاص و ترکیبات گیاهی قدرتمند از جمله ویتامین C در مبارزه با التهاب، کاهش قند خون و فشار خون موثر باشد.

هم میوه و هم دانه های کامو کامو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های قدرتمندی از جمله ویتامین C و فلاونوئید ها هستند.

فواید دارویی و درمانی کامو کامو برای سلامتی بدن

1. سرشار از ویتامین C است

کامو کامو سرشار از ویتامین C است.

ویتامین C نقش مهمی در بدن دارد به عنوان مثال، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و برای تشکیل کلاژن پروتئینی که از پوست، استخوان ها و عضلات پشتیبانی می کند لازم است.

علاوه بر این، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل می کند و سلول های شما را از مولکول های رادیکال آزاد محافظت می کند. گرچه رادیکال های آزاد یک محصول جانبی طبیعی عملکرد سلولی هستند اما بسیاری از آن ها در نتیجه استرس، رژیم غذایی ضعیف و قرار گرفتن در معرض آلودگی تشکیل می شوند.

هنگامی که رادیکال های آزاد از آنتی اکسیدان های موجود در بدن شما بیشتر هستند منجر به بیماری به نام استرس اکسیداتیو می شوند که با بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط است.

خوردن غذا های سرشار از آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد کمک می کند.

کامو کامو به دلیل طعم ترش قوی آن، به ندرت به صورت تازه خورده شده و بیشتر به صورت پودر استفاده می شود. از آنجا که پودر هیچ آبی ندارد حاوی ویتامین C بیشتری در مقایسه با انواع تازه تر آن است.

طبق برچسب های تغذیه ای پودر کامو کامو می تواند حداکثر 750٪ از میزان مصرف روزانه ویتامین C را در هر قاشق چای خوری (5 گرم) داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که سطح ویتامین C موجود در محصولات کامو کامو بسته به جایی که میوه رشد کرده می تواند متفاوت باشد.

2. منبع غنی آنتی اکسیدان هاست

کامو کامو دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و فلاونوئید هایی از جمله آنتوسیانین ها و الاژیک اسید است.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که سلول های شما را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد اضافی در بدن شما می توانند منجر به شرایط مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان شوند.

محتوای بالای آنتی اکسیدان های کامو کامو به ویژه برای کسانی که سیگار می کشند سودمند هستند زیرا سیگار کشیدن مقادیر زیادی از رادیکال های آزاد ایجاد می کند و منجر به استرس اکسیداتیو می شود.

در یک مطالعه یک هفته ای بر روی 20 فرد سیگاری مشخص شد کسانی که روزانه 0.3 فنجان (70 میلی لیتر) آب کامو کامو حاوی 1050 میلی گرم ویتامین C می نوشند استرس اکسیداتیو و نشانگر های التهابی مانند پروتئین واکنشی C را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.

3. ضد التهاب قوی

کامو کامو ممکن است در کاهش التهاب بدن موثر باشد؛

التهاب مزمن بر سلامتی سلول های بدن اثر منفی می گذارد و باعث ایجاد شرایطی مانند سرطان، بیماری های قلبی و بیماری های خود ایمنی می شود.

خمیر میوه کامو کامو شامل الاژیک اسید، یک آنتی اکسیدان است که نشان داده شده آنزیم آلدوز ردوکتاز، القاکننده التهاب را مهار می کند.

دانه های میوه کامو کامو حاوی ترکیبات ضد التهابی قدرتمندی هستند و یک مطالعه بر روی موش ها نشان داده که عصاره حاصل از دانه ها التهاب را سرکوب می کند.

4. لاغری و کاهش وزن

مطالعات بر روی حیوانات نشان می دهد که میوه کامو کامو با افزایش کالری سوزی و تغییر مثبت باکتری های روده ممکن است باعث لاغری و کاهش وزن بدن شود.

5. قند خون و دیابت

تحقیقات بر روی 23 فرد سالم نشان داده که مصرف کامو کامو ممکن است بعد از خوردن وعده های غذایی پر کربوهیدرات، افزایش قند خون را به حداقل برساند.

6. ضد میکروب طبیعی

در یک مطالعه آزمایشگاهی مشخص شده که پوست و دانه های کامو کامو باعث کاهش رشد باکتری های مضر مضر مانند اشرشیا کولی و استرپتوکوکوس موتانت می شوند.

7. فشار خون

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده که میوه کامو کامو با تشدید اتساع رگ های خونی می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

عوارض و مضرات کامو کامو

مسمومیت

عوارض جانبی احتمالی کامو کامو به میزان بالای ویتامین C آن مربوط می شود.

زیاده روی در مصرف ویتامین C ممکن است باعث ناراحتی گوارشی مانند اسهال و حالت تهوع شود که این علائم معمولا پس از کاهش ویتامین C برطرف می شود.

بارداری و شیردهی

هنوز اطلاعات دقیقی از اثرات کامو کامو بر روی زنان باردار و شیرده وجود ندارد به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف این میوه اجتناب کنند.

چه افرادی نباید کامو کامو مصرف کنند؟

ویتامین C باعث جذب آهن می شود، بنابراین افرادی که دارای شرایط اضافه بار آهن هستند – مانند هموکروماتوز – باید از مصرف کمو کمو خودداری کنند.

طریقه مصرف کامو کامو

کامو کامو بسیار ترش است و باعث می شود که بیشتر افراد به تنهایی از خوردن آن اجتناب کنند در عوض، می توانید کامو کامو را به شکل خمیر، پوره و آب میوه که اغلب برای بهبود طعم آن شیرین شده است استفاده کنید.

پودر کامو کامو را می توان به راحتی به اسموتی ها، غلات صبحانه، ماست و سس سالاد اضافه کرد.

امروزه کامو کامو به صورت عصاره و مکمل های غلیظ در دسترس است.

منبع : کوکا

دیدگاهتان را بنویسید