مقالات, بلاگ

نوشیدنی‌های مناسب پاییز

چهار نوشیدنی که می‌توان سه ماه پاییز آنها را نوشید: نوشیدنی‌های مناسب پاییز

نوشیدنی‌های مناسب پاییزنوشیدنی‌های مناسب پاییز

نوشیدنی‌های مناسب پاییز

آبمیوه گازدار، نوشابه و چای سرد طراوت بخش است، اما بگذارید صادقانه بگویم، بعد از مدتی نوشیدن مداوم آنها کمی کسل کننده می‌شود. بعضی اوقات فقط می‌خواهید نوشیدنی‌های متفاوت‌تری را بنوشید و هنگامی که به پاییز نزدیک می شویم، آماده می‌شویم نوشیدنی های خنک کننده تابستان را با نوشیدنی‌های مناسب پاییز و انواع ادویه های گرم، میوه های پاییزه، گیاهان مرغوب و طعم های غنی و متناسب با فصل تعویض کنیم.

خواه به دنبال یک نوشیدنی خاص باشید که بتوانید با غذای آخر هفته خود نوش جان کنید، یا اگر می‌خواهید بعد از ظهر چیزی بخورید یا یک نوشیدنی مناسب برای همراهی با شام داشته باشید، این ۴ نوشیدنی پاییزی جوابگوی نیازهای پاییزی شماست. پس با ما در بلاگ ارکیده همراه باشید.

آب سیب داغ

سیب داغ یک نوشیدنی کلاسیک بی نظیر و یکی از نوشیدنی‌های مناسب پاییز است: این نوشیدنی فوق العاده شیرین و در عین حال ترش است. طرز تهیه آب سیب داغ با قرار دادن ماگ در مایکرویو به پایان می‌رسد، اما اگر آن را با دارچین در یک قابلمه بزرگ روی اجاق گاز قرار می‌دهید اطمینان حاصل کنید که مهمانان می‌توانند لیوان خود را در هر زمان دوباره پر کنند و کل خانه با وجود سرما احساس گرما به شما بدهد. از بازی های فوتبال گرفته تا پیست های اسکی، آب سیب داغ بهترین همراه پاییزی و زمستانی است.

مواد لازم برای درست کردن آب سیب داغ

۶ فنجان (۴۸ اونس) آب سیب یا آبمیوه سیب فیلترنشده

۴ تی بگ شیرین نشده زنجبیل

طرز تهیه آب سیب داغ

سیب را در قابلمه ای بزرگ و روی حرارت زیاد بپزید. بلافاصله از روی حرارت بردارید. (اگر سیب تازه باشد در صورت جوشیدن ممکن است وا برود.) تی بگ را اضافه کرده، روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد. قبل از برداشتن کیسه های چای را درون قابلمه فشرده کنید. سیب را هم بزنید و گرم سرو کنید.

انار گازدار

این موکتل سریع که از مواد تشکیل دهنده پیش پا افتاده درست می‌شود، دارای رنگ گلگونی زیبایی نیز می باشد. اگر امکانش را دارید، آن را در لیوان های بلند کالینز سرو کنید.
نوشیدنی‌های مناسب پاییز

مواد لازم برای درست کردن انار گازدار

۲/۱ فنجان آب جوش

۴/۱ فنجان شیره انار

۲ قاشق غذاخوری عسل

یخ

۴ فنجان آب گازدار

لیمو برای سرو

طرز تهیه انار گازدار

آب جوش ، شیره انار و عسل را در یک ظرف کوچک بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. ۴ لیوان بلند را با یخ پر کنید، سپس در هر لیوان ۲ قاشق غذاخوری شیره انار را با قاشق بریزید. به هر کدام حدود ۲/۱ فنجان آب گازدار اضافه کنید (مخلوط کف خواهد کرد)، هم بزنید تا مخلوط شود، سپس آب گازدار باقی مانده را اضافه کنید. با لیمو تزئین کرده و سرو کنید.

عصاره لیمو ترش و رزماری

از شربت آبلیمو خوشتان می‌آید؟ اما این نوشیدنی‌ها بسیار شیرین هستند. ولی این نوشیدنی تند است.

با استفاده از رزماری، ما می‌خواهیم به این نوشیدنی کمی تعادل ببخشیم و از مزه بسیار شیرین آن بکاهیم.
نوشیدنی‌های مناسب پاییز

مواد لازم برای درست کردن عصاره لیمو ترش و رزماری

۱ فنجان آب لیمو (حدود ۶ لیمو)

۳/۴ فنجان شکر

پوست ۲ عدد لیمو

شاخه های ۲ (۴ اینچی) رزماری تازه ، به علاوه مقداری بیشتر برای سرو

۴ تا ۶ فنجان آب گازدار خنک شده

طرز تهیه عصاره لیمو ترش و رزماری

در یک قابلمه کوچک آب لیمو را با شکر هم بزنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام بجوشد. حرارت را کم کنید و مرتباً هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. پوست لیمو و شاخه های رزماری را اضافه کنید. یک دقیقه دیگر آنها را بپزید ، سپس حرارت را خاموش کنید. روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید.

پوست لیمو و رزماری را صاف کرده و با آب گازدار خنک شده در یک ظرف یا بطری در بسته مخلوط کنید. اگر طعم سبک تری می خواهید آب بیشتری به آن اضافه کنید.

با یک شاخه گل رزماری کوچک نوشیدنی را تزئین و سرو کنید.

هلوی گازدار

یکی از نوشیدنی‌های مناسب پاییز نوشیدنی گلابی آسیایی با طراوت و یکی از بهترین طعم های گرم پاییزی است. تهیه نوشیدنی با میوه های فصلی، آب پز کردن با شکر، عسل و سایر مواد برای ایجاد یک شربت ساده که می توان با آب گازدار مخلوط کرد و به دلخواه شیرینی  را تنظیم کرد، بسیار جذاب است. گلابی آسیایی بسیار آبدار است.

آنچه واقعاً باعث این نشویدنی را خارق العاده است اضافه کردن رزماری، زنجبیل و جوز هندی است که باعث گرم شدن راه گلو می‌شود.

منبع: ارکیده

دیدگاهتان را بنویسید