مقالات, بلاگ

نکاتی درباره خیار آفریقایی

نکاتی درباره خیار آفریقایی - وبسایت بستنی نوبهار

خیار آفریقایی

نکاتی درباره خیار آفریقایی

خربزه شاخدار یا خیار آفریقایی میوه‌ای است که بیشتر در صحرای کالاهاری در آفریقا می‌روید و دارای گونه‌های سمی و غیر سمی است. پوست گونه سمی آن سبز رنگ و گونه غیر سمی پوست زرد دارد دانه‌های داخل سبز رنگ این میوه آن را شبیه خیار می‌کند و مزه اش آن را همانند انار.

نکاتی درباره خیار آفریقایی - وبسایت بستنی نوبهار

خربزه ی شاخدار (خیار آفریقایی) که به آن طالبی آفریقایی و کیوانو هم گفته میشود میوه ی بومی آفریقا و صحرای “کالاهاری” و زیمباوه و صحرای بزرگ آفریقا  می باشد. در زیمباوه به آن “گاکاچیکا” می گویند.

این میوه دو نوع است، بعضی از آنها پوست زرد و برخی پوست سبز رنگ دارند و به سمی و غیر سمی تقسیم میشوند.

روی این میوه ی استوایی برجستگی های خارمانندی از جنس پوست میوه به چشم میخورد و از سرده ی خربزه ها می باشد.

بافت درون آن مثل ژله ، چسبناک و ژلاتینی است.  مزه اش هم گاهی شبیه خیار آبلیمو زده و یا ترکیبی از مزه ی موز و لیمو می باشد.

برخی از مردم دنیا از این میوه سالاد درست می کنند و یا به عنوان چاشنی گوشت مورد استفاده قرار می دهند. برخی دیگر هم از آن برای تهیه بستنی و دسر استفاده می نمایند و دسته ی سوم مزه ی آنرا به طور کلی دوست ندارند و پس از یک بار تجربه اش برای همیشه آن را از لیست خریدهای خود پاک می کنند.

این میوه در ایالات متحده، پرتغال، ایتالیا، شیلی، استرالیا و نیوزیلند هم کاشت میشود و بنا به گفته متخصصان تغذیه سرشار از ویتامین C است. بومیان آفریقا در فصل های گرم و خشک از آن به عنوان ماده ای برای تأمین آب بدن خود استفاده می کنند.

منبع : راسخون

دیدگاهتان را بنویسید