مقالات

چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟

چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟ - وبسایت بستنی نوبهار

شیر خرما 

چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟

چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟ - وبسایت بستنی نوبهار

هندی‌ها بودند که برای اولین بار، از ترکیب شیر و خرما معجونی ساختند که انرژی را به بدن خسته‌شان برمی‌گرداند. هفت هزار سال از زمانی که در شرق آسیا، شیر و خرما به عنوان یک نوشیدنی انرژی‌بخش معرفی شد گذشته و امروز متخصصان تردیدی ندارند که ترکیب این دو ماده، می‌تواند بخش زیادی از نیاز روزانه آدم‌ها به مواد غذایی را برطرف کند و بعد از ساعت‌ها کار سخت، به عضلات و استخوان‌هایشان نیرو دهد.

اگر هنوز هم در مورد جایگزین کردن این معجون با نوشیدنی‌های انرژی‌زا تردید دارید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما همه دلایل مصرف شیر خرما و بهترین روش تهیه آن را با شما درمیان می‌گذاریم.

استخوان‌هایتان را محکم می‌کند

واضح است که شیر بهترین منبع برای کلسیم است و مصرف آن، بهترین راه برای تامین مقدار زیادی از کلسیم مورد نیاز  بدن است. خرما به تنهایی حاوی عناصر کلسیم و منیزیم است که مصرف آن به صورت ترکیب شیرخرما به علت وجود منیزیم، باعث جذب بهتر کلسیم موجود در شیر و خرما می‌شود.

انرژی را به بدنتان برمی‌گرداند

زمانی‌ که به شدت احساس گرسنگی می‌کنید، نوشیدنی شیر خرما می‌تواند به افزایش سریع انرژی بدن‌تان کمک کند. به همین دلیل، بهترین زمان خوردن این نوشیدنی، موقع صبحانه است. همچنین می‌توانید به‌ عنوان میان‌وعده و جایگزین تنقلات مضر از آن استفاده کنید. سطح کالری موجود در شیرخرما بسیار زیاد است و با خوردن آن، انرژی مورد نیاز فعالیت‌های روزانه‌تان را ‌تا مقدار زیادی به‌دست می‌آورید. همچنین نوشیدن شیرخرما به بالا رفتن بنیه و استقامت بدن‌ ما کمک می‌‌کند.

پوستتان را جوان می‌کند

خرما حاوی مقدار قابل‌ توجهی ویتامین C، فلاونوئید وآنتی‌اکسیدان است. شیر هم مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. از این‌رو مصرف ترکیب شیرخرما می‌تواند از ایجاد پیری زودرس و چروک پوست صورت جلوگیری کند. همچنین مصرف مداوم این ترکیب، برای پیش‌گیری و درمان بیماری‌های پوستی مثل جای آکنه و جوش، بسیار مفید است.

اعصابتان را ترمیم می‌کند

شیرخرما حاوی ویتامین‌های گروه B است. ویتامین‌های B باعث فعال شدن سلول‌های عصبی می‌شود و از بروز بیماری‌های عصبی جلوگیری می‌کند.

موهایتان را تقویت می‌کند

خرما سرشار از انواع ویتامین‌ها ازجمله ویتامین B5 است. وجود این ویتامین برای داشتن موی سالم و حفظ آن ضروری است. کمبود این ویتامین باعث ریزش مو و ایجاد موهای خشک و شکننده می‌شود. همچنین از روغن هسته خرما برای افزایش رشد موی سر استفاده می‌شود.

نمی‌گذارد کم‌خونی بگیرید

خرما منبع غنی آهن است، شیر هم حاوی مقداری آهن است. باید دانست که مغز استخوان برای تولید هموگلوبین سالم، نیاز به آهن دارد. هموگلوبین، وظیفه رساندن اکسیژن به تمام بدن را برعهده دارد. اگر تعداد هموگلوبین خون کم باشد، قسمت‌های مختلف بدن شما، به میزان لازم اکسیژن برای عملکرد مناسب خود به‌دست نمی‌آورند، در نتیجه باعث اخلال کارکرد در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. مصرف شیرخرما باعث می‌شود تا حدود زیادی کم‌خونی ناشی از فقر آهن برطرف شود.

به چشم‌هایتان سو می‌دهد

شیر و خرما هر دو دارای مقادیری ویتامین A هستند. ویتامین A برای تقویت بینایی بسیار مفید است و باعث جلوگیری از بیماری‌هایی مثل شب‌کوری، آب‌مروارید و آب‌سیاه می‌شود. بنابراین با مصرف روزانه نوشیدنی شیرخرما می‌توان به مقدار زیادی ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کرد.

دندان‌هایتان را سالم نگه می‌دارد

از دیگر مزایای خوردن ترکیب شیرخرما می‌توان به تاثیر آن بر تقویت دندان‌ها اشاره کرد. این نوشیدنی با داشتن مقدار زیادی کلسیم، می‌تواند به تسکین دندان‌ درد کمک کند و از پوسیدگی دندان پیشگیری کند. همچنین کلسیم، عنصر مهمی برای حفظ سلامت استخوان‌ها به شمار می‌رود. بنابراین، مصرف این ترکیب، راه بسیار مناسبی برای قوی شدن استخوان‌ها و پیشگیری از شکستگی‌های احتمالی‌ آن‌ها است.

بهترین روش تهیه شیر خرما

  • خرما : پنج عدد
  • شیر پرچرب کاله: یک لیوان سر خالی
  • گردو: یک عدد
  • کنجد: یک قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل: یک قاشق غذاخوری

برای تهیه این ترکیب عالی و مغذی، همه مواد بالا را با استفاده از مخلوط کن یا هر دستگاه مشابه دیگری، ترکیب کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. اگر زمان کافی یا مواد اولیه را ندارید می‌توانید شیرخرما آماده کاله را تهیه کرده و از آن نوشیدن آن لذت ببرید.

اگر با خوردن شیرخرما دچار ناراحتی معده می‌شوید، می‌توانید به همراه این ترکیب، تکه‌ای نان میل کنند.

منبع : کاله

دیدگاهتان را بنویسید