مقالات, بلاگ

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ – بخش سوم

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ - بخش سوم

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ – بخش سوم

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ - بخش سوم

نکته مهم: از خوردن روغن های ضروری اجتناب کرده و قبل از مصرف موضعی آن ها را با یک روغن حامل رقیق کنید و تست حساسیت انجام دهید تا از عدم حساسیت به روغن مطمئن شوید.

اگرچه روغن های ضروری مدت ماندگاری متفاوتی دارند اما در صورت نگهداری مناسب در مکان خنک و تاریک و با درب کاملا محکم اکثر آن ها به مدت حداقل یک سال قابل استفاده هستند.

3. دمنوش گرم

تهیه دمنوش یا چای گندمک رایج از دیگر روش های استفاده از این گیاه می باشد، این دمنوش به تسکین درد و کاهش التهاب کمک می کند و اثر آرامش بخش دارد.

برای تهیه دمنوش گندمک رایج یک و نیم فنجان (300 گرم) برگ گندمک رایج را با 3 فنجان (710 میلی لیتر) آب مخلوط کرده و حدود 10 دقیقه روی حرارت متوسط بجوشانید، در پایان آن را از صافی عبور دهید و گرم میل کنید.

برخی پزشکان سنتی دنیا توصیه کرده اند هر 2 تا 3 ساعت یک فنجان دمنوش گندمک رایج میل کنید اما از نظر پزشکی هنوز مشخص نشده مصرف چند فنجان در روز مناسب است.

4. افزودن به غذا

از برگ گندمک رایج می توان در غذاهایی همچون سوپ، پاستا و پیتزا استفاده کرد یا آن را با سس هایی مشهوری همچون سس پستو یا حمص مخلوط کرد.

نکته: هنوز دوز مناسبی برای گندمک رایج تعیین نشده است، قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی گندمک رایج

گندمک رایج فواید زیادی برای سلامتی دارد اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث حالت تهوع، ناراحتی معده، اسهال و استفراغ شود.

این گیاه دارای مقادیر زیادی ساپونین است که در برخی افراد به درد معده منجر می شود.

در بعضی موارد دیده شده استفاده مستقیم از گندمک رایج روی پوست باعث بروز راش های پوستی شده است.

هنوز مشخص نیست استفاده از گندمک رایج در کودکان، خانم های باردار و مادران شیرده ایمن است یا خیر، توصیه می شود این افراد از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید