مقالات, بلاگ

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ – بخش اول

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ - بخش اول

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ – بخش اول

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ - بخش اول

اگر عاشق خانواده بزرگ گیاهان دارویی هستید حتما نام گندمک رایج را شنیده اید، گیاه متعلق به گروه میخکیان با ساقه مو مانند و گل های سفید و ستاره ای که به نام گوش موش و ساتن گل نیز شناخته شده است.

گندمک رایج بومی آمریکای شمالی و اروپا است و مانند سایر گیاهان دارویی از صدها سال پیش در زمینه آشپزی و طب سنتی استفاده می شده است. از جمله خواص گندمک رایج می توان به کنترل وزن، کاهش خلط، ورم و التهاب و درمان زخم ها اشاره کرد.

اگر کنجکاو هستید درباره گندمک رایج و خواص و مضرات احتمالی آن بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

خواص و فواید گندمک رایج

گیاه گندمک رایج دارای ترکیبات گیاهی متعدد از جمله فیتو استرول ها، توکوفرول ها، تری ترپن ساپونین ها، فلاونوئیدها و ویتامین C است و فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

1. کاهش وزن

به نظر می رسد عصاره گندمک رایج از چاقی ناشی از پروژسترون در بدن جلوگیری می کند، این نوع چاقی با افزایش وزن قابل توجه، تجمع چربی ها و افزایش چربی کبد همراه است.

آب گندمک رایج خشک فریز شده نیز مانع افزایش وزن، افزایش چربی های بدن، کلسترول کل و کلسترول بد خون می شود.

اما اثر ضد چاقی گندمک رایج از کجا نشات گرفته است؟ پاسخ حضور آنزیم های مهار کننده هضم در آب گندمک رایج می باشد که با تاخیر در جذب چربی های رژیم غذایی و کربوهیدرات ها در روده از چاقی جلوگیری می کنند.

2. کاهش خلط

به نظر می رسد گندمک رایج یک اکسپکتورانت خوب و خلط آور است و مصرف آن در افرادی که خلط زیادی در دستگاه تنفسی آن ها جمع شده اثر مثبت دارد و فرد راحت تر سرفه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید