مقالات, بلاگ

آبمیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

آبمیوه های طبیعی

آبمیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ممکن است انواع مختلفی از میکروب ها در هوا و محیط اطراف شما حضور داشته باشند، اما برخورداری از یک سیستم ایمنی قوی می تواند تضمین خوبی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری باشد. با این وجود، تقویت سیستم ایمنی ممکن است به آن آسانی که تصور می کنید نباشد. اگر سیگار می کشید یا به میزان زیاد غذاهای کم ارزش مصرف می کنید، در واقع، سیستم ایمنی بدن خود را در معرض خطر قرار می دهید.


آبمیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار بزرگ از ویتامین، مواد معدنی، و مواد مغذی هستند که می توانند به سلامت و داشتن سیستم ایمنی مطلوب کمک کنند. برخی افراد به اندازه کافی شاید در طول روز این مواد مغذی را دریافت نکنند. با این حال دستورهای ساده، سریع و خوشمزه ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه ها و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد.

آب میوه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین آبمیوه ها را برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شما پیشنهاد می کنیم.

1- آب سیب ، هویج و آب پرتقال

این میوه ها حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین C، پتاسیم و اسیدفولیک هستند و این ترکیب به بدن کمک می کند تا از خود محافظت کند و در برابر عفونت مبارزه کند.

2- پرتقال و گریپ فروت

پرتقال و گریپ فروت برای ویتامین C که با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مهمترین آنتی اکسیدان ها است که بدن را از بیماری محافظت می کند.

کمبود ویتامین C می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم و عدم توانایی در مبارزه موثر با عفونت ها شود.

3- آب چغندر

آب چغندر حاوی عناصر طبیعی بسیاری است ، بتاکاروتن، ویتامین C، گوگرد، کلسیم، آهن، منگنز، پتاسیم و کولین.

بنابراین، این نوشیدنی علاوه بر اینکه نوشیدنی خوبی برای سلامتی شما محسوب می شود، عملکرد سیستم ایمنی، عملکرد مغز و تمیز کردن خون را نیز بهبود می بخشد.
آبمیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

4- انبه

یکی از بهترین میوه های ضد ویروسی برای سیستم ایمنی بدن است. این بدان دلیل است که آنها حاوی ویتامین هایی هستند که سلول ها را از آسیب محافظت می کنند و آنتی بادی هایی را که با بیماری مبارزه می کنند تقویت می کنند.

5- کیوی، توت فرنگی و نعنا را با هم مخلوط کنید

این مخلوط حاوی بسیاری از مواد مغذی به ویژه منیزیم ، روی ، اسید فولیک ، ویتامین هایی مانند C است.

بنابراین ، به افزایش تعداد سلولها به جای سلولهای آسیب دیده در بدن کمک می کند.کوی همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر عفونتها و عفونتهای باکتریایی محافظت می کند.

6- آب هندوانه

این میوه تابستانی خوشمزه است، که تأثیر بسیار خوبی در سیستم ایمنی بدن دارد. زیرا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و بسیاری از مواد مغذی طبیعی دیگر است.

7- آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی به ویژه در زمستان مفید است، زیرا سرشار از آهن است ، که در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و تنظیم حرکات روده مفید است.

8- زنجبیل و گلابی

اگر گلو درد دارید، زنجبیل باید شما را گرم کند، زیرا با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کند، گردش خون را تقویت می کند، سردردها را تسکین می دهد و آب گلابی نیز می تواند برای تحریک بدن برای سم زدایی اضافه شود.

9- لیمو و زنجبیل

برای درمان سرماخوردگی، ما باید لیمو را بعد از جوشاندن برش های لیمو با برش های زنجبیل تازه گرم گرم مصرف کنیم.جنس توانایی کشتن میکروب ها، افزایش جریان خون به سلول ها و اندام ها و تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد.

همچنین، این آب خوشمزه عفونتهای چربی بادام و گلو را از بین می برد و باعث افزایش ظرفیت آنتی اکسیدان و پاکسازی بدن از سموم می شود. می توان کمی زردچوبه به این نوشیدنی اضافه کرد.
آبمیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

10 – اسفناج و کاهو را مخلوط کنید

این مخلوط منبع بسیار مهمی از آهن است و برای به دست آوردن درصد بیشتر ویتامین B6، می توان به آن جعفری اضافه کرد که نقش مهمی در تکثیر سلولهای ایمنی بدن، مبارزه با التهاب و تولید آنتی بادی های ضد ویروس و بیماری ها دارد.

11- آب کدو تنبل

کدو تنبل مقادیر زیادی منیزیم را برای حفظ عملکرد عضلات و تقویت سیستم ایمنی بدن با افزایش تولید گلبولهای سفید در بدن برای مبارزه با انواع عفونت ها مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و تب فراهم می کند.

12- نوشیدنی طعم دهنده

در رفع اسیدیته اضافی از بدن مفید است و حاوی تعدادی آنتی بیوتیک است که تعدادی از باکتری ها را از بین می برد.

نوشیدنی Tamarind برای درمان فشار خون بالا، از بین بردن گازهای معده، مرطوب کردن گلو و عفونت های تنفسی استفاده می شود.
آبمیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

13- نوشیدنی شیرین بیان

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و یک آنتی بیوتیک و آنتی بیوتیک است که عفونت های تنفسی، آلرژی و سرفه را درمان می کند. همچنین باعث افزایش ماده مخاطی می شود که از دیواره معده محافظت می کند و باعث ترشح اسید توسط آن نیز به بهبود زخم ها می شود.

منبع: صدا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید