مقالات, بلاگ

آشنایی با انواع سیب

انواع سیب

آشنایی با انواع سیب

آشنایی با انواع سیب

سیب دارای انواع مختلفی است طبق آماری که بدست آمده فقط در انگلیس در حدود دو هزار نوع آن دیده و ثبت شده است و اگر این موضوع را در تمام جهان در نظر بگیریم احتمالا هزاران نوع دیگر را می توان یافت.

نکته جالب این هست که اولین میوه ای که توسط انسان پرورش داده شده سیب است. شاید در اصل سیب در جنوب خاوری اروپا و جنوب باختری آسیا پرورش داده شده و بوسیله ساکنین بسیار قدیمی این سرزمین ها مصرف می شده است. بیش از 2000 سال قبل انواع مختلف سیب در اروپا روییده می شد و در روم قدیم نیز مردم از هفت نوع مختلف آن استفاده می کردند.

چگونه این تنوع در انواع سیب بدست آمده؟

 پیوسته طریقه های جدیدی از طرف پرورش دهندگان سیب آزمایش و انجام می شود. مثلاً هنگامی که از جوانه یا شاخه کوچکی از هر نوع سیبی، بنوع جوان تر دیگری پیوند می زنید، درخت سیب پیوندی بعدی از همان سیب محصول خواهد داد . بنابراین کسانی که باغچه نهال یا قلمستان دارند همیشه با عمل پیوند و مصرف کود، در ازدیاد درخت های سیب پیوندی کوشش می نمایند .

در ادامه برای آشنایی شما خوانندگان و مشتریان فروشگاه آنلاین میوه “مسترمیوه” به اختصار انواع آن که در ایران وجود دارد را به اختصار شرح خواهیم داد.

–          سیب سبز:

سیب‌ سبز یا سیب فرانسوی، به دلیل دارا بودن اسیدهای آلی فراوان، ترش‌تر و مصرف آن برای رفع گرمی و حرارت بدن، التهاب کبد و التیام تهوع و دل به هم خوردگی ناشی از گرم مزاجی یا گرمازدگی بسیار مفید است. فقط باید به یاد داشت مصرف زیاد سیب ترش برای سردمزاجان خوب نیست و اعصاب را کمی ضعیف می‌کند و کسانی که معده قوی ندارند نباید پس از خوردن سیب خام و ترش، آب سرد بنوشد.

–          سیب قرمز:

سیب قرمز به دلیل ویتامین ها و رنگدانه های آنتی اکسیدانی قوی که در پوست قرمز خود دارد، نسبت به سیب زرد که به سیب لبنانی معروف است، خاصیت ضدسرطانی بالاتری دارد و مصرف آن همراه با پوست توصیه می شود. البته به دلیل اینکه امروزه برای افزایش ماندگاری سیب ها در انبار، پوستشان را با مواد شیمیایی مومی و براق واکس می زنند، باید ابتدا پوست سیب را با ابر آغشته به مایع ظرفشویی خوب بشویید و پس از آبکشی میل کنید.

–          سیب زرد / طلایی

این نوع سیب رنگ زرد کمرنگ متمایل به سبز دارد. ترد و شیرین است و برای تهیه پای سیب پیشنهاد می‌شود. رنگی شادی آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزیجات و میوه های زردرنگ معمولاً اشتهاآور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می باشند. میوه جات و سبزی های زردرنگ تصفیه کننده کبد و روده ها و کلیه هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری معده (ورم معده)، کیسه صفرا، یبوست، فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب مؤثرند و بسیار انرژی زا می باشند و محرک اعصاب

منبع: مستر میوه

دیدگاهتان را بنویسید