مقالات, بلاگ

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت ششم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت ششم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت ششم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت ششم)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت ششم)

کیکSt. Honoré؛ فرانسه

یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی کیک St. Honoré است که از یک لایه کیک که روی آن با نان خامه‌ای های‌ متعدد پر می‌شود، تهیه می‌شود. نان خامه‌ای‌ها را اغلب با کارامل آغشته کرده و سپس روی کیک قرار می‌دهند و روی آن را با خامه تازه و فرم‌گرفته تزیین می‌کنند.

کیک رویایی سوئدی (Drømmekage)؛ سوئد

این کیک نرم و مرطوب یکی از کیک‌های مهم در کشور سوئد است که پایه اصلی طعم آن، وانیل است که روی آن، با تکه‌های ریز نارگیل پوشیده می‌شود و اغلب در میان‌وعده‌های مردم این سرزمین جایگاه خاصی دارد و گاها با چای یا قهوه سرو می‌شود.

Krapfen؛ اتریش

Krapfen در واقعی نوعی دونات است، با این تفاوت که در اتریش داخل آن با مارمالاد یا مربای زردآلو پر می‌شود و سپس با پودر قند پوشیده می‌شود. طعم و بافت این دونات و ترکیب آن با مزه زردآلو بی‌نظیر است.

ژلاتو پسته‌ای (Gelato)؛ ایتالیا

ژلاتو در واقع نوعی بستنی است که خاستگاه آن کشور ایتالیا است و فرق آن با بستنی در این است که میزان چربی آن کمتر و بافت آن متراکم‌تر است. در هر کجای ایتالیا که قدم بزنید، این دسر لذیذ و خوش‌طعم را خواهید یافت. ژلاتو در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی با مزه‌های متفاوت سرو می‌شود که ژلاتو پسته‌ای یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است.

باقلوا (Baklava)؛ ترکیه

در بسیاری از قسمت‌های ترکیه، این دسر محبوب و خوشمزه به‌عنوان یک میان‌وعده در طول روز یا یک دسر بعد از غذای اصلی سرو می‌شود. باقلوا از چندین لایه خمیر مخصوص شیرینی (خمیری که از آرد گندم تهیه شده) و شربت (شهد) غلیظ تشکیل شده و بین لایه‌های آن با فندق، بادام، گردو یا پسته پر می‌شود.

ptichye moloko؛ روسیه

ptichye moloko در واقع نوعی کیک در روسیه است که بخشی از آن کیک نرم و اسفنجی است و روی آن ترکیبی از سوفله است، که با لایه‌ای از شکلات پوشیده می‌شود. این کیک در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در کشورهای دیگر نیز پخته می‌شود.

کیک دوبوش (Dobos torte)؛ مجارستان

دوبوش یک کیک اسفنجی پنج لایه است که لایه‌های آن را با کرم کره و روی آن را با کارامل پر می‌کنند. نام این کیک از نام مخترع آن جوزف سی دوبوش گرفته شده است. دور کیک را کاملا به فندق، شاه بلوط، گردو یا بادام آغشته کرده و روی آن را با کارامل تزئین می‌کنند. امروزه این کیک را به‌شکل‌های مختلفی درست می‌کنند و طرفدارن بسیاری در مجارستان دارد.

انسیمادا (ensaimada)؛ اسپانیا

انسیمادا یک نان شیرینی مایورکایی (جزیره‌ای واقع در دریای مدیترانه در شرق اسپانیا) است که به‌شکل حلزون بوده و روی آن را با پودر شکر می‌پوشانند. (مواد تشکیل‌دهنده آن آرد، آب، تخم‌مرغ، شیر، روغن مایع و شکر است).

دیدگاهتان را بنویسید