مقالات, بلاگ

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت آخر)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت آخر)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت آخر)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت آخر)

با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت آخر)

کیک اکلز (Eccles cake)؛ انگلستان

کیک اکلز نوعی کیک کلوچه‌ای است که داخل آن با کشمش و میوه‌های خشک پر می‌شود و یکی از دسرهای پرطرفدار است که به‌خصوص کودکان علاقه بسیاری به آن دارند و با یک نوشیدنی تازه گزینه عالی برای آنان خواهد بود.

دسر کلافوتی آلو و تمشک (Clafouti)؛ فرانسه

کلافوتی یکی از دسرهای اصیل در فرانسه است که در فصل تابستان و با گیلاس‌های سیاه و آلو تهیه می‌شود. این دسر البته با میوه‌های دیگر نیز تهیه می‌شود و با هر میوه‌ای طعم خاص و فوق‌العاده‌ای دارد.

پاناکوتا (Panna Cotta)؛ ایتالیا

پاناکوتا یکی از دسرهای اصیل ایتالیا است که از ترکیب خامه، عسل و ژلاتین تهیه می‌شود که به روش بن ماری (بخار آب) پخته شده و سپس در یخجال قرار می‌دهند تا خود را بگیرد. این دسر با سس‌های مختلف به‌خصوص سس توت فرنگی و شکلات سرو می‌شود.

پنکیکKaiserschmarrn؛ اتریش

یکی از دسرهای لذیذی که در سفر به اتریش حتما باید امتحان کنید، پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. دلیل این نام‌گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه‌ی این پنکیک مواد دیگری چون تکه‌های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می‌شود. بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می‌ریزند و با میوه یا مربا سرو می‌کنند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق‌العاده‌اش نمی‌شوید.

Kołaczki؛ لهستان

این کوکی‌های لهستانی در بسیاری از کشورهای اروپایی پخته می‌شود، اما دستور آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بعد از پخت کوکی‌ها، آن‌ها را با مارمالاد و انواع ترکیبات پر می‌کنند که با بافت ترد خمیر آن مزه فوق‌العاده‌ای را به آن می‌دهد و در نهایت کوکی‌ها را با کمی پودر قند آغشته می‌کنند.

پروفیترول (Profiterole)؛ فرانسه

پروفیترول یا نان خامه‌ای شیرینی‌های گرد و کوچکی پر از بستنی وانیلی هستند که روی آن‌ها را با شکلات می‌پوشانند. بی‌شک این شیرینی از دسرهای پرطرفدار در این کشور است که علاقه‌مندان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

ماکارون (Macaron)؛ فرانسه

ماکارون یک شیرینی فرانسوی است که در اصل با سفیده تخم‌مرغ و شکر تهیه می‌شود. معمولا وسط شیرینی ماکارون با شکلات سفید، خامه یا مربا پر می‌شود. با وجود اینکه این شیرینی فرانسوی است نام آن به‌صورت تاریخی از لغت ماکارونی در ایتالیایی آمده است. ماکارون در طعم‌های بسیار متفاوتی یافت می‌شود؛ اگرچه به‌صورت سنتی طعم تمشک کوهی و شکلاتی داشته، اما اکنون در طعم‌های گل‌های مختلف، قهوه و کاپوچنو و غیره موجوداست.

دوندورما (dondurma)؛ ترکیه

دوندورما بستنی سنتی در کشور ترکیه است که بافت نرم و دیر آب شدن این بستنی باعث شده است که بسیاری از فروشندگان حرکات نمایشی جالبی در هنگام سرو این بستنی در ترکیه اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید