بستنی نوبهار

بستنی نوبهار : در ابتدا این مجموعه در سال ۱۳۵۹ به صورت یک مغازه بستنی فروشی کوچک در خیابان نوبهار کرمانشاه تاسیس شد. سپس در سال۱۳۶۳ با نام بستنی نوبهار کار خود را ادامه داد. در آن روزها فقط یک نوع بستنی به فروش می رسید اما به مرور محصولات دیگر مانند آب میوه ها و طعم های دیگر بستنی به محصولات اضافه شد. این مجموعه در سال ۱۳۹۰ توسعه پیدا کرد و بزرگ تر شد و در سال ۹۵ شعبه ی دوم آن در خیابان اشرفی اصفهانی افتتاح گردید. همچنین با بازسازی کامل شعبه اول در سال ۱۳۹۷ نمایی زیبا و محیطی آرام برای شما عزیزان و همشهریان فراهم شده است. بستنی نوبهار در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به طور متوالی واحد نمونه بهداشتی استان شناخته شد. همواره می کوشیم تا بهترین باشیم برای شیرین تر کردن کام شما.

مجموعه بستنی نوبهار در راستای رفاه هر چه بیشتر شما همشهریان و مشتریان گرامی با تلاش های بسیار در بهار سال ۱۳۹۹ اقدام به راه اندازی وبسایت فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار نمود تا بتواند خدمات بهتر و نوین تری در اختیار شما عزیزان قرار دهد. این مجموعه با به بکارگیری یک تیم تخصصی تمام تلاش خود را کرده است تا در فضای اینترنت نیز به لطف اعتماد شما همراهان همیشگی بهترین باشد و در این عرصه نیز افتخار خدمت رسانی به شما عزیزان را داشته باشد.

مجموعه بستنی نوبهار با شعار ” با بستنی نوبهار طبیعی بنوش “ سلامت و شادابی را با طعمی لذت بخش برای شما به ارمغان می آورد. 

 

بستنی نوبهار - محیط کافه بستنی نوبهار

 

ویژگی های بستنی نوبهار

شاید فکر کنید طعم بستنی خوب فقط به سلیقه شما بستگی دارد اما به عقیده متخصصان یک بستنی خوب باید طعم مناسبی نیز داشته باشد و مواد شیرین کننده به نسبت مناسب در آن به کار رفته باشد. بستنی ای که خیلی شیرین یا بی طعم باشد، بستنی مطلوبی به شمار نمی رود.

اجزای بستنی

اجزای بستنی هم باید کاملا با یکدیگر مخلوط شده باشند و مخلوط نهایی قوامی صاف و یکنواخت داشته باشد. همچنین تمام اجزای تشکیل دهنده آن به نسبت معین (نه بیش از حد) به خوبی با هم مخلوط شده باشند.

دمای بستنی

یک بستنی خوب نباید زیادی سرد یا زیادی گرم باشد؛ حرارت بستنی باید طوری باشد که وقتی آن را در دهان می گذارید، بتوانید طعم آن را تشخیص دهید. اگر بستنی زیادی سرد باشد، پایانه های حس سرما را بیش از حد تحریک کرده و ذائقه به وسیله سرما بی حس می شود و قضاوت درباره طعم بستنی سخت می شود. اگر هم زیادی گرم باشد، قاعدتا ذوب می شود و بستنی در کار نخواهد بود!

مواد اولیه

در مورد مواد اولیه یک بستنی می توان گفت سلامت و بهداشتی بودن مهم ترین نکته است. این مواد اولیه نباید به مدت طولانی و به روش نادرست در انبار نگهداری شده باشند. مصرف شیر یا خامه ترش شده با کیفیت پایین و کره نگهداری شده در شرایط نامناسب می تواند از کیفیت بستنی بکاهد. بعضی از کارخانه های بستنی سازی از شیرخشک های نامرغوب یا مانده استفاده می کنند که می تواند از کیفیت محصول نهایی بکاهد. 

ویژگی های بستنی نوبهار

در مجموعه بستنی نوبهار کرمانشاه تمام موارد فوق با دقت بسیار بالایی انجام می شود. بستنی نوبهار با بیش از ۳۵ سال سابقه در کسب رضایت شما مشتریان عزیز همواره سلامت شما عزیزان را در وهله اول مورد اهمیت قرارداده و در این راستا همیشه از مواد مرغوب و تازه استفاده کرده است. شیر مورد استفاده در مجموعه بستنی نوبهار، شیر سنتی تازه و مرغوب و کاملا بهداشتی می باشد.

مجموعه بستنی نوبهار مفتخر است که در محیطی کاملا بهداشتی محصولات خود را به صورت کاملا طبیعی و از مواد تازه تهیه می کند و رضایت اکثر مشتریان در بیش از ۳ دهه گذشته مهر تاییدی است بر این ادعا. امید است با حمایت شما گرامیان روز به روز در راستای خدمت رسانی به شما قدمهای مثبتی برداریم.

در مجموعه ما محصولات متنوعی عرضه می شود که در زیر به آنها اشاره شده است  : 

لیست محصولات بستنی نوبهار 

بستنی ها :

  • بستنی ساده
  • بستنی خامه ای
  • بستنی خامه ای پسته ای
  • بستنی خامه ای گردویی

آبمیوه ها :

  • آب هویج
  • آب سیب
  • آب پرتغال
  • آب انار
  • آب آناناس
  • آب کیوی
  • آب توت فرنگی
  • آب طالبی
  • آب کرفس
  • آب هندوانه
  • شیر موز
  • شیر موز خرما نارگیل
  • شیر پسته
  • شیر انبه

شیرینی ها :

  • باقلوا مخصوص
  • باقلوا ساده
  • باقلوا رشته ای
  • باقلوا ویژه 
  • باقلوا شیر و عسل
  • مخلوط سرشیر باقلوا ساده
  • مخلوط سرشیر باقلوا مخصوص
  • مخلوط سرشیر باقلوا رشته ای
  • مخلوط سرشیر باقلوا ویژه
  • مخلوط سرشیر باقلوا شیر و عسل
  • دونات
  • کیک پای سیب
  • کیک شکلاتی

هم چنین از دیگر محصولات این مجموعه می توان به فالوده و سرشیر اشاره نمود. لازم به ذکر است تمامی محصولات در حجم و وزن های مختلف ارائه می گردد تا بتوانیم پاسخگوی تمامی نیاز ها و سلیقه ها باشیم. جهت سفارش محصولات ما میتوانید از فروشگاه اینترنتی دیدن نمایید و محصولات مورد نظرتان را سفارش بدهید. 

آب طالبی بستنی نوبهار

کسانی که با مشکل سفید شدن زودهنگام مو و پیری زودرس پوست مواجه‌اند، می توانند از این آبمیوه های طبیعی بستنی نوبهار استفاده کنند.

بستنی نوبهار - آب طالبی های بستنی نوبهار

طالبی میوه‌ای معطر و شیرین است که این روز‌ها مهمان سفره‌های شماست. محققان برای انجام یک آزمایش، مقداری از پلاکت های خون را گرفته با مقدار کمی عصاره یا آب طالبی شیرین مخلوط کردند. آن ها دریافتند در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت ها می‌شود و در نتیجه از انعقاد و لخته شدن خون در رگ ها، که عامل حمله های قلبی است، جلوگیری می‌کند.

موارد زیر را مطالعه کنید :

 آب طالبی منبع مهمی از ویتامین‌های A، ویتامین B۶، مواد معدنی، فیبر غذایی و اسید فولیک است.

 آب طالبی که مصرف آن در تابستان شایع است، عامل سلامتی بدن در زمینه های تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات قلبی و عروقی، جلوگیری از سرطان، درمان بی‌خوابی، درمان مشکلات قاعدگی، درمان دندان درد، درمان آرتروز و بهبود روند هضم محسوب می‌شود.

 مصرف آب طالبی نه تنها در سلامت کلی بدن نقش دارد، بلکه برای بازسازی پوست خانم ها، جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، مبارزه با ریزش مو و جلوگیری از چروکی شدن پوست با گذر زمان نیز مفید است.

 طالبی سرشار از ویتامین C و A است که با تحریک گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و باعث ریشه کن کردن عفونت در بدن می‌شود.

 آب طالبی به دلیل دارا بودن پتاسیم، مانع از فشار خون بالا در بدن فرد می‌شود و به خاطر مقادیر بالایی از ویتامین C از تصلب شرایین و لخته شدن خون در قلب جلوگیری می‌کند.

 این آبمیوه باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن شده و در نهایت از به وجود آمدن سرطان در بدن جلوگیری می کند.

آب طالبی باعث آب رسانی بیشتر به پوست و در نهایت باعث درخشندگی و نرم شدن پوست می‌شود، زیرا این آب میوه دارای مقادیر بالایی از ویتامین A است که در بازسازی کلاژن های پوست و جوان سازی مثمر الثمر است. همین حالا آب طالبی های بستنی نوبهار را سفارش دهید.

 

باقلواهای بستنی نوبهار

باقلوا که در بسیاری از زبان‌ها با تغییرات آوایی و تلفظی جزئی و بسیار کمی خوانده و گفته می‌شود و ریشه در زبان مغولی دارد، شیرینی سنتی مردم ترکیه است که البته در کشورهای ایران، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه نیز تهیه می‌شود و طرفداران خود را دارد. لایه‌های این شیرینی سنتی و بومی از آجیل خرد شده و شیرین پر می‌شود و آن را در شربت یا عسل غوطه‌‌ور می‌کنند. البته این ویژگی از غذاهای امپراتوری سابق عثمانی آمده است.

بستنی نوبهار - باقلواهای بستنی نوبهار

تاریخچه باقلوا

با توجه به اینکه سابقه باقلوا به خوبی مستند شده است، شواهدی وجود دارد که شکل کنونی آن برای اولین بار در آشپزخانه کاخ توپکاپی در استانبول درست شده است. به نظر می‌رسد پادشاهان عثمانی رسم داشته‌اند که در روز پانزدهم ماه رمضان صفوف تشریفاتی به نام باقلوای علایی به راه می‌انداختند.

یکی از قدیمی‌ترین دستور پخت‌هایی که برای باقلوا وجود دارد برمی‌گردد به دو قرن قبل از میلاد مسیح در دوران روم باستان. دستور پخت دسر مشابهی که لایه خمیری داشته و آن را با عسل پوشش می‌دادند. شاید به خاطر همین است که ترک‌ها و یونانیان مدام در اصالت ترکی یا یونانی دادن به باقلوا رقابت دارند و در کش و قوس هستند. البته نباید فراموش کرد که غذاها و شیرینی‌های هر دو کشور ریشه‌های مشترک بسیار زیادی دارد.

دستور پخت دیگری نیز وجود دارد که از آن به عنوان منشاء باقلوا نام می‌برند. دستوری برای یک دسر ترکی مشابه به نام güllaç. دسری که در ماه رمضان طرفداران زیادی دارد و از یک لایه خمیر phyllo خوابانده شده در شیر گرم و شکر درست می‌شود و آن را با گردو مزه‌دار می‌کنند.

انواع باقلوا در سرتاسر جهان

در ترکیه، باقلوا به‌طور سنتی با پر کردن بخش‌های میانی لایه‌های خمیر با پسته و گردو تهیه می‌شود. که مردمان بخش‌هایی از منطقه دریای اژه به آن بادام را نیز اضافه می‌کنند. در حالی که در منطقه دریای سیاه برای پر کردن لایه‌های باقلوا از فندق استفاده می‌کنند.

در یونان باقلوا را از ۳۳ لایه خمیر درست می‌کنند که اشاره‌ای به سن و سال حضرت مسیح است. در جمهوری آذربایجان باقلوا یا به قول خودشان pakhlava با گردو یا بادام و به صورت لوزی شکل درست می‌شود و به‌طور سنتی در بهار و در طول تعطیلات نوروز به پخت آن توجه ویژه‌تری دارند. در ارمنستان paklava با دارچین و میخک تهیه می‌شود.

در سوریه و فلسطین باقلوا از ورق‌های خمیر phyllo، کره، گردو و شربت شکر تهیه می‌شود و آن را به قطعات کوچک می‌برند. این شیرینی از سال‌های بسیار دوری از سرزمین‌های عثمانی به کشورهای لیبی، تونس، الجزایر و مراکش نیز رفته است و در این کشورها برای اعیاد و جشن‌ها و مهمانی‌ها پخته می‌شود.

باقلواهای شهر غازی عِینتاب در ترکیه و باقلوای باکی پاخلاواسی در شهر باکو از مشهورترین باقلواهای جهان به حساب می‌آیند.

باقلوا در ایران

باقلوا در ایران به شکل‌های مختلف همچون لوزی، مربعی و لوله‌ای و در انواع طعم‌های پسته‌ای، بادامی، نارگیلی و مزه‌های آجیلی دیگر تهیه و تولید می‌شود. در ایران برای تهیه باقلوا از  گلاب، شکر، هل، آرد، بکینگ پودر، زرده تخم مرغ، پودر قند، شیر و روغن استفاده می‌کنند. 

در استان گیلان به سبب اینکه گل یاس به فراوانی یافت می‌شود، بادام باقلوا را در آن می‌خوابانند. بدین صورت که بادام را بعد از پوست گرفتن و خشک شدن در ظرفی می‌گذارند و روی آن مقداری گل یاس می‌ریزند و در ظرف را می‌بندند. روز بعد یاس‌های پلاسیده برداشته شده و به جای آن یاس تازه می‌ریزند تا بادام کاملا طعم و بوی یاس بگیرد. بعد بادام را چرخ می‌کنند و با پودر قند مخلوط می‌کنند و برای تهیه باقلوا مصرف می‌کنند. این باقلوا را باقلوای یاس می‌نامند که بسیار معطر است. در این باقلوا هل به کار نمی‌رود.

باقلوای دیگری که در ایران تهیه می‌شود باقلوای گل رز قزوینی نام دارد. خمیر این نوع شیرینی مانند باقلوای معمولی است و از آرد، روغن یا کره، شکر، شربت قوام آمده، شیر، گلاب و زرده تخم مرغ تشکیل می‌شود. مواد داخل باقلوا نیز بادام، هل و پودر قند است. تفاوت آن با باقلوای معمولی در شکل ظاهری آن است. در این نوع شیرینی خمیر را یک لایه پهن کرده و آن را به شکل مربع می‌برند و سپس مواد داخل باقلوا را روی خمیر قرار داده و آن را به شکل گل می‌پیچند. خمیر در داخل فر یا داخل روغن فراوان پخته شده و در آخر آن را در داخل شربت قوام آمده فرو می‌کنند.

باقلوای بستنی نوبهار

باقلواهای بستنی نوبهار طعم به یاد ماندنی در خاطر شما ایجاد میکند. مخلوط این باقلواهای شیرین و تازه با سرشیر های بستنی نوبهار لحظات فوق العاده خوشمزه ای را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.