مقالات, بلاگ

بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان – بخش دوم

بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان - بخش دوم

بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان – بخش دوم

بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان

بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان - بخش دوم

بستنی شکلاتی

این بستنی همانطور که از اسمش پیداست از مقداری بستنی و شکلات تهیه شده‌ است اما یک جواهرساز برای اولین بار برای اینکه آن را به نامزد خود هدیه بدهد مقداری طلای 23 عیار روی آن ریخت و بعد این بستنی تبدیل به یک دسر لاکچری برای ثروتمندان شد. این بستنی طلایی 5 گرم طلای خوراکی دارد و و یکی از گران ترین دسرهای روی زمین است.

جواهرسازی که این بستنی را به نامزدش هدیه داد از براده‌های طلایی که در کارگاه استفاده می‌کرد روی بستنی ریخته‌ بود اما از وقتی این بستنی طلایی به عنوان یک بستنی لاکچری شناخته شد طلای ویژه‌ای برای آن استفاده می‌شود و با تزئین‌های خاص نمای آن را بسیار زیبا می‌کنند.

برای اینکه بستنی طلایی بخورید باید 25 هزار دلار بپردازید

دسر با سنگ های دریایی

یک هتل در سریلانکا سنگ‌هایی از کف دریا دارد که بدون دستکاری شبیه ظروف تزئین شده‌ هستند. اگر بخواهید در این سنگها دسری صرف کنید باید هزاران دلار پول بدهید.

گفته می‌شود دسری که در این ظروف استفاده می‌شود از مواد غذایی بسیار بسیار کمیاب است که فقط در انگستان، آلمان و فرانسه وجود دارد و به دلیل کم‌یاب بودن آن در دسترس عموم قرار ندارد.

برای خوردن این دستر باید 14 هزار دلار بپردازید.

سوپ آنکیوفو

ژاپنی‌ها یک نوع سوپ خرچنگ دارند که نباید چندان به قیافه‌اش توجه  کرد. این سوپ هزاران دلار به فروش می‌رسد و باید بدانید خوردن آن به همین آسانی‌ها نیست.

سوپ خرچنگ ژاپنی از گوشت یک نوع خرچنگ بسیار کم‌یاب که فقط در بخش مرزی اقیانوس کبیر و دریای ژاپن زندگی می‌کند، تهیه می شود. برای خوردن این سوپ باید از یک هفته قبل به رستوران اطلاع دهید. علاوه بر گوشت خرچنگ از گوشت اردک سیاه هم در این سوپ استفاده می‌شود اما نکته جالب اینجاست که مواد این سوپ قبل از اینکه با هم مخلوط شده و بپزند باید هرکدام به طور جداگانه طی چند روز در دماهای مختلف قرار بگیرند و فرآوری شوند. سپس این مواد با هم مخلوط شده و به مدت یک روز روی حرارت بسیار بسیار کم از طریق آتشی که زیر سنگ قرار دارد قرار می‌گیرد و می‌پزد. برای این سوپ باید 5 هزار دلار بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید