مقالات, بلاگ

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش اول

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان - بخش اول

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش اول

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان – بخش اول

بهترین نوشیدنی های غیر الکلی در جهان - بخش اول

در سفر به کشورهای غیرمسلمان یکی از چالش­هایی که با آن روبه ­رو می‌­شوید، پیدا کردن یک نوشیدنی غیر الکلی خوش­‌طعم است که بتوانید با نوشیدن آن خستگی را از تن خود به در کنید. در این مقاله شما را با بهترین نوشیدنی ها که غیر الکلی هستند آشنا می­‌کنیم. اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید تا در کشور مورد نظر خود، نوشیدنی مورد علاقه تان را بنوشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آب (بین­ المللی) از بهترین نوشیدنی ها

نوشیدن یک لیوان آب خنک در گرمای تابستان از بهترین نوشیدنی ها، باعث شادابی شما می­شود. حقیقتاً هیچ نوشیدنی مانند آب نمی­‌تواند تشنگی  را برطرف نماید. واقعیت این است که پایه تمام نوشیدنی­‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می­کنیم نیز آب است و بدون آب نمی­توان هیچ­کدام از آن‌ها را نیز تهیه نمود.

چای ( بین ­‌المللی) در لیست بهترین نوشیدنی ها

چای از بهترین نوشیدنی ها را می­توان در هر گوشه جهان پیدا کرد اما شیوه تهیه آن در نقاط مختلف جهان بسیار متفاوت است. جالب است بدانید که حداقل از 3000 سال پیش چای به عنوان کالای تجاری با ارزش شناخته شد. گیاه چای برای اولین بار در چین کشت شد. هنوز هم بسیاری از بهترین گونه­های چای از چین به کشورهای دیگر صادر می­شود. از دیگر کشورهای مطرح در زمینه کشت چای می­توان از تایوان نام برد. ژاپن نیز هر ساله مقدار قابل توجهی چای سبز تولید می­کند که البته بیشتر آن در خود این کشور مصرف می­شود. پس از علاقه­مند شدن انگلیسی­ها به چای ، برای این‌که بتوانند کنترل بیشتری بر تجارت آن داشته باشند، شروع به کشت چای در هندوستان نمودند. امروزه هند، سریلانکا و دیگر کشورهای جنوب آسیا بخش عمده­ای از چای مصرفی در جهان را تولید می­کنند. در تبت نوعی چای کره­ای درست می­کنند که به گرم شدن بدن کمک کرده و از ترک خوردن لب­ها جلوگیری می­کند. در هند، سرو چای به همراه شکر می­تواند جلوی هرج­ومرج­های خیابانی را بگیرد. در ژاپن نوشیدن چای به عنوان آئینی قدیمی مطرح است که آداب خود را دارد. در انگلستان نیز نوشیدن چای آدابی دارد و معمولاً به همراه شیرینی­های مخصوص سرو می­شود. در ایران نیز چای یکی از محبوب­ترین نوشیدنی­ها به حساب می­آید که خستگی را از تن به در کرده و روح را تازه می­کند. شاید بتوان چای را محبوب­ترین نوشیدنی دنیا به حساب آورد.

قهوه (اتیوپی – بین­ المللی) از بهترین نوشیدنی ها در دنیا

شاید نخستین بار قهوه در اتیوپی کشف شده باشد اما خواستگاه آن‌چه امروزه به نام قهوه می­شناسیم شبه جزیره عربستان است. قهوه یکی از بهترین نوشیدنی ها در دنیا برای اولین بار در ابتدای دهه 1000 میلادی به صورت بوداده در عربستان دم کرده شد و تقریباً از قرن پانزدهم میلادی نیز در سراسر دنیای عرب رواج پیدا کرد.

با رسیدن قهوه به اروپا، این نوشیدنی به عنوان یک ضد الکل قوی تحسین شد، همین امر سبب شد تا در عصر روشنگری قرن هجدهم میلادی از قهوه استقبال شود. خیلی از ما روز خود را با نوشیدن یکی از انواع قهوه آغاز می­کنیم. به دلیل وجود کافئین در قهوه می­توان آن را یک نوشیدنی انرژی­زای مفید به حساب آورد که در یک روز پرکار انرژی بدن را تأمین می­کند. از انواع قهوه می­توان به لاته، کاپوچینو، موکا و … اشاره نمود که هریک طرفداران بی­شماری در سراسر دنیا دارند.

نوشیدنی بیچرین (تورین ایتالیا)

اگر از طرفداران قهوه هستید و گذرتان به شهر تورین ایتالیا افتاد، توصیه می­کنیم حتماً سری به کافه ال بیچرین (Caffè al Bicerin) روبه­روی سانتاریو دلا کونسولاتا (Santuario della Consolata) بزنید و این نوشیدنی مخصوص را امتحان کنید. مردم محلی می­گویند نوشیدنی خوش­طعم بیچرین حدود سال 1704 برای نخستین بار در همین کافه اختراع شده است. نوشیدنی گرم بیچرین از بهترین نوشیدنی­ها در دنیا را می­توان بومی شهر تورین ایتالیا دانست. که حتی توسط الکساندر دوما در سال 1852 مورد تحسین قرار گرفته است. در این نوشیدنی لایه‌های اسپرسو، نوشیدنی شکلاتی و شیر در لیوانی کوچک سرو می­شود. این لایه­ها طوری به دقت بر روی هم قرار می­گیرند که با هم مخلوط نشوند.

ریاژنکا یا شیر پخته تخمیرشده (بلاروس، روسیه و اکراین) یکی دیگر از بهترین نوشیدنی ها در جهان

یکی دیگر از بهترین نوشیدنی ها در جهان، ریاژنکا نام دارد. زادگاه اصلی این نوشیدنی غیر الکلی محبوب کشورهای بلاروس، روسیه و اکراین بوده اما امروزه در تمام دنیا می­توانید ریاژنکا را از فروشگاه بخرید و یا خودتان در خانه درست کنید. این محصول لبنی از تخمیر شیر پخته شده به همراه اسید لاکتیک تهیه می­شود. برای تخمیر شیر به آن خامه ترش، کفیر (kefir) یا دوغ کره (buttermilk) اضافه می­کنند. برای نخستین بار این نوشیدنی در قرن هفدهم میلادی در کشور اوکراین تولید شد و خیلی زود در تمام کشورهای شوروی طرفدارانی پیدا کرد. در بیشتر اوقات دیده می­شود ریاژنکا را به عنوان دسر بعد از غذا سرو می­کنند. برای تزئین آن نیز از انواع غلات، میوه­های خشک، توت­ها، آجیل و یا نان استفاده می­شود.

نوشیدنی کواس (روسیه) از بهترین نوشیدنی ها

در سفر به روسیه و یا هنگام خواندن کتاب و یا فیلم روسی حتماً به نام این نوشیدنی که در لیست بهترین نوشیدنی ها در روسیه قرار گرفته، برخورد کرده­اید. کواس ( Kvass) نوعی نوشیدنی لاکتوز مخمراست که درتهیه آن از نان چاودار دودی و یا گندم سیاره استفاده می­شود. قدمت این نوشیدنی به پنج­هزار سال پیش ، زمانی که نخستین نوشیدنی­های الکلی ساخته شدند، باز می­گردد. در حقیقت کواس نوعی ماءالشعیر بدون الکل است که طعمی شبیه ماءالشعیر دارد. کواس که یکی از خوش­طعم­ترین نوشیدنی­های دنیا محسوب می­شود، برای هضم غذا و رفع تشنگی مفید بوده و از ایجاد بیماری­های عفونی جلوگیری می­کند. برخی از محققان می­گویند خاصیت این نوشیدنی حتی از آب هم بیشتر است. برای طعم­دار کردن کواس از میوه­هایی مانند توت فرنگی و یا سبزیجاتی مانند نعناع طعم­دار استفاده می­شود.

دیدگاهتان را بنویسید