بلاگ, مقالات

تاثیر آرد شیرینی پزی در پخت کیک

از تاثیر آرد تاثیر آرد شیرینی پزی در پخت کیک-از مقالات وبسایت فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

تاثیر آرد شیرینی پزی در پخت کیک

تاثیر آرد شیرینی پزی در پخت کیک

-تاثیر آرد شیرینی پزی در پخت کیکاز مقالات وبسایت فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

آرد شیرینی ‌پزی یکی از مهم‌ترین متریال‌ها در ساخت انواع کیک و شیرینی است و نقش مهمی در بالا بردن کیفیت محصول نهایی دارد. با استفاده از آرد مناسب و باکیفیت، می‌توانید از کیک و شیرینی‌های خوش‌طعم و زیبایی که با دستان خود پخته‌اید لذت ببرید و برای پخت مجدد آن شور و شوقی دوباره بگیرید.

باید توجه داشت که تنوع بالای آردهای موجود در بازار باعث شده است تا بسیاری از افراد در انتخاب آرد مناسب برای پخت کیک و شیرینی دچار سردرگمی و اشتباه شوند. به همین دلیل، قنادی اینترنتی ناتلی قصد دارد تا شما را با انواع آردها و مناسب‌ترین آن‌ها برای پخت کیک و شیرینی آشنا سازد.

انواع آرد:

به‌احتمال‌ زیاد، تعداد اندکی از ما می‌دانستیم که 23 نوع آرد در بازارهای داخلی و بین‌المللی موجود است که هرکدام برای مصرف خاصی بوده و کیفیت یکسری از غذاها را بالا خواهند برد. بهتر است قبل از هر چیز با انواع آن آشنا شده و تا حدودی، کاربرد آن را بدانیم تا بهترین آرد شیرینی‌ پزی را برای پخت کیک و شیرینی انتخاب کنیم.

1.آرد برنج:

در فرایند جداسازی برنج از پوسته آن، برخی از برنج‌ها به دلیل ضربات وارد شده شکسته و خرد می‌شوند. از این برنج‌ها، که شکل ظاهری خود را از دست ‌داده‌اند می‌توان در تولید آردی مرغوب بهره برد. آرد برنج با آسیاب کردن این برنج‌ها که به آن لاشه برنج نیز میگویند، به دست می‌آید. از این آرد برای پخت فرنی و سوپ، استفاده زیادی می‌شود؛ همچنین می‌توان برای پخت نان برنجی نیز از آن استفاده کرد.

2.آرد نخودچی:

این آرد که از نخودچی به دست می‌آید، در پخت انواع کوفته‌ها و همچنین در صنعت شیرینی‌پزی، کاربرد فراوانی دارد. شیرینی نخودچی یکی از اصیل‌ترین، قدیمی‌ترین و درعین‌حال خوشمزه‌ترین شیرینی‌های موجود در کشور می‌باشد که همواره طرفداران خود را جذب می‌کند.

3.آرد سمولینا:

این آرد از آسیاب گندمی به نام دوروم تولید می‌شود و در صنعت ماکارونی سازی، کاربرد بسیار زیادی دارد. این آرد به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین‌ها، پروتئین، املاح و مواد مغذی، گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در برنامه غذایی روزانه است.

4.آرد ذرت:

برای تولید این آرد ابتدا ذرت را بوجاری و سپس خشک می‌کنند. در مرحله بعد، برای تبدیل ذرت به آرد، آن را در آب می‌خیسانند تا پوسته آن نرم و برای آسیاب شدن آماده گردد. از این آرد برای تولید انواع کیک، کلوچه و شیرینی استفاده می‌شود.

5.آرد جو:

آردی که از آسیاب کردن جو و الک کردن آن به دست می‌آید و در ساخت انواع نان‌ها، ازجمله نان جو و نان رژیمی می‌توان استفاده کرد. از این آرد برای تولید برخی از کیک‌ها و کلوچه‌ها نیز استفاده می‌شود تا بر خاصیت این محصولات بیفزایند.

6.آرد جوانه گندم:

در این نوع آرد، سبوسی وجود ندارد و باید دانه جوانه‌زده را زیر نور آفتاب خشک کرده و سپس آسیاب کرد. می‌توان برای ساخت انواع کلوچه، حلوا، سوهان و سمنو از این آرد استفاده نمود.

7.آرد سفید:

میزان سبوس‌گیری این آرد بسیار زیاد است. این آرد برای تهیه انواع محصولات قنادی مناسب است. میزان فراوری آرد چهار صفر بالاتر و بیشتر بوده و به دلیل سبکی گزینه مناسبی برای پخت انواع شیرینی‌ها و حلوا است.

8.آرد شیرینی ‌پزی:

آرد سفیدی که از گندم نرم تهیه‌شده و دارای پروتئینی پایین است. این آرد بالاترین استفاده را در میان سایر آردها در صنعت شیرینی‌پزی داشته و یکی از پرفروش‌ترین آردهای موجود در بازار است.

از انواع دیگر آردهای موجود و متنوع، می‌توان به آرد 150، آرد 180 یا کامل، آرد آگلومره، آرد تریتیکاله، آرد خبازی، آرد دست، آرد روشن، آرد سبوس گرفته، آرد ستاره، آرد سوخاری، آرد غلات، آرد غنی‌شده، آرد فوری، آرد گندم‌سیاه، آرد گیاهک، آرد نول و آرد کهنه اشاره کرد.

انواع آرد شیرینی ‌پزی:

همه ما میدانیم که پخت کیک و شیرینی، به‌راحتی امکان‌پذیر نبوده و با کوچک‌ترین اشتباهی، تمامی مواد هدر رفته و کیک یا شیرینی پخته‌شده کیفیت لازم را نداشته و قابل‌ مصرف نمی‌باشد. لذا توجه به مسائل مختلف ازجمله آرد، می‌تواند تا حد زیادی از تلف شدن وقت و زحمت شما جلوگیری نماید.

آرد حاوی پروتئینی به نام گلوتن است که از مخلوط کردن و ورز دادن آرد شکل می‌گیرد. این پروتئین موجب سفت و خشک شدن کیک می‌شود اما بافت نان را شکل می‌دهد. درصورتی‌که قصد پخت نان را دارید بهتر است از آردهایی با گلوتن بالا استفاده کنید و اگر می‌خواهید شیرینی خانگی خوشمزه و خوش عطری را بپزید باید از آردهای سبک‌تر و با گلوتن کمتر استفاده کنید که به آن آرد شیرینی ‌پزی نیز می‌گویند. ازجمله آردهایی که می‌توان در پخت شیرینی و کیک از آن استفاده نمود موارد ذیل است:

1.آرد کیک استاندارد:

این آرد برای تهیه کیک‌های اسفنجی بسیار مناسب بوده و بیشترین کاربرد را دارد. آرد کیک استاندارد از گندم آسیاب شده و از 5 تا 7 درصد گلوتن تهیه ‌شده و طی فرآیندهای خاصی سفید می‌شود تا با جذب رطوبت باعث فرم دهی بهتر کیک شود. بهتر است قبل از استفاده از این آرد، آن را الک کرده تا از گلوله شدن آن در پروسه پخت کیک و شیرینی جلوگیری شود.

2.آرد همه‌منظوره:

برای کیک‌های ساده ازجمله کیک‌های شکلاتی می‌توان از آن استفاده کرد. آرد همه‌منظوره دارای 7 تا 12 درصد پروتئین گلوتن است و برای پخت کیک‌های راحت مانند کیک وارونه و شکلاتی بسیار مناسب است. آرد سفید همه‌منظوره دارای پروتئینی کمتری نسبت به آرد سفید نشده است و باعث می‌شود که کیک پخته‌شده با این نوع آرد دارای لطافت بیشتر و سبکی بالاتری باشد.

3.آرد گندم:

برای پخت کیک‌های میوه‌ای مانند کیک هویج و کیک سیب، بهتر است از این نوع آرد استفاده شود. این آرد با دارا بودن مواد مغذی بسیار، جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی افراد دارد. این آرد بافت کیک را متراکم کرده و باعث سفت شدن کیک می‌شود اما برای پخت کیک‌های میوه‌ای، مناسب‌ترین گزینه می‌باشد.

4.آرد 3  صفر:

این آرد که به آرد نول نیز معروف است، برای تهیه انواع محصولات قنادی مناسب است. باید توجه داشت که میزان سبوس‌گیری از این آرد بسیار زیاد است و باعث لطیف شدن بافت کیک و شیرینی می‌گردد.

پخت کیک و شیرینی یکی از فراگیرترین سرگرمی‌های خانم‌ها در تمام زمان‌ها بوده است. استفاده از آردهای نامناسب، موجب گردیده است تا بسیاری از هنردوستان، از پخت کیک و شیرینی موردعلاقه خود دلسرد شده و این هنر را به فراموشی بسپارند. انتخاب آردی با گلوتن پایین باعث پف کردن کیک و سبک شدن آن و درنتیجه بالا رفتن کیفیت آن می‌شود. ازجمله آردهای با پروتئینی پایین، آرد سه صفر، آرد کیک استاندارد، آرد همه‌منظوره و آرد گندم کامل است. وجود 23 نوع آرد خود بیانگر پیچیدگی هنر پخت کیک و شیرینی است. قنادی اینترنتی ناتلی به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهد تا با انتخاب آرد شیرینی ‌پزی مناسب، شانس پخت بهترین شیرینی‌های خانگی را از خود نگیرید.

منبع:natli

دیدگاهتان را بنویسید