مقالات, بلاگ

ثعلب چیست؟-بخش اول

ثعلب چیست؟-بخش اول

ثعلب چیست؟

ثعلب چیست؟

ثعلب در واقع پودری است که از آسیاب کردن غده های گونه ای از گیاهان تیره ثعلبیان با نام علمی (orchis mascula) به دست می آید.

جالب است بدانید ثعلب نام عربی ارکیده است. این گیاه بومی مرکز، جنوب اروپا و ترکیه بوده که دارای گل هایی خوشه ای به رنگ بنفش و گاهی سفید رنگ می باشد.

برگ های این گیاه نیزه ای هستند که لکه های بنفش و قهوه ای بر روی آن ها دیده می شود. ریشه ها یا غدد زیر زمینی که از آن ها برای تهیه ثعلب استفاده می شود دارای پوسته ای صورتی رنگ هستند اما درون آن ها گوشت سفید رنگی قرار دارد که شیرین، تند و لزج می باشد.

ثعلب به دلیل ماده موکوس مانندی که دارد به درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، نفخ شکم و سو هاضمه کمک کرده و برای درمان اسهال، به ویژه در کودکان مفید می باشد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید ثعلب برای سلامتی و نحوه استفاده از آن بیشتر آشنا شوید؛

خواص ثعلب برای پوست و مو

1. آکنه و جوش صورت

در طب سنتی ثعلب به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله آکنه و جوش صورت استفاده می شود.

2. جوان سازی پوست صورت

ثعلب به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند، باعث سفت تر شدن پوست شده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

3. درمان ریزش مو

در طب سنتی از ثعلب به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد برای تقویت فولیکول ها و درمان ریزش مو استفاده می شود.

ماسک ثعلب برای مو

مقداری پودر ثعلب را با روغن زیتون و گل سرخ ترکیب کرده و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید