بلاگ, مقالات

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان – بخش دوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان - بخش دوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان – بخش دوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان – بخش دوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان - بخش دوم

۱۷. فشار خون را کنترل می‌کند

پتاسیم موجود در آب هویج به بر طرف کردن عدم تعادل سدیم و در نتیجه کنترل فشار خون کمک می‌کند. بنابراین، پتاسیم به عنوان یک عنصر مهم عمل و فشار خون را در سطح نرمالی حفظ می‌کند.

۱۸. بر اضطراب و استرس غلبه می‌کند

پتاسیم موجود در آب هویج برای کسانی که از ناراحتی‌های ذهنی و روانی ناخواسته مانند اضطراب و افسردگی رنج می‌برند بسیار مهم است. پتاسیم یک عامل استرس زدای قوی و کامل به حساب می‌آید، در نتیجه مصرف کافی آب هویج عملکرد بهینه‌ی ذهنی انسان‌ها را تضمین می‌کند.

۱۹. تعادل آب بدن را حفظ می‌کند

پتاسیم موجود در آب هویج نقش مهم دیگری نیز بر عهده دارد و آن متعادل نگه داشتن سطح آب بدن است. انواع مختلفی از سلول‌ها نیز وجود دارند که برای عملکرد بهینه به سطح متعادلی از آب نیاز دارند. و پتاسیم این تعادل را در سلول‌ها ایجاد می‌کند.

خواص آب هویج برای مراقبت‌های دوران بارداری

آب‌هویج به ویژه برای مراقبت‌های دوران بارداری مفید است، زیرا سلامت مادر و فرزند را بهبود می‌دهد.

۲۰. برای شیردهی مفید است

مادران شیرده و بانوان باردار باید آب‌هویج مصرف کنند زیرا به تولید شیر کمک می‌کند.

مصرف آب‌هویج در دوران بارداری کیفیت شیر مادر را افزایش داده، آن را سرشار از ویتامین آ می‌سازد. از آن‌جایی که ویتامین آ به رشد سلول‌ها کمک می‌کند، برای رشد نوزاد بسیار مفید است.

۲۱. از ایجاد عفونت در جنین جلوگیری می‌کند

وقتی طی سه ماه آخر بارداری آب‌هویج مصرف شود، احتمال ایجاد عفونت‌های خطرناکی که بر نوزاد اثر بگذارد، کاهش می‌یابد. بنابراین، به زنان باردار توصیه می‌شود دو بار در روز آب‌هویج مصرف کنند.

۲۲. کلسیم فراهم می‌کند

نوشیدن هویج کلسیم بدن را تامین می‌کند، که برای زنان باردار ضروری است زیرا  باید برای وضع حمل قوی باشند.

۲۳. سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کند

گنجاندن آب‌هویج در رژیم غذایی کودک نوپای‌تان قطعا ایده‌ی خوبی است.

این آب‌میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، و سیستم ایمنی را در کودکان خردسال تقویت می‌کند، و به این ترتیب سبب محافظت آن‌ها در برابر بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

خواص آب هویج برای کاهش وزن

این آب‌میوه‌ی لذیذ به شدت سیرکننده است. هم‌چنین، از آن‌جایی که مقدار اندکی کالری دارد، برای فردی که بخواهد وزن کم کند، بهترین نوشیدنی طبیعی و سالم است. آب‌هویج حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، بنابراین نیازی نیست به آن شکر اضافه کنید. آب گرفتن هویج، سیب، کرفس، و خیار با یکدیگر یک نوشیدنی سالم برای کاهش وزن را می‌سازد.

۲۴. رشد عضلات را بهبود می‌بخشد

همه ما می‌دانیم تنها هدف کاهش وزن، از دست دادن چربی اضافه بدن است، که با مصرف آب‌هویج به راحتی قابل دستیابی است.

ویتامین آ به ترمیم بدن پس از یک تمرین سخت کمک می‌کند و رشد عضلات را تقویت می‌کند. فسفر موجود در آب‌هویج، عضلات را ساخته، بازسازی و حفظ می‌کند.

۲۵. سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد

آب‌هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین ب کمپلکس است، که به تجزیه‌ی گلوکوز، چربی، و پروتئین کمک می‌کند. آب‌هویج به ساخت عضلات و افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کند، و به این ترتیب کاهش وزن را تسریع می‌کند. ویتامین ب کمپلکس نیز به کاهش استرس و افسردگی کمک می‌کند که معمولا مانع از کاهش وزن می‌شوند. فسفر آب‌هویج سرعت سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد، استفاده‌ی بهینه از انرژی را در بدن تضمین می‌کند، و درد پس از ورزش را کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط: میوه برای فشار خون: ۲۰ بهترین میوه برای تنظیم فشار خون بالا

۲۶. ظرفیت حمل اکسیژن را افزایش می‌دهد

مقدار آهن موجود در آب‌هویج می‌تواند ظرفیت حمل اکسیژن بدن را افزایش دهد، و کمک کند برای کاهش وزن بیش‌تر ورزش کنید.

۲۷. انرژی فوری فراهم می‌کند

پس از یک جلسه ورزش سخت احساس می‌کنید تمام نیرو و انرژی‌تان تحلیل رفته است؟ یک لیوان آب‌هویج بنوشید تا انرژی از دست رفته‌تان را بازیابید.

حضور قدرتمند آهن در آب‌هویج، آن را قادر می‌سازد انرژی فوری را برای بدن فراهم کند. آهن هم‌چنین تامین مناسب اکسیژن مغز را نیز تضمین می‌کند، که منجر به هوشیاری ذهنی و خستگی کمتر می‌شود.

۲۸. سطح قند خون را کنترل می‌کند

همه‌ی ما می‌دانیم طعمه‌ی دیابت شدن می‌تواند وزن را بالا ببرد. با این حال، مصرف آب‌هویج می‌تواند سطح قند خون‌مان را متعادل سازد.

منیزیوم، منگنز، و کاروتنوئید‌های موجود در آب‌هویج می‌تواند سطح قند خون را تثبیت کرده و به کاهش وزن ناشی از دیابت کمک کند. کاروتنوئیدها تاثیر معکوسی بر مقاومت انسولینی دارند، به این ترتیب سطح قند خون را افزایش کاهش می‌دهند.

۲۹. به گوارش کمک می‌کند

آب‌هویج در واقع برای معده بسیار مفید است زیرا پوشش معده را تسکین می‌دهد و فرآیند گوارش را تسریع می‌کند.

از آن‌جایی که هویج مقدار زیادی فیبر دارد، می‌تواند به گوارش کمک کند و باعث شود مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

۳۰. بدن را پاک‌سازی می‌کند

آب‌هویج بدن را پاک‌سازی و هرگونه سمی را دفع می‌کند، به این ترتیب به کاهش وزن کمک می‌کند.

آب هویج خام تازه، مجرای گوارشی را از سموم و مواد زائد، و مواد غیرقابل گوارش را از روی بافت‌ها، فیبرهای عضلانی، جریان خون، مفاصل و اندام‌های داخلی را پاک می‌کند. این امر چاقی را بهبود بخشیده و از آن جلوگیری می‌کند. هم‌چنین از بیماری‌هایی نظیر زردی، نقرس، ورم، آرتریت و غیره جلوگیری می‌کند.

خواص آب هویج برای زیبایی

آب‌هویج نه تنها فواید بسیاری برای سلامتی دارد، اما مقدار زیادی از مشکلات پوستی را نیز حل می‌کند. فواید آن برای زیبایی شامل موارد زیر است:

۳۱. خشکی پوست و جای زخم‌ها را بهبود می‌بخشد

پوست‌تان کدر و بی‌روح به نظر می‌رسد؟ آب‌هویج می‌تواند شما را نجات بدهد!

پتاسیم به کاهش خشکی پوست کمک می‌کند و جای زخم‌ها و لکه‌ها را بهبود می‌دهد. هم‌چنین با بهبود رنگ پوست، به آن جان می‌دهد. بعلاوه به بهبود آب‌رسانی کمک کرده و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

خواص آب هویج ۳۲: از آکنه جلوگیری می‌کند

به جای استفاده از تعدادی محصول تجاری، می‌توانید به روشی طبیعی از شر آکنه‌های سرسخت خلاص شوید. کافی است آب‌هویج را در برنامه هرروزتان بگنجانید تا تفاوت را احساس کنید.

از آن‌جایی که آب‌هویج سرشار از ویتامین ای است، می‌تواند با سم‌زدایی بدن از آکنه جلوگیری کند.

خواص آب هویج ۳۳: منبع ویتامین‌های لازم پوست است

آب‌هویج به عنوان یک مکمل ویتامین برای پوست عمل می‌کند و سبب درخشش آن می‌شود.

هم‌چنین حاوی مواد مغذی و سالم بسیاری است که می‌توانند مشکلات پوستی نظیر اگزما، که بر اثر کمبود ویتامین آ ایجاد می‌شود، درماتیت، و راش را کاهش دهند

دیدگاهتان را بنویسید