مقالات, بلاگ

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان – بخش سوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان - بخش سوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان – بخش سوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان – بخش سوم

خواص آب هویج: ۵۰ فایده شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی و درمان - بخش سوم

خواص آب هویج ۳۴: آسیب‌های ناشی از آفتاب را کنترل می‌کند

از این که با آفتاب روبه‌رو شوید می‌ترسید؟ نگران نباشید، آب هویج بخورید و با آسیب‌های ناشی از آفتاب خداحافظی کنید.

بتاکاروتنوئید به کاهش آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند و مقاومت پوست را نسبت به آسیب آفتاب کاهش می‌دهد.

خواص آب هویج ۳۵: با پیری مبارزه می‌کند

آب‌هویج می‌تواند فرآیند سالخوردگی را آهسته سازد.

بتاکاروتن در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود. این ماده انحطاط سلولی را کاهش داده و روند پیر شدن را کند می‌کند. به شدت مقدار کلاژن پوست بهبود می‌دهد که پوست را سفت و سالم نگه می‌دارد. این امر به حفظ کشسانی پوست کمک کرده و نشانه‌های قابل مشاهده‌ی پیری مانند پوست افتاده و چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد.

خواص آب هویج ۳۶: به رشد موها کمک می کند

نوشیدن منظم آب‌هویج می‌تواند گیسوان‌تان را زیبا و سالم سازد. آب هویج به رشد موها کمک کرده و از شوره‌ی پوست سر جلوگیری می‌کند.

خواص آب هویج ۳۷: ناخن‌ها را تقویت می‌کند

اگر می‌خواهید با ناخن‌هایی سالم و زیبا خودنمایی کنید، آب هویج بنوشید. آب‌هویج ناخن را تقویت کرده و سبب درخشندگی و یکدستی آن‌ها می‌شود.

خواص آب هویج ۳۸: برای سفید کردن پوست استفاده می‌شود

شاید حیرت‌آور باشد، اما آب هویج باعث می شود پوست‌تان چنددرجه روشن‌تر شود.

تنها کاری که لازم انجام است انجام دهید آن است که مقداری آب هویج بردارید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. آن را روی پوست صورت و گردن بزنید و به آرامی ماساژ دهید. مقداری سودای معمولی بردارید و به آب اضافه کنید و صورت‌تان را پس از ۲۰ دقیقه با این آب بشویید.

فایده‌های آهن موجود در آب هویج

۳۹. حامل اکسیژن به سلول‌ها است

آهن ماده‌ی معدنی ضروری و مورد نیاز بدن است. فایده‌ی ویژه‌ی آهن حمل اکسیژن به سلول‌های خونی است. یک لیوان آب هویج حدودا ۱.۱ میلی گرم آهن یا حدود ۱۴٪ مصرف توصیه شده‌ی روزانه‌ی آهن بدن را فراهم می‌آورد.

۴۰. دمای بدن را کنترل می‌کند

آهن تسهیل کننده‌ی تنظیم دمای بدن است. هرچه ظرفیت جذب آهن بدن بالاتر باشد، کنترل دمای بدن نیز بهتر خواهد بود.

۴۱. به شکل گیری آنزیم‌ها کمک می‌کند

آهن عنصری حیاتی برای تشکیل آنزیم‌های مختلف و سایر مواد ضروری بدن مانند سیتوکروم، میوگلوبین، و کاتالاز است.

۴۲. به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می‌کند

کمبود آهن در خوراکی‌های روزانه می‌تواند باعث کم خونی شود. مصرف خوراکی‌هایی که حاوی آهن باشند، مانند آب هویج، می‌تواند بعضی از انواع کم خونی را درمان کند.

فایده‌های ویتامین C موجود در آب هویج

۴۳. بر آنفولانزا غلبه می‌کند

ویتامین C مستقیما آنفولانزا را درمان نمی‌کند اما، همان طور که می‌دانیم مصرف ویتامین C  تاثیر چشمگیری بر تسریع درمان بیماری آنفولانزا دارد. و به همین خاطر آب هویج که حاوی ویتامین ‌C زیادی است می‌تواند به درمان آنفولانزا کمک کند.

۴۴. قدرت بینایی را تقویت می‌کند

برآورده کردن و تامین ویتامین C مورد نیاز بدن که در آب هویج موجود است ممکن است به پیشگیری از آب مروارید کمک کند.

فایده‌های ویتامین A موجود در آب هویج

۴۵. به سلامت ریه‌ها کمک می‌کند

آب هویج برای سلامت ریه‌ها بسیار خوب است. چون ویتامین A موجود در آب هویج می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه کمک کند.

۴۶. در رشد جنین موثر است

برای رشد و پرورش جنین در رحم و تعیین ژن‌ها در شکل‌گیری ارگان‌های بدن در مرحله‌ی رشد جنینی به ویتامین A نیاز است و این ویتامین به فور در آب هویج یافت می‌شود.

فایده‌های ویتامین E موجود در آب هویج

۴۷. خون را رقیق می‌کند

ویتامین E موجود در آب هویج خون را رقیق می‌کند تا از سکته یا لخته شدن خون جلوگیری کند. فایده‌ی ویتامین E در زمینه‌ی رقیق کردن خون آن است که به پیشگیری از سخت شدن شریان‌ها ، درد سینه، حملات قلبی، پا درد ناشی از مسدود شدن شریان‌ها و فشار خون بالا کمک می‌کند.

۴۸. نیروی بدنی و جسمی را تقویت می‌کند

ویتامین E گاهی برای افزایش استقامت بدنی، کاهش آسیب عضلانی بعد از تمرین ورزشی، افزایش انرژی، و افزایش نیروی عضلانی استفاده می‌شود. از این رو خوردن آب هویج که دارای مقدار مناسبی ویتامین E است می‌تواند به برآورده شدن این اهداف کمک کند.

۴۹. منبع پروتئین است

آب هویج منبع نسبتا خوبی برای پروتئین است چراکه در هر یک لیوان آن ۱.۳ گرم پروتئین وجود دارد. این پروتئین‌ فایده‌های زیادی برای بدن ما به همراه دارد من جمله: ساخت عضله – برای ساخت عضله به مواد مغذی مانند پروتئین نیاز است، تقویت سیستم ایمنی بدن، تعادل تولید و ترشح هورمون‌ها، تعادل pH بدن، و عمل به عنوان تنظیم کننده‌ی فرایند سوخت و ساز بدن به شکل آنزیم و هورمون.

۵۰. سایر فایده‌های آب هویج

یک لیوان آب هویج می‌تواند فایده‌های دیگری نیز برای سلامتی به همراه داشته باشد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

– می‌تواند اشتها را تحریک کند و باعث سلامتی سیستم گوارشی شود.

– بالاخص در مورد زوج‌ها، خواص تقویت باروری آب هویج شایان ذکر است؛ این نوشیدنی غده‌ی پورفیرین را تحریک و هورمون جنسی را افزایش می‌دهد. این خواص در صورتی که آب هویج همراه با آب گوجه فرنگی و سیب مصرف شود می‌تواند به بیشترین حد خود برسد و بالاترین میزان تاثیر را در قدرت باروری زوج‌ها داشته باشد.

– و اما در زمینه‌ی زیبایی باید به اطلاع شما برسانم که آب هویج به خاطر داشتن مقدار زیادی ویتامین A برای حفظ سلامت پوست، ناخن‌ها، و مو و تقویت آن‌ها بسیار مفید است. بنابراین اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید به شما توصیه می‌شود روزانه یک لیوان آب هویج بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید