مقالات, بلاگ

خواص شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی و پوست و مو – بخش اول

خواص شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی و پوست و مو - بخش اول

خواص شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی و پوست و مو – بخش اول

خواص شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی و پوست و مو

خواص شگفت انگیز گیلاس برای سلامتی و پوست و مو - بخش اول

گیلاس یا آلوکک یکی از محبوب ترین و مغذی ترین میوه های جهان است که در دو نوع شیرین (گیلاس) و ترش (آلبالو) و به رنگ های صورتی، زرد، سیاه و قرمز در طبیعت یافت می شود.

گیلاس به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی که دارد به کاهش التهاب بدن کمک می کند، بی خوابی را درمان کرده و برای سلامت قلب مفید می باشد.

خواص گیلاس برای پوست و مو

1. روشن کننده طبیعی پوست

اعتقاد بر این که آب گیلاس می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست بدن و صورت عمل کند.

2. جوان سازی پوست صورت

گیلاس حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان ها از جمله آنتوسیانین هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، بنابراین برای درمان چین و چروک ها و لکه های پوست مفید بوده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

3. درمان آکنه و جوش صورت

گیلاس و آب گیلاس حاوی مقادیر بالای ویتامین A می باشد که برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد، همچنین گیلاس دارای خواص ضد باکتری بوده که با حذف سموم از خون به درمان جوش صورت کمک می کند.

توجه : در منابع معتبر توصیه شده است که پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی پوست صورت و نواحی حساس بدن، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازو مالیده و پس از 20 دقیقه بشویید.
چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الی 48 ساعت پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید آن را بر روی سایر نقاط بدن نیز استفاده کنید.

ماسک ضد جوش با گیلاس

دو قاشق غذاخوری گیلاس پخته و له شده را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و نصف یک لیمو ترش ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

4. پاک سازی پوست صورت

گیلاس برای پاک سازی پوست صورت از سلول های مرده مفید بوده و پوست صورت را صاف و نرم می کند.

ماسک گیلاس برای پوست صورت

مقداری گیلاس را بپزید، هسته های آن را بگیرید و گیلاس ها را له کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

5. درمان ریزش مو و موخوره

گیلاس منبع خوب آنتوسیانین ها و بتا کاروتن می باشد که به درمان ریزش مو کمک کرده و از ابتلا به موخوره جلوگیری می کند.

6. تقویت و افزایش رشد مو

ویتامین B در بهبود گردش خون در بدن کمک می کند، از جمله پوست سر، که به بازسازی سلول های موجود منجر می شود و باعث رشد مو می شود.

فواید دارویی و درمانی گیلاس برای بدن

7. منبع غنی آنتی اکسیدان

گیلاس حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است؛

آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس، احتمال استرس اکسیداتیو را در بدن از بین برده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و پیری زودرس را کاهش می دهند.

مقادیر بالای پلی فنول های موجود در میوه گیلاس از آسیب سلولی جلوگیری کرده و برای کاهش التهاب و بهبود کلی سلامتی بدن مفید هستند. رژیم های غنی از پلی فنول ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، فراموشی و سرطان را کاهش دهند.

همچنین گیلاس به دلیل بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی می باشد.

8. یبوست

مقادیر بالای فیبر موجود در میوه گیلاس باعث بهبود حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید