مقالات, بلاگ

خواص لیمو ترش – بخش دوم

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش – بخش دوم

خواص لیمو ترش – بخش دوم

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش برای جلوگیری از بیماری اسکوربوت:

اگر از یک ملوان کشتی های بادبانی در دوران قدیم، احوالش را بپرسید، احتمالا حال خود را چنین توصیف می کند:

  • خستگی
  • بی حالی
  • التهاب یا خونریزی لثه
  • درد مفاصل
  • لکه های قرمز روی پوست
  • شل شدن دندان ها
  • زخم های بسیار که دیرتر از همیشه بهبود می یابند
  • افسردگی

شاید تصور کنید بیشتر این ها به دلیل کار بسیار زیاد روی کشتی باشد، در حالی که عدم وجود ویتامینC  کافی، این وضعیت را تشدید می کند. در واقع این موارد، اعلائم بیماری اسکوربوت است. از آنجایی که ویتامین C نیز به جذب آهن کمک می کند، نبود آن باعث کمبود آهن در بدن شده و فرد دچار کم خونی می شود.

خواص لیمو ترش برای سلامت قلب:

یکی از مهمترین فواید لیمو ترش، حمایت از سلامت قلب شما است. همان طور که گفتیم این میوه 30 میلی گرم ویتامین ث که 51 درصد از میزان مصرفه روزانه مرجع (RDI) است را تامین می کند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه ها و سبزی های غنی از ویتامین ث، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. امّا در این جا نیز تنها آب لیمو کافی نیست. به این معنا که فیبر موجود در پالپ های گیاه نیز باید مصرف شوند.

در یک مطالعه نشان داده شده که خوردن روزانه 26 گرم عصاره فیبر مرکبات به مدت یک ماه، میزان کلسترول خون را پایین می آورد. لیمو حاوی مواد طبیعی هسپریدین و دیموسین بوده که کلسترول را کاهش می دهند.

نقش خواص لیمو ترش روی کاهش فشار خون:

از فواید لیمو ترش؛ که مرتبط با قلب و رگ ها است، می توان به تاثیر آن بر فشار خون اشاره کرد. یک مطالعه در سال 2014 که در ژاپن بر روی بانوان صورت گرفت، نشان داد بانوانی که روزانه مداومت بر پیاده روی و مصرف لیمو ترش داشتند، فشار خون پایین تری در مقایسه با دیگران دارند.

خاصیت لیمو ترش و مبارزه با سنگ کلیه:

اسید سیتریک بیشتر از هر میوه دیگری در لیمو ترش پیدا شده و به همین خاطر به جوهر لیمو نیز شهرت دارد. این ماده از خواص لیمو ترش که مانع شکل گیری سنگ کلیه شده و حتی ممکن است سنگ های کوچک را خرد نماید. نوشیدن آب لیمو نه تنها باعث می شود تا سیترات کافی جذب کنید، بلکه باعث پیشگیری یا دفع سنگ های بدن شما نیز می شود.

فواید لیمو ترش در کمک به کنترل وزن:

مسئله کاهش یا کنترل وزن یکی از مسائل مهم در دنیای امروز است. به خصوص از آنجایی که اکثر مشاغل، تحرک کافی را برای افراد ایجاد نمی کنند، افزایش وزن آن ها روندی افزایشی پیدا کرده است.

یکی از خواص لیمو ترش؛ کمک به کنترل وزن شما است. از زمان های قدیم، لیمو ترش میوه ای بوده که برای کاهش وزن معرفی شده است. گفته می شود که ترکیب آب لیمو ترش و کمی آب ولرم روی کم شدن وزن تاثیر دارد. بنابراین می توانید برای لذت بردن بیشتر از نوشیدن آب به آن کمی آب لیمو اضافه کنید.

در نظریه ای دیگر که به تحقیقاتی بر موش ها اشاره دارد، گفته شده خاصیت لیمو ترش، بر کاهش وزن توسط پلی فنول امکان پذیر است. محققان در رژیم غذایی موش ها پلی فنول که از پوست این میوه گرفته شده بود را اضافه کرده بودند؛ به این ترتیب، گونه های مورد آزمایش، وزن بدن و چربی کمتری داشتند.

خواص لیمو ترش برای پوست:

آب لیمو به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی شناخته می شود. در بسیاری از ترکیبات دارویی و آرایشی از آن استفاده شده است. التیام بخشی به آفتاب سوختگی و جای گزیدگی زنبور از فواید لیمو ترش، هستند! علاوه بر آن، در درمان آکنه و اگزما نیز مفید واقع شده است. برخی از خاصیت لیمو ترش، به عنوان یک داروی ضد پیری می گویند که می تواند چین و چروک را از بین ببرد.

در میان بانوان نیز خواص لیمو ترش، برای از بین بردن جوش های سر سیاه مطرح می باشد. برای داشتن پوست درخشان و بدون جوش، می توانید از ترکیب آب لیمو، آب و عسل نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید