مقالات

خواص 7 گانه و شگفت انگیز نبات در درمان بیماری‌ها

خواص 7 گانه و شگفت انگیز نبات در درمان بیماری‌ها - وبسایت بستنی نوبهار

خواص 7 گانه و شگفت انگیز نبات 

خواص 7 گانه و شگفت انگیز نبات در درمان بیماری‌ها

خواص 7 گانه و شگفت انگیز نبات در درمان بیماری‌ها - وبسایت بستنی نوبهار

نبات از گذشته های دور، در انواع و اقسام بیماری‌ها نقش در دسترس‌ترین ماده دارویی را ایفا کرده و بدون مراجعه به پزشک با مصرف نبات بسیاری از مشکلات جسمی مردم حل و فصل شده است. خواص نبات برای سلامتی بی نظیر است، ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. برای درمان نفخ، دل‌درد، دل‌پیچه، سردرد، کمردرد و … از نبات استفاده شده و جواب مثبت گرفته شده است. همچنین بعد از مصرف خوراکی با طبع سرد مصرف نبات پیشنهاد می‌شود. ماده اصلی نبات همانند شکر و قند است. از خواص مختلف نبات می‌توان به نشاط‌آوربودن، ضدنفخ، ملین، جلوگیری از دیرهضم شدن غذا، تسکین درد معده و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه، درمان تنگی نفس، تپش قلب، تسکین درد پشت کمر، ناحیه شکم و پادرد و … اشاره کرد، اما در زیر ما 7 مورد از خواص شگفت انگیز نبات در درمان انواع مشکلات جسمی (مشکلاتی که شاید از درجه اهمیت بالایی هم برخوردار نباشند، ولی با رفع آنها احساس بهتری پیدا می‌کنید) را آورده‌ایم؛ که با استفاده در امورات روزمره زندگی می‌توان به نقش انکارناپذیر نبات پی برد:

خواص مهم 7 گانه نبات:

1-    نبات در مقایسه با انواع آبنبات ها خاصیت ملین و ضد نفخ بالایی داشته و ماده اولیه آن با قند و شکر یکسان و از نوع ساکاروز است. نبات در مقایسه با قند نیز طبع گرم تری دارد و اگر آن را بسوزانید تبدیل به یک ماده قهوه ای مایل به سیاه با مزه ای تلخ می شود، که به دلیل قابض بودن برای درمان اسهال بسیار نافع است.

2-    کسانی که تکرر ادرار دارند یا مثانه آنها ضعیف شده و اصطلاحا به ضعف مثانه دچار شده‌اند، در روز مقداری نبات در دهان خود قرار داده و کم کم آب نبات را فرو برند، این روش در طب سنتی بسیار تاکید شده است.

3-    نبات به واسطه دارا بودن مقدار زیادی ساکارز خیلی سریع جذب بدن شده، به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتینی در بدن می شود و چنانچه یک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود، سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و درد آن را بر طرف می‌کند.

4-    از فوائد نبات رفع خواب آلودگی بخصوص هنگام رانندگی می‌باشد، لذا به رانندگان محترم توصیه می‌شود، هنگام رانندگی حتما از چای‌نبات استفاده کنند. استفاده از یک ترکیب ساده چای‌نبات برای رفع خستگی و خواب آلودگی بسیار موثر بوده و احتمالات تصادفی که به جهت خواب آلودگی و خستگی هستند، را کاهش می‌دهد.

5-    یکی از خواص و فوائد مهم نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان می باشد، بخصوص افرادی که آب دهانشان در خواب جاری می شود، توصیه می‌شود از ترکیب های مختلف نبات، نبات زعفرانی، نبات سفید بصورت شاخه یا نبات چوبی در نوشیدنی های گرم استفاده کنند، چای نبات می‌تواند علاج خوبی برای رفع جاری شدن آب دهان افراد در خواب و در بیداری باشد.

6-     در زمان‌های گذشته به افراد کهن سال که دچار کم حواسی می‌شدند، آب جوش نبات یا چای نبات را توصیه می‌کردند؛ نبات به دلیل خواص و فواید خوبی که دارد برای درمان کم حواسی و همچنین تقویت حافظه مفید و موثر است.

7-    از آنجا که از نشانه های بلغم، نقرس، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی، لقوه و رعشه است، مصرف مرتب نبات، چای نبات، آب جوش نبات و نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می شود.

منبع : ارش

دیدگاهتان را بنویسید