بلاگ, مقالات

طعم و مزه میوه فوجی چگونه است؟

طعم و مزه میوه فوجی چگونه است؟

طعم و مزه میوه فوجی چگونه است؟

طعم و مزه میوه فوجی چگونه است؟

میوه فوجی یا فیجوا که به نام گواوا آناناسی نیز شهرت پیدا کرده از میوه های کمیاب با طعم منحصر به فرد و ظاهر تخم مرغی شکل است که بیشتر در کشورهایی همچون آمریکای جنوبی، روسیه، نیوزیلند، استرالیا و بخش هایی از ایران کشت و برداشت می شود.

این میوه در اکثر نقاط دنیا به اندازه سیب، گلابی، موز و سایر میوه های شناخته شده رایج نیست و به همین دلیل بسیاری از مردم طعم و مزه آن را نچشیده اند. شما چطور؟!

اگر جزو کسانی هستید که به میوه های عجیب و غریب و چشیدن طعم آن ها علاقه دارید در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید تا با طعم و بافت این میوه دوست داشتنی آشنا شویم.

طعم و مزه میوه فوجی

میوه فوجی گوشت کرم رنگ با طعم شیرین و رایحه معطر دارد، بسیاری از افراد مزه این میوه را چیزی بین طعم میوه ستاره ای، گلابی، آناناس و گواوا توصیف کرده اند.

بافت میوه فوجی

بافت میوه فوجی در بخش های نزدیک تر به پوست دانه دار است اما نا خوشایند به نظر نمی رسد، هر چه به سمت مرکز میوه می رویم بافت آن به ماده ژله مانند نرم تری تبدیل می شود.

به مرور زمان که میوه بالغ تر می شود بافت ژله ای آن نیز افزایش می یابد.

نحوه تشخیص میوه فوجی رسیده و کال

تشخیص رسیده بودن میوه فوجی چندان ساده نیست زیرا پوست خارجی آن حتی با بالغ شدن، رنگ سبز تیره خود را حفظ می کند و با دقت در رنگ آن نمی توان از رسیده بودن میوه مطمئن شد.

برای تشخیص کال یا رسیده بودن فوجی توصیه می شود اندکی آن را فشار دهید، اگر میوه سنگی و سخت به نظر می رسد حتما کال است اما اگر پوست آن کمی فرو برود احتمالا به اندازه کافی رسیده است.

روش مصرف میوه فوجی

میوه فوجی را می توان به صورت خام یا به همراه سایر خوراکی ها میل کرد، متداول ترین روش برای خوردن خام میوه این است که آن را دو نیم کرده، گوشت داخلش را با قاشق بیرون بیاورید و میل کنید، پوست فوجی نیز خوراکی است اما معمولا دور ریخته می شود.

میوه فوجی به دلیل طعم ملایم آن در طیف وسیعی از خوراکی ها از جمله آب میوه، اسموتی، سالاد، مربا و ژله، شیرینی ها و دسر، کوکی و بستنی نیز استفاده می شود.

منبع : cuisinevault

دیدگاهتان را بنویسید