مقالات, بلاگ

طعم و مزه هندوانه زرد یا آناناسی چگونه است؟

طعم و مزه هندوانه زرد یا آناناسی چگونه است؟

طعم و مزه هندوانه زرد یا آناناسی

هندوانه یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین میوه های آب دار تابستانی است که همه ما آن را به رنگ قرمز یا صورتی و طعم شیرینش می شناسیم اما همان طور که می دانید انواع زرد این میوه نیز در بازار موجود است.

اگر تا به حال هندوانه زرد یا هندوانه آناناسی نخورده اید حتما دوست دارید بدانید طعم آن تا چه حد شبیه هندوانه قرمز است و چگونه می توانیم از رسیده بودن آن هنگام خرید مطمئن شویم.

برای پاسخ به این سوالات در ادامه مطلب کوکا را همراهی کنید.

طعم و مزه هندوانه زرد

اگر انتظار طعم های عجیب و غریب دارید احتمالا از خوردن هندوانه زرد نا امید می شویم زیرا این هندوانه از نظر طعم تفاوت چندانی با هندوانه قرمز که بیشتر ما به مزه آن عادت کرده ایم ندارد.

تنها تفاوت آن ها در این است که هندوانه زرد فاقد ماده لیکوپن – عامل رنگ هندوانه قرمز، گوجه فرنگی و پاپایا – می باشد.

به طور کلی هندوانه زرد طلایی طعم ظریف و شیرین گُلی دارد که برخی آن را عسلی توصیف کرده اند، این طعم از هر نظر خوشمزه است.

بافت هندوانه زرد

گوشت هندوانه زرد به شدت آب دار است و سفتی ملایمی دارد که بافت آن را ترد کرده است، هر چه هندوانه رسیده تر باشد سفتی آن کمتر است.

ناگفته نماند هندوانه کال آب دار نیست و هندوانه پیر نیز بافت خشک و آرد مانند دارد.

آیا هندوانه زرد شیرین تر از هندوانه قرمز است؟

اگرچه بسیاری از افراد هندوانه زرد را از انواع قرمز آن شیرین تر نمی دانند اما برخی معتقدند طلایی ها شیرین تر هستند.

سطح شیرینی هندوانه به میزان بلوغ هندوانه، آب و هوا و شرایط رشد که روی طعم میوه ها و سبزیجات اثر می گذارد بستگی دارد، بنابراین گاهی اوقات میزان شیرینی هندوانه زرد از دست ما خارج است.

نگران نباشید! حتی اگر این هندوانه از هندوانه قرمز شیرین تر نباشد همچنان طعم خوشمزه ای خواهد داشت که از خوردنش لذت می برید.

نحوه انتخاب هندوانه زرد

خوشبختانه نحوه انتخاب هندوانه زرد و قرمز تفاوتی با هم ندارند و با توجه به چند نکته ساده می توانید هندوانه ای که در جستجویش هستید را بیابید.

وقتی به یک هندوانه رسیده به آرامی ضربه می زنید تو خالی به نظر می رسد، همچنین پوست سبز تیره با لکه های زرد طلایی روی آن دارد که اگر این لکه ها سفید رنگ باشند به معنای کال بودن میوه می باشد.

یکی دیگر از نشانه های هندوانه رسیده ساقه کوتاه انتهای آن است، اگر این ساقه خشک شده باشد یعنی هندوانه آماده خوردن است.

نحوه تشخیص هندوانه زرد خراب

زمانی که هندوانه خراب می شود روی پوست بیرونی آن لکه های بسیار تیره ای ایجاد می شود که می تواند حتی نشان دهنده رشد کپک ها در آن باشد. پوست خارجی هندوانه بالغ کاملا سفت است و رنگ سبز راه راه با لکه های زرد دارد.

اگر بعد از برش هندوانه متوجه شده اید گوشت داخل هندوانه تکه تکه شده و بسیار تیره است احتمالا کمی از زمان خوردن آن گذشته اما هنوز قابل خوردن می باشد.

از هندوانه ای که بیش از حد رسیده اما خراب نشده می توان داخل اسموتی یا بستنی یخی استفاده کرد.

منبع : کوکا

دیدگاهتان را بنویسید