مقالات, بلاگ

طعم و مزه گلابی خاردار چگونه است؟

طعم و مزه گلابی خاردار چگونه است؟

طعم و مزه گلابی خاردار چگونه است؟

طعم و مزه گلابی خاردار چگونه است؟

طعم و مزه گلابی خاردار چگونه است؟

اگر به خانواده کاکتوس ها علاقه داشته باشید حتما نام کاکتوس خار دار یا گلابی خار دار که از میوه های پر خاصیت متعلق به خانواده کاکتوس ها است را شنیده و عکس های زیبای آن را تماشا کرده اید.

این میوه که روی برگ های کاکتوس نوپالس رشد کرده و به گل کاکتوس نیز شهرت دارد بر خلاف ظاهر عجیب و غریب و پوست سفت آن، گوشت نرم و بسیار خوشمزه ای دارد.

در ادامه قصد داریم درباره طعم و بافت این میوه صحبت کنیم، با کوکا همراه باشید.

طعم گلابی خار دار

گلابی خار دار به دلیل طعم هندوانه ای بسیار قوی و رایحه خیار مانند و گل دارش شناخته شده و به نظر برخی افراد طعم توت فرنگی و تمشک نیز در آن احساس می شود. این میوه طعم متمایل به شیرین دارد.

بافت گلابی خار دار

ظاهر گلابی خار دار در نگاه اول شما را به یاد میوه اژدها می اندازد. این میوه مانند اکثر ملون های رسیده سفت نیست و بر خلاف خارهای روی پوستش کمی نرم و اسفنجی به نظر می رسد.

گوشت داخلی گلابی خار دار کمی لزج است که شما را به یاد طالبی بیش از حد رسیده یا خیار پوست گرفته می اندازد. به علاوه چند دانه کوچک داخلش دارد که اگرچه قابل خوردن هستند اما اغلب افراد ترجیح می دهند آن ها را نخورند.

اگر با خوردن دانه ها مشکل نداشته باشید می توانید به سادگی میوه را برش زده و به طور کامل آن را میل کنید، در غیر این صورت بهتر است قبل از خوردن دانه ها را خارج کرده و یا مانند هندوانه، در حین خوردن آن ها را یکی یکی بیرون بیندازید.

نحوه مصرف گلابی خار دار

گلابی خار دار به دلیل بافت نرم آن اغلب در اسموتی ها و آب میوه ها استفاده می شود اما می توان از آن در سالاد و غذاهای دیگر بهره برد.

منبع : کوکا

دیدگاهتان را بنویسید