مقالات, بلاگ

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن – بخش سوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن - بخش سوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن – بخش سوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن – بخش سوم

فواید خوردن بستنی و تاثیرات مثبت آن بر بدن - بخش سوم

بستنی و کاهش خطر ابتلا به سرطان

یکی از روش‌های کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، دریافت کافی کلسیم است. می‌دانید که بستنی سرشار از کلسیم است، پس می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. کلسیم برای اشخاصی که در معرض خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ هستند بسیار مفید است.

بستنی برای رشد جنین

بستنی مواد مغذی بسیار مهمی را دارا است که این مواد مغذی تاثیر مستقیمی روی رشد جنین و استخوان‌های او دارد. معمولا به زنان باردار توصیه می‌شود که بستنی را به عنوان میان‌ وعده میل کنند. البته نباید در این دوران در خوردن بستنی زیاده‌ روی کرد.

بستنی و افزایش میل جنسی

فسفر موجود در بستنی باعث می‌شود که اکسیژن در بافت‌های بدن ما حفظ شود و PH را متعادل می‌کند. پس بستنی میل جنسی را افزایش می دهد.

خواص شگفت‌انگیز بستنی بر ذهن

روان‌ شناسان معتقدند که خوردن بستنی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که یکی از این فواید مخصوص مغز است. قسمتی از مغز وظیفه‌ ی تحلیل قشر اوربیتوفرونتال را دارد. این وظیفه با خوردن بستنی راحت‌ تر انجام می‌شود. قشر اوربیتوفرونتال ارتباط مستقیمی با پردازش اطلاعات دارد. یعنی با خوردن بستنی می‌توانید حافظه بهتر و قوی‌تری داشته باشید. بستنی به رفع اضطراب و افسردگی و یا کاهش آن‌ها کمک می‌کند. این خوراکی خوشمزه می‌تواند محرک بسیار خوبی برای تولید هورمون ترومبو تونین باشد. هورمون ترومبو تونین تاثیر مستقیم و شگرفی بر روحیات اشخاص می‌گذارد. ویتامین B12 به داشتن حافظه بهتر کمک به سزایی می‌کند. بستنی شامل ویتامین B12 است. پس با خوردن بستنی می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید. خوردن بستنی در مغز باعث شادی و خوش‌حالی انسان می‌شود. در آزمایشی که در صبح انجام شده به عده‌ای بستنی دادند و عده‌ای دیگر آب نوشیدند. بعد از آن مشخص شد که افرادی که بستنی خورده بودند هوشیارتر از افرادی بودند که آب نوشیدند. بستنی باعث افزایش سطح دوپامین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید